Corsair svarar på SweClockers test av Vengeance K90 och K60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Ljudnivån skiljer sig mellan olika brytare. Cherry MX Black skulle jag vilja påstå är helt ljudlösa. Som sagt, hos mekaniska brytare kan man i princip hitta vad som än faller dig i smaken. Det är verkligen anpassningsbart då det finns så många olika alternativ att välja mellan.

Jag har aldrig stött på ett mekaniskt tangentbord som är helt fritt från klick, men jag har heller inte provat så många.
Vilket är det tysta mekaniska du känner till?

Skrivet av Subdubwise:

Menar du i stil med laptop-tangentbord? Hur som helst är slaglängden, så vitt jag vet, olika hos de olika brytarna så även det är anpassingsbart till en viss nivå.

Ja, som på vissa laptops.
Till en viss nivå ja, jag har som sagt aldrig stött på ett mekaniskt tangentbord som kommer i närheten av vad jag vill ha.
Men jag har som sagt inte provat så många, så om någon känner till något så skulle jag gärna prova!

Skrivet av Subdubwise:

Du kallar det mjuk, jag kallar det svampigt. Jag tycker inte alls att det är skönt, någonstans, att skriva på ett rubber dome-tangentbord efter att ha köpt ett QPAD MK-80 med Cherry MX Blue-brytare.

Ja, smaken är som baken.
Du tycker så och jag säger inte emot, men jag tycker inte så, men det känns som att många säger emot.
Jag förstår inte varför folk försöker argumentera emot när det gäller tycke och smak?

Smaken är olika.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag har aldrig stött på ett mekaniskt tangentbord som är helt fritt från klick, men jag har heller inte provat så många.
Vilket är det tysta mekaniska du känner till?

Cherry MX Black, Red och Brown är alla väldigt tysta. Speciellt i jämförelse med ett redigt klick-tangentbord med Blue-brytare, vilket jag har i min ägo och som jag älskar.

En av många videos som visar hur de olika nämnda brytarna låter: http://www.youtube.com/watch?v=RYK03ltDcqM

Skrivet av Kilroy:

Ja, som på vissa laptops.
Till en viss nivå ja, jag har som sagt aldrig stött på ett mekaniskt tangentbord som kommer i närheten av vad jag vill ha.
Men jag har som sagt inte provat så många, så om någon känner till något så skulle jag gärna prova!

Om det är en laptop-känsla du är ute efter så går det nog inte att hitta det hos någon brytare tror jag. Laptop-tangentbord brukar vara ganska icke-omtyckta av "tangentbordsentusiaster" som fördjupar sig gällande brytare, så vitt jag har uppfattat det åtminstone.

Skrivet av Kilroy:

Du tycker så och jag säger inte emot, men jag tycker inte så, men det känns som att många säger emot.
Jag förstår inte varför folk försöker argumentera emot när det gäller tycke och smak?

Smaken är olika.

Antagligen försöker dessa personerna att övertyga dig då vi alla har varit i en situation då vi har använt rubber dome-brytare. Men för oss som har gått över till mekaniska tangentbord, och verkligen upplevt skillnaden, är skillnaden väldigt tydlig och man vill givetvis få fler personer att få vara med om samma skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NonnePonne:

Måste passa på att fråga nu när jag har nån som har använt samma tangentbordet som jag mycke.

anyways. Ja skriver väldigt mycke med mitt tangentbord o spelar nu för tiden ganska lite.. ett par timmar i veckan. O det kändes jätte obekvämt att skriva med handledsstöds grejen.

Undrar om du skriver mycket med ditt tangentbord? (skriver själv säkert runt 10sidor i openoffice och kodar där i sidan av säkert lika mycke). Tyckte du att stödet var bra direkt eller tog det lite tid att vänja sig vid?

Funderar om ja borde sätta tillbaka den om man kanske vänjer sig vid den? för handleds stöd sku inte vara helt fel

Nej jag skriver inte mycket på det... skriver gör jag på jobbet
Nästan det enda jag gör med tangentbordet är att spela, eller skriva korta inlägg på klanforumet.

Du har rätt att det inte är så bekvämt när man skriver. Men jag ville ha ett 99% speltangentbord och då fungerar handledsstödet super.
Skulle vara konstigt att inte ha det nu

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Grattis alla sweclocksare. Fatta hur nördigt det måste låta när ni sitter och diskuterar "Vilken brytare har du i ditt tangentbord?". Det lär inte bli några ragg den kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Cherry MX Black, Red och Brown är alla väldigt tysta. Speciellt i jämförelse med ett redigt klick-tangentbord med Blue-brytare, vilket jag har i min ägo och som jag älskar.

En av många videos som visar hur de olika nämnda brytarna låter: http://www.youtube.com/watch?v=RYK03ltDcqM

Svart och Röd är ju okej, men låter ändå mer än vad jag är van med.
Utom space-tangenten, den låter bättre på dessa även om den också låter.

Skrivet av Subdubwise:

Om det är en laptop-känsla du är ute efter så går det nog inte att hitta det hos någon brytare tror jag. Laptop-tangentbord brukar vara ganska icke-omtyckta av "tangentbordsentusiaster" som fördjupar sig gällande brytare, så vitt jag har uppfattat det åtminstone.

Jag hade gärna haft en mindre svampig och mer distinkt känsla i tangenterna men samtidigt mjuk och låg. Och det finns inte så vitt jag vet.
Jag förstår verkligen varför man inte gillar känslan i tangentbord av laptop stil, men jag stör mig lite på hur folk inte verkar kunna förstå att man inte gillar känslan av mekaniska tangentbord även om man fördjupar sig.
Formuleringar kring sånt där tycker jag alltid är fåniga, vare sig det handlar om SUPER ULTRA HIGH-END HDMI kablar som bara folk som "fördjupat" sig kan uppskatta skillnaden i, vilka filmer som är bra och dåliga som bara dom som "fördjupat" sig kan veta på riktigt eller som här när det gäller tangentbord och mekaniska brytare.
Konsensus bland "specifik-entusiaster" är ofta väldigt stor, vare sig det handlar om ren placebo som i HDMI, objektifiering av filmsmak eller vilken typ av tangentbord som är det rätta.

Rubberdome som jag är van med och som är det jag gillar mest har massor med brister, jag har inte sett någon nämna en brist som jag inte mer eller mindre håller med om.
Men jag vill ha ett platt tangentbord med låg slaglängd och mjuk känsla. Det finns inga riktigt bra tangentbord av den typen såvitt jag vet, och framförallt inte med mekaniska brytare.
Har jag fel och det finns något, tipsa mig gärna!

Skrivet av Subdubwise:

Antagligen försöker dessa personerna att övertyga dig då vi alla har varit i en situation då vi har använt rubber dome-brytare. Men för oss som har gått över till mekaniska tangentbord, och verkligen upplevt skillnaden, är skillnaden väldigt tydlig och man vill givetvis få fler personer att få vara med om samma skillnad.

Jag tycker om att suga kuk, tycker du det känns genomtänkt av mig om jag skulle börja argumentera för att alla andra också ska börja suga kuk?
Vi kuksugarentusiaster är helt ense om att det är skithärligt och vi som fördjupat oss lite i det hela vet om hur många olika dimensioner och detaljer i det hela som andra inte förstår.

Jag överdriver lite men det är för att jag är så trött på konsensustänket i olika nördkretsar. Jag har liksom varit nörd länge och det ensidiga konsensusperspektivet har jag stört mig på från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Om det är en laptop-känsla du är ute efter så går det nog inte att hitta det hos någon brytare tror jag. Laptop-tangentbord brukar vara ganska icke-omtyckta av "tangentbordsentusiaster" som fördjupar sig gällande brytare, så vitt jag har uppfattat det åtminstone.
-------
Antagligen försöker dessa personerna att övertyga dig då vi alla har varit i en situation då vi har använt rubber dome-brytare. Men för oss som har gått över till mekaniska tangentbord, och verkligen upplevt skillnaden, är skillnaden väldigt tydlig och man vill givetvis få fler personer att få vara med om samma skillnad.

