Permalänk
Medlem

Svenskt tangentbord?

Hej jag ska skaffa ett nytt tangentbord och jag undrar om det finns något svenskt för så lite som möjligt, gärna under 100 kronor. Jag skiter fullständigt i massa krimskrams, allt jag vill ha ett tillfälligt tangentbord med å, ä och ö. Alla jag har hittat där det står (sv) har antingen ingen å, ä eller ö, eller så är det ett tyskt u istället för å. Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Niksam:

Hej jag ska skaffa ett nytt tangentbord och jag undrar om det finns något svenskt för så lite som möjligt, gärna under 100 kronor. Jag skiter fullständigt i massa krimskrams, allt jag vill ha ett tillfälligt tangentbord med å, ä och ö. Alla jag har hittat där det står (sv) har antingen ingen å, ä eller ö, eller så är det ett tyskt u istället för å. Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=380&o=produkt_pris_inkm... löst.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Men ta till exempel ace kc6 (sv)
Jag vill helst ha sånna brytare. Det ska ju vara svenskt men om man kollar på bilderna så ser du att det inte är något å utan ett tyskt u. Kommer det funka som ett å?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Niksam:

Men ta till exempel ace kc6 (sv)
Jag vill helst ha sånna brytare. Det ska ju vara svenskt men om man kollar på bilderna så ser du att det inte är något å utan ett tyskt u. Kommer det funka som ett å?

Skickades från m.sweclockers.com

Varför just ett sånt, är ju samma brytare som i ett vanligt T-bord bara plattare?
Kommer ju inte hålla lika länge som ett vanligt tangentbord.

Står ju Språklayout Nordisk (sv/no/fi/dk), Så bilden är antagligen fel.

Jupp stämmer nog kolla här http://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=AC-KC6.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niksam:

Men ta till exempel ace kc6 (sv)
Jag vill helst ha sånna brytare. Det ska ju vara svenskt men om man kollar på bilderna så ser du att det inte är något å utan ett tyskt u. Kommer det funka som ett å?

Skickades från m.sweclockers.com

Som du ser så finns det åäö på det svenska tangentbordet, prisjakt har råkat ta fel bild bara.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Varför just ett sånt, är ju samma brytare som i ett vanligt T-bord bara plattare?
Kommer ju inte hålla lika länge som ett vanligt tangentbord.

Står ju Språklayout Nordisk (sv/no/fi/dk), Så bilden är antagligen fel.

Jupp stämmer nog kolla här http://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=AC-KC6.

För att jag gjorde en tråd där jag fråga om ett tangentbord med laptopkänsla och då fick jag i svar att det var scissor switch brytare jag skulle ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Niksam:

För att jag gjorde en tråd där jag fråga om ett tangentbord med laptopkänsla och då fick jag i svar att det var scissor switch brytare jag skulle ha.

Skickades från m.sweclockers.com

jaha:)

Det T-bordet är på svenska i annat fall så blir U:t ett Å oavsett hur tangentbordet ser ut. Det är i Windows du bestämmer vilket språk du har på tangentbordet:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Skriver på kc6 nu. Den har åäö precis som det sagts. Köpte mitt på cdon tror jag. Helt ok tangentbord att skriva på. Laptopkänsla som du säger att du vill ha. Har ett här på jobbet att programmera på och det är lättarbetat. Gillar det.

Kvalitén är definitivt inte den bästa, men vad förväntar man sig för den prislappen. Det är liksom inte rättvist att jämföra med mina andra tangentbord som kostar över 1000kr.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Skriver på kc6 nu. Den har åäö precis som det sagts. Köpte mitt på cdon tror jag. Helt ok tangentbord att skriva på. Laptopkänsla som du säger att du vill ha. Har ett här på jobbet att programmera på och det är lättarbetat. Gillar det.

Kvalitén är definitivt inte den bästa, men vad förväntar man sig för den prislappen. Det är liksom inte rättvist att jämföra med mina andra tangentbord som kostar över 1000kr.

Jag har också det och håller med till fullo. Bra kompakt tangentbord med USBhubb men som sagt halvkass kvalité men för 100:- är det ett mycket bra köp. Jag använder det när jag kör laptopen mot en extern skärm och är supernöjd med den lilla storleken då mitt skrivbord inte erbjuder någon vidare stor arbetsyta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niksam:

Jag skiter fullständigt i massa krimskrams, allt jag vill ha ett tillfälligt tangentbord med å, ä och ö.

Med risk för att låta gnällig: om du nu absolut ville ha platta tangenter med laptopstuk, varför inte skriva det från början i tråden?

...

Men iallafall: om det står att tangentbordet ska ha svensk layout - dvs det står (sv) - så ska det ha åäö på rätt plats, och det är till ungefär 99% sannolikt att bara bilden på prisjakt är fel.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.