Skärmen dör och musiken laggar?

Permalänk

Skärmen dör och musiken laggar?

Hej har just råkat ut för att skärmen dör och musiken på spotify börjar lagga 2 ggr nu. jag tankar hem W8 och sitter och surfar och spotify så klart

Något som vet kan vara galet?

Kan säga också att jag har ett HD 6850 med ett 990FX sabertooth moderbord och en FX-6100 CPU med OCZ agility 3 60GB med OS På.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Hej har just råkat ut för att skärmen dör och musiken på spotify börjar lagga 2 ggr nu. jag tankar hem W8 och sitter och surfar och spotify så klart

Något som vet kan vara galet?

Kan säga också att jag har ett HD 6850 med ett 990FX sabertooth moderbord och en FX-6100 CPU med OCZ agility 3 60GB med OS På.

Vad menar du med laggar?

Permalänk
Medlem

Vad är det för mus ?.. (seriös fråga)

Har du en "Mionix 5000" så kan det mycket väl vara den som är problemet.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Avstängd

Tankar hem + spotify = buffer fail = lagg
?????????????

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av Racka:

Vad menar du med laggar?

Skrivet av TheWolfbane:

Vad är det för mus ?.. (seriös fråga)

Har du en "Mionix 5000" så kan det mycket väl vara den som är problemet.

Skrivet av lakej:

Tankar hem + spotify = buffer fail = lagg
?????????????

Den laggar helt enkelt musiken försvinner och kommer tillbak :S

En Logitech G9 mus.

Blir det buffer fail? sitter och tankar ner w8 och lyssnar på spotify men inget händer då nu !

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Får ju inte glömma bort att skärmen släcks också!

Testa att uppdatera alla drivers, fungerar det så gör det det, om inte så får du återkomma.

Permalänk
Skrivet av Racka:

Får ju inte glömma bort att skärmen släcks också!

Testa att uppdatera alla drivers, fungerar det så gör det det, om inte så får du återkomma.

har alla nyaste för köpte en ssd förra veckan så allt är nyinstallerat

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av racefactory:

har alla nyaste för köpte en ssd förra veckan så allt är nyinstallerat

Lagget i musiken kommer antagligen från att du laddar ner massvis. Annars är det enda jag kan tänka mig värmeproblem (Skärmen).

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Vad är det för mus ?.. (seriös fråga)

Har du en "Mionix 5000" så kan det mycket väl vara den som är problemet.

vad skulle musen göra? har själv en mionix 5000 och känner inte av något sådant

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Skrivet av lakej:

Lagget i musiken kommer antagligen från att du laddar ner massvis. Annars är det enda jag kan tänka mig värmeproblem (Skärmen).

Allt är stabilt i grader men menar du att skärmen blir kanske för varm eller vad?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Bokenbergen:

ram fel? kan faktist säga att bios inställningarna vill inte sparas på mitt moderkort :S

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

ram fel? kan faktist säga att bios inställningarna vill inte sparas på mitt moderkort :S

Vad har ramet med biosinställningarna o göra?

Verkar vara fel på moderkortet isf.

Hade samma problem med min 775 rigg. Testa o byta ramet först. MEMTEST...

Permalänk
Skrivet av Bokenbergen:

Vad har ramet med biosinställningarna o göra?

Verkar vara fel på moderkortet isf.

Hade samma problem med min 775 rigg. Testa o byta ramet först. MEMTEST...

Jo jag ska skicka tillbaka moderkortet ! Ska ja byta ram minnerna ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sugu:

vad skulle musen göra? har själv en mionix 5000 och känner inte av något sådant

Om du tar och googlar musen och folk som har problem med datorn. Så kommer du hitta många trådar att musen köar upp hela datorns prestanda tills datorn i princip slutar fungera. "CPU-stacking"

Det är inte alla om ens många som har det. Men på Sweclockers forum finns det minst 2-3 trådar om detta och handlar nog om 10-30 pers som har det problemet jag beskrev.

Tillverkarna är medvetna om detta och har försöka fixa problemetutan lösning. Och de personer som har musen och har kontaktat tillverkarna har varje gång fått svar. "Vi jobbar på en patch den kommer ut nu i veckan // nästa veckan // slutet av månaden". Och detta har pågått minst ett år.

Det är anledningen till att jag inte köpte musen. Mionix kallar själva "CPU-stack" problemet,

Tråd 1 ang mionix 5000 problemet
Tråd 2 ang mionix 5000 problemet
Tråd 3 ang mionix 5000 problemet

Det är bara det trådar på "SweClockers" finns många många flera ute på nätet.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer