Hur kör man helikoptrarna bra?

Permalänk
Medlem

Hur kör man helikoptrarna bra?

Ja, som min fråga. Hur lär man sig köra helikoptrarna bra? Både de grövre attackhelikoptrarna och de mindre vassa med enbart kulspruta.
Jag kan köra dem utan att krascha och så, men när det kommer till att undvika missiler och attackera pansarvagnar på ett bra sätt så är jag totalt värdelös. Lyckas döda gubbar på marken ibland men sällan tanks, lyckas ofta virra bort mig själv eller bli nedskjuten.

Permalänk
Medlem

Öva, öva och åter öva. Tänk efter varje krash vad du skulle gjort annorlunda för att få iväg fler skott - eller hur du skulle manövrerat för att överleva.

Det är också viktigt att prioritera målen efter vad som är mest troligt att skjuta ner dig - du kommer då klara dig längre i luften. En direktstrid mot aa-tanks- och guns bör undvikas då du troligtvis kommer förlora.

Har du cooldown på flares måste du ofta välja att ta dig ner bakom berg eller liknande för att klara dig från att bli låst och nertagen av fienden.

Har du möjlighet, åk som gunner/passagerare med någon som kan ratta en heli ordentligt och fundera vad han faktiskt gör som gör honom bra och öva på det!

Lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Define R3 | FD Newton 650W | Intel i5 2500k @ 4.5GHz 1,3v | Zalman CNPS-9900NT 1300rpm | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Dominator GT 4x2 GB 1600MHz 1,57v 7-8-7-20 | ASUS Radeon 6950 shaderunlocked, 840/1325MHz | Samsung Spinpoint F3 500GBx2 raid-0

Permalänk

Ett bra tips är ju att spela som engineer, så du kan landa och laga om du tar en träff.

Börjar någon låsa på dig så börja flyg mot ett berg eller mot kanten av banan, och om du måste använda flares (alltså att de skjutit raketer mot dig) så försök att hålla dig i utkanten av banan tills dina flares har "laddat om".

Om du inte har flares, och inte hinner utanför banan när någon låst på dig så försök att flyga uppåt, flyger du lågt när du blir träffad är det lätt att du tappar kontrollen och råkar slå i ett hus eller liknande, håller du dig högt så har du mer tid att återfå kontrollen igen (:

Gällande att attackera så gäller det att först flyga högt och försöka hitta deras AA, och börja med den. Att träffa bra handlar mest om träning, då raketerna sällan/aldrig träffar där man siktar korshåret.

EDIT: Sen blir det ju lättare när du låst upp heat seekers ( om du inte redan har dem), då du har ett ordentligt vapen mot jets och andra helis (:

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Mitt tips rör dig mycket inte stå stilla javalin kommer sänka dig + dylikt

Permalänk
Medlem

Flyg i utkanten på banan tills du ser att fiender gruppat upp sig, anfaller dina kamrater, kommer med en tank mot en flagga.

Välj ett mål och se gärna till att din gunner fokuserar samma mål.

Kör en snabb runda över målet och sedan försvinn igen till utkanten av striden/banan.

Har du flares kvar så äre bara köra en runda till.

Tänk på att om du håller dig utanför motståndarnas synfält kommer dom ge fan i dig, men om du hovrar över en tank för att döda den kommer det börja regna javelins...

Regler:

1. Du har en chans att ta ut fordon, missar du så lämna dom och flyg vidare. ALDRIG VÄNDA. (visst ibland är de säkert att vända men det finns risker och det säkraste för dig och din gunner är att lämna den.)
2. Visa dig kort tid så kommer motståndarnas engineers inte ens hinna ta fram sina javelins.
3. Välj ett mål i tid och sänk det snabbt.
4. Låt ditt lags tanks ta hand om motståndarnas AA-truck. om dom inte dödar den får dom ingen hjälp av dig.
5. Första målet är alltid andra helikoptrar.
6. Att döda en tank vid motståndarnas bas gör ingen nytta. Håll dig över dina mark kamrater och hjälp dem att avancera eller försvara.
7. Laga helikoptern. Annars kan du lika gärna landa och gå till fots för blir du träffad med en skadad helikopter dör du troligen.
8. Åk MOT anfallande flygplan på så vis hinner de inte skjuta lika mycket mot dig.
9. Utnyttja banans omjämnhet/byggnader. Rör dig osynligt bakom dessa. En platta bana vore absolut värdelös för helikoptrar.
10. Meddela när du lägger ner din karriär för din gunner blir bannad för fusk pga för bra stats.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Skrivet av Se33:

underbar text

Ypperlig guide! Borde klistras haha Den tackar vi för!

Permalänk
Medlem

har ni några tips på bra servrar som man kan träna att flyga heli/jet

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Se33:

10. Meddela när du lägger ner din karriär för din gunner blir bannad för fusk pga för bra stats.

Vad betyder det? (Är noob.)

Bra guide för övrigt. Jag har samma problem som TS. Kan varken flyga heli eller jet. Tar jag en heli kraschar jag eller blir nedskjuten. Tar jag jet hinner jag inte ens upp i luften (ja, seriöst) innan jag är lockad. Jag kan inte använda flares eller något, eftersom man måste ta kills för att låsa upp dem