Vad jobbigt det är med överentusiaster, ute på missionärsuppdrag för att få över folk till sin "rätta" åsikt. Enklast är att oavsett smak inse att inte alla har samma, och när det inte leder någonstans, lägga ner. Jag är inte någon ängel när det gäller detta själv, men hindrar inte mig från att säga till när jag själv märkt att det är lönlöst att fortsätta diskutera.

Det jag har emot K90 och K60 är blandingen av tangenter. Antingen eller ska det vara, ingen mischmasch.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Svart och Röd är ju okej, men låter ändå mer än vad jag är van med.
Utom space-tangenten, den låter bättre på dessa även om den också låter.

Det här med ljudnivån är väldigt känsligt för dig?

Skrivet av Kilroy:

Jag hade gärna haft en mindre svampig och mer distinkt känsla i tangenterna men samtidigt mjuk och låg. Och det finns inte så vitt jag vet.

Skrivet av Kilroy:

Rubberdome som jag är van med och som är det jag gillar mest har massor med brister, jag har inte sett någon nämna en brist som jag inte mer eller mindre håller med om.
Men jag vill ha ett platt tangentbord med låg slaglängd och mjuk känsla. Det finns inga riktigt bra tangentbord av den typen såvitt jag vet, och framförallt inte med mekaniska brytare.
Har jag fel och det finns något, tipsa mig gärna!

Jag tycker att det känns som att du efterfrågar någonting som är hårt men samtidigt mjukt, något som är långt men samtidigt kort, någonting som är rött men ändå blått, någonting som är manligt men ändå kvinnligt.

Skrivet av Kilroy:

Jag förstår verkligen varför man inte gillar känslan i tangentbord av laptop stil, men jag stör mig lite på hur folk inte verkar kunna förstå att man inte gillar känslan av mekaniska tangentbord även om man fördjupar sig.

Har du verkligen fördjupat dig någonting inom ämnet då? Jag tänker nämligen på att du inte ens visste om hur de olika brytarna lät.

Skrivet av Kilroy:

Formuleringar kring sånt där tycker jag alltid är fåniga, vare sig det handlar om SUPER ULTRA HIGH-END HDMI kablar som bara folk som "fördjupat" sig kan uppskatta skillnaden i, vilka filmer som är bra och dåliga som bara dom som "fördjupat" sig kan veta på riktigt eller som här när det gäller tangentbord och mekaniska brytare.
Konsensus bland "specifik-entusiaster" är ofta väldigt stor, vare sig det handlar om ren placebo som i HDMI, objektifiering av filmsmak eller vilken typ av tangentbord som är det rätta.

Vad det är för några formuleringar du syftar på förstår jag inte alls, och hur du får tangentbordsentusiaster att liknas vid idioter som köper HDMI-kablar á 2500 kronor går inte ihop för mig heller. Det är ingen skillnad mellan en dyr- och en billig HDMI-kabel. Mellan ett Logitech G11 och ett QPAD MK-80 är det däremot skillnad, om du påstår att det är placebo, som med HDMI-kablar, är du korkad.

Skrivet av Kilroy:

Jag tycker om att suga kuk, tycker du det känns genomtänkt av mig om jag skulle börja argumentera för att alla andra också ska börja suga kuk?
Vi kuksugarentusiaster är helt ense om att det är skithärligt och vi som fördjupat oss lite i det hela vet om hur många olika dimensioner och detaljer i det hela som andra inte förstår.

Dock är det ingenting som direkt faller allmänheten av män i smaken, att tycka om att suga kuk alltså. De som däremot har gått från rubber dome till mekaniska brytare är en stor folkmassa och det är någonting väldigt generellt att också tycka om den övergången. Därav de mekaniska brytarnas uppstickande popularitet under den senaste tiden. Så nja, jag köper inte riktigt din jämförelse, även om jag förstår din poäng med den.

Skrivet av Buio:

Vad jobbigt det är med överentusiaster, ute på missionärsuppdrag för att få över folk till sin "rätta" åsikt. Enklast är att oavsett smak inse att inte alla har samma, och när det inte leder någonstans, lägga ner. Jag är inte någon ängel när det gäller detta själv, men hindrar inte mig från att säga till när jag själv märkt att det är lönlöst att fortsätta diskutera.

Det som ni, du och föregående talare, inte verkar förstå är att folk bara vill vara så vänliga att försöka sprida glädjen då de, så som så många andra, har blivit jättenöjda över deras köp av ett tangentbord med mekaniska brytare och då de vet om att det är någonting generellt att också föredra den övergången. Det är alltså inte bara någonting som en unik liten skara av människor tycker om.

Ni, däremot, försöker att få oss att låta som någon ond religiös sekt som försöker att konvertera er, så är inte fallet. Personligen skiter jag fullständigt i vilket tangentbord ni använder er av. Om ni nu står fast vid era åsikter om att mekaniska brytare är detsamma som jehovas vittnen så får ni väl sitta kvar med era svampiga tangenter i så fall. Det jag ville var egentligen bara att vara till hjälp och vara snäll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Jag tycker att det känns som att du efterfrågar någonting som är hårt men samtidigt mjukt, något som är långt men samtidigt kort, någonting som är rött men ändå blått, någonting som är manligt men ändå kvinnligt.

Då har du dålig läsförståelse.
Lågt, platt, mjukt men distinkt med kort slaglängd. Det är inga motsättningar.

Skrivet av Subdubwise:

Har du verkligen fördjupat dig någonting inom ämnet då? Jag tänker nämligen på att du inte ens visste om hur de olika brytarna lät.

Tillräckligt, men inte så mycket.
Som jag sagt, jag har inte så mycket erfarenhet av mekaniska brytare men jag gillar inte känslan eller den position mina händer hamnar i med dom jag provat. Och det största problemet är plattheten och slaglängden.
Finns det ett platt mekaniskt tangenbord med kort slaglängd så skulle jag väldigt gärna prova det.

[QUOTE="Subdubwise;12021817"]Vad det är för några formuleringar du syftar på förstår jag inte alls, och hur du får tangentbordsentusiaster att liknas vid idioter som köper HDMI-kablar á 2500 kronor går inte ihop för mig heller. Det är ingen skillnad mellan en dyr- och en billig HDMI-kabel. Mellan ett Logitech G11 och ett QPAD MK-80 är det däremot skillnad, om du påstår att det är placebo, som med HDMI-kablar, är du korkad.

Återigen verkar du ha problem med läsförståelsen, men jag kanske inte var tydlig.
Jag sade att likheterna finns det vad gäller konsensus bland "entusiaster som fördjupat sig" vilket också är den typen av formuleringar jag syftar på.
Den typen av formuleringar insinuerar, medvetet eller inte, att man som "entusiast som fördjupat sig" vet bättre än andra.
Det är samma typ av formuleringar som HDMI-freaks använder, även om det i deras fall handlar om ren placebo och i tangentbordssammanhang faktiskt har en stor kvalitetsmässig skillnad som faktiskt betyder någonting.
Min liknelse handlade alltså om attityden.

Skrivet av Subdubwise:

Dock är det ingenting som direkt faller allmänheten av män i smaken, att tycka om att suga kuk alltså.

Nej men hur många av dom har fördjupat sig?
Jag kan tala om för dig att alla jag pratat med som fördjupat sig i att suga kuk tycker om det väldigt mycket.
Så om folk bara fördjupade sig lite och provade på så skulle dom upptäcka alla härligheter som dom nu går miste om.
Ser du hur fånigt det blir när man använder fördjupning och entusiast som argument?

Skrivet av Subdubwise:

Det som ni, du och föregående talare, inte verkar förstå är att folk bara vill vara så vänliga att försöka sprida glädjen då de, så som så många andra, har blivit jättenöjda över deras köp av ett tangentbord med mekaniska brytare och då de vet om att det är någonting generellt att också föredra den övergången. Det är alltså inte bara någonting som en unik liten skara av människor tycker om.

Jag kan säga exakt samma sak om kuksugning.
Jag tyckte det verkade rätt äckligt och totalt poänglöst, men så fick jag chansen att utforska och fördjupa mig och upptäckte hur härligt det var.
Jag vill bara sprida glädjen!
Och det är inte bara en unik liten skara människor som tycker om det!

Skrivet av Subdubwise:

Ni, däremot, försöker att få oss att låta som någon ond religiös sekt som försöker att konvertera er, så är inte fallet. Personligen skiter jag fullständigt i vilket tangentbord ni använder er av. Om ni nu står fast vid era åsikter om att mekaniska brytare är detsamma som jehovas vittnen så får ni väl sitta kvar med era svampiga tangenter i så fall. Det jag ville var egentligen bara att vara till hjälp och vara snäll.

Du är lite inne på rätt spår men du lyssnar inte. Och just bristen på att lyssna är det jag försöker lyfta fram mest.
Jag skrev att jag tyckte slaglängden på mekaniska brytare var för lång, någon skrev att det finns, eller att det går, att ha kort slaglängd med mekaniska brytare.
Jag efterfrågar ett sådant tangentbord och får inget svar.
Det blir ett försvar och en slags objektifiering där man försöker lyfta fram mekaniska brytares överlägsenhet istället för att faktiskt lyssna på vad som efterfrågas.
Och det är samma psykologiska faktorer iblandat i detta som det är i olika sekter och det bygger på samma gruppmentalitet.
De flesta sekter vill inte konvertera folk, dom vill bara sprida glädjen!
Det här är ett väldigt intressant fenomen och det är därför jag skriver detta, analysera vad jag sagt i tråden och vad jag har fått för svar.
Jag har hela tiden försökt lyfta fram de fördelar med mekaniska brytare jag ser men samtidigt sagt att nackdelarna väger tyngre för mig och mina preferenser. Men istället för att lyssna på mina preferenser så har fördelarna med mekaniska brytare återupprepats åtskilliga gånger, nackdelarna med rubber dome återupprepats åtskilliga gånger och prat om "entusiaster" och att "fördjupa sig" för att komma fram till "sanningen".
I min sista formulering där med "sanningen" så överdriver jag väldigt mycket, men retoriskt så är det så det låter, vare sig det är medvetet eller inte. Oförståelsen för hur man inte kan tycka mekaniska brytare är bättre utan att faktiskt lyssna på vilka saker som efterfrågas, som du visar väldigt tydligt i första stycken i det här inlägget.
Du uppfattar det som att jag efterfrågar någonting motsägelsefullt, varför? Mitt varför där är retoriskt och bara menat för att du ska fråga dig själv varför.

Och jag uppskattar mycket du sagt, så ta inte det här så allvarligt. Det är inte SÅ farligt, jag ÄR väldigt känslig vad gäller detta och är intresserad av det som fenomen både på ett personligt och akademiskt plan.

Jag gör själv liknande saker, både på nätet och i mitt privatliv, när jag inte förstår hur någon kan välja att göra på ett sätt när det andra helt uppenbart är så mycket bättre på alla, för mig, tänkbara sätt.

Men tänk igenom varför du väljer att fokusera mer på hur pass mycket jag fördjupat mig istället för att fokusera på att lyssna på min preferenser.

Men ta det inte så himla allvarligt, jag är lite intellektuellt understimulerad för tillfället.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Som jag sagt, jag har inte så mycket erfarenhet av mekaniska brytare men jag gillar inte känslan eller den position mina händer hamnar i med dom jag provat.

Det har ju dock att göra med tangentbordet i sig, inte brytarna. I vilket fall låter det som att ett handlovsstöd kanske vore på sin plats för din del.

Skrivet av Kilroy:

Återigen verkar du ha problem med läsförståelsen, men jag kanske inte var tydlig.

Intressant hur du endast får det till att min läsförståelse är dålig och inte alls förstår att olika människor uppfattar olika saker på olika sätt. Du om någon, som tjatar så mycket om att alla inte tycker om mekaniska brytare, borde väl ha förståelse för olikheter hos människor?

Skrivet av Kilroy:

Ser du hur fånigt det blir när man använder fördjupning och entusiast som argument?

Men herregud, släpp det där om "fördjupning" och "entusiast" nu. Det jag sa var någonting i stil med att de som är tangentbordsentusiaster brukar avsky laptop-tangentbord. Det jag i själva verket menade med det, vilket du inte verkar ha förstått över huvud taget, var att de som verkligen bryr sig om hur deras tangentbord är brukar inte alls gilla känslan hos ett fattigt laptop-tangentbord. Jag menade inte på något som helst vis att de skulle tillhöra någon jävla elit bara för att de är entusiaster inom just det området.

Du verkar uppfatta allting fel och vinklat med mening för att ha anledning till att bli sur över internet, vilket jag uppfattar som jävligt tramsigt. Tänk efter en extra gång nästa gång, är du gullig.

Skrivet av Kilroy:

Du är lite inne på rätt spår men du lyssnar inte. Och just bristen på att lyssna är det jag försöker lyfta fram mest.
Jag skrev att jag tyckte slaglängden på mekaniska brytare var för lång, någon skrev att det finns, eller att det går, att ha kort slaglängd med mekaniska brytare.
Jag efterfrågar ett sådant tangentbord och får inget svar.
Det blir ett försvar och en slags objektifiering där man försöker lyfta fram mekaniska brytares överlägsenhet istället för att faktiskt lyssna på vad som efterfrågas.

Anledningen till att jag inte svarade på det är för att jag inte känner till något sådant tangentbord eller någon sådan brytare. Än en gång verkar du tro att jag uppfattar mig själv, och alla andra som har lite extra kärlek till just tangentbord, som någon elit som vet bäst...

Jag tycker helt enkelt om att lägga lite extra pengar för att få ett, i mitt tycke, fint tangentbord istället för att göra som så att jag köper ett tangentbord för 40 kronor på Coop Forum och då istället har råd med ett lite coolare grafikkort. Förstår du mina tankegångar? Jag är inget jävla proffs på tangentbord, jag tycker bara om att lägga lite extra omtanke på det och allting jag säger är utifrån mina egna erfarenheter och det jag har läst på om. Jag är långt ifrån något proffs som har svar på allting gällande tangentbord, precis av samma anledning har jag ingen som helst jävla aning om det finns något sådant tangentbord som du efterfrågar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Det har ju dock att göra med tangentbordet i sig, inte brytarna. I vilket fall låter det som att ett handlovsstöd kanske vore på sin plats för din del.

Handlovsstödet gör tangentbordet uthärdligt men inte skönt.
Ett platt tangentbord tycker jag är så mycket skönare.

EDIT: Och jo, det har med brytarna att göra eftersom de mekaniska brytarna som används tar mer plats än rubber dome.

Skrivet av Subdubwise:

Intressant hur du endast får det till att min läsförståelse är dålig och inte alls förstår att olika människor uppfattar olika saker på olika sätt. Du om någon, som tjatar så mycket om att alla inte tycker om mekaniska brytare, borde väl ha förståelse för olikheter hos människor?

Ja, absolut.
Och det är ju också det jag fokuserar på, varför du fokuserar på andra saker än jag säger.

Skrivet av Subdubwise:

Men herregud, släpp det där om "fördjupning" och "entusiast" nu. Det jag sa var någonting i stil med att de som är tangentbordsentusiaster brukar avsky laptop-tangentbord. Det jag i själva verket menade med det, vilket du inte verkar ha förstått över huvud taget, var att de som verkligen bryr sig om hur deras tangentbord är brukar inte alls gilla känslan hos ett fattigt laptop-tangentbord. Jag menade inte på något som helst vis att de skulle tillhöra någon jävla elit bara för att de är entusiaster inom just det området.

Jag fattade precis vad du menade.
Jag menar inte att man tror sig tillhöra någon slags elit men att ens komma på tanken att formulera sig på det viset säger en hel del. Antagligen undermedvetet.

Skrivet av Subdubwise:

Du verkar uppfatta allting fel och vinklat med mening för att ha anledning till att bli sur över internet, vilket jag uppfattar som jävligt tramsigt. Tänk efter en extra gång nästa gång, är du gullig.

Jag är inte ett dugg sur. Hade jag varit sur hade jag slutat diskutera.
Diskutera saker som gör mig sur på internet har jag slutat med.

Och det är just tänkt till jag har gjort.

Skrivet av Subdubwise:

Anledningen till att jag inte svarade på det är för att jag inte känner till något sådant tangentbord eller någon sådan brytare.

Och istället väljer du att fortsätta argumentera för tangenbord och brytare som inte bara saknar de egenskaper jag efterfrågar utan som till och med har egenskaper jag sagt att jag absolut inte vill ha.

Skrivet av Subdubwise:

Än en gång verkar du tro att jag uppfattar mig själv, och alla andra som har lite extra kärlek till just tangentbord, som någon elit som vet bäst...

Nej, det är inte så enkelt.
Är man van att tänka på ett sätt, diskutera på ett sätt och komma fram till ett slags slutsatser med konsensus i gruppen blir det svårare att se och fokusera på vad andra efterfrågar.
Man är van att tänka på ett sätt och man blir då sämre på att lyssna på vad andra faktiskt efterfrågar och pratar om.
(Och du kan absolut vända på det här gentemot mig och applicera samma sak vad gäller min psykologiska/sociologiska/antroplogiska analys. Jag är van att tänka på ett sätt och rör mig mest i grupper som håller med om hur jag analyserar. Men jag försöker vara medveten om det och så men jag märker själv att jag ganska tidigt valde att analysera det hela på det här sättet. Men så säger jag också det.)

Och jag pratar om oförmåga att lyssna på andra perspektiv.
Inte att man uppfattar sig själv som någon elit.
I din retorik så använder du dock uttryck som tyder på det och vad du väljer

Skrivet av Subdubwise:

Jag tycker helt enkelt om att lägga lite extra pengar för att få ett, i mitt tycke, fint tangentbord istället för att göra som så att jag köper ett tangentbord för 40 kronor på Coop Forum och då istället har råd med ett lite coolare grafikkort. Förstår du mina tankegångar? Jag är inget jävla proffs på tangentbord, jag tycker bara om att lägga lite extra omtanke på det och allting jag säger är utifrån mina egna erfarenheter och det jag har läst på om. Jag är långt ifrån något proffs som har svar på allting gällande tangentbord, precis av samma anledning har jag ingen som helst jävla aning om det finns något sådant tangentbord som du efterfrågar.

Jag hade också gärna lagt lite extra pengar på ett tangentbord om det fanns ett som hade de egenskaper jag efterfrågar.

Och om du då sagt "jag vet inte om det finns ett sånt tangentbord du efterfrågar" istället för att om och om igen argumentera för de mekaniska tangentbord som finns som inte uppfyller mina krav.
Eller säga att jag efterfrågar saker som är motsägelsefulla.
Eller ens dra upp vad entusiaster tycker osv.

Och återigen, jag menar verkligen inte att du tror att du vet allt och bäst och att andra har fel.
Men det är svårt att lyssna på personer från andra perspektiv.

Och återigen igen, ta det inte så allvarligt som sagt.
Jag borde kanske ta och läsa en bok eller göra något mer konstruktivt än att analysera gruppbeteende på datorforum en lördagkväll.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Eller säga att jag efterfrågar saker som är motsägelsefulla.

Det var bara hur jag uppfattade det från början, men sådan tur var så kom du ju och förtydligade det. Så det var ju inte motsägelsefullt egentligen.

Skrivet av Kilroy:

Jag hade också gärna lagt lite extra pengar på ett tangentbord om det fanns ett som hade de egenskaper jag efterfrågar.

Och om du då sagt "jag vet inte om det finns ett sånt tangentbord du efterfrågar" istället för att om och om igen argumentera för de mekaniska tangentbord som finns som inte uppfyller mina krav.

Min intension var bara att försöka att vara till hjälp trots att jag inte kände till något tangentbord som hade de egenskaperna som du så specifikt efterfrågade. Förhoppningsvis hade du kanske kunnat finna intresse hos något annat tangentbord! Med tanke på att du inte verkade ha någon kunskap alls om mekaniska tangentbord så kanske det skulle kunna dyka upp något som du kanske tyckte verkade som en bra kompromiss, sett till dina ursprungliga krav.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Jepp, finns kortslagigare cherry-switchar, men tror inte de alls har fått samma goda kritik som deras fullstora varianter tyvärr.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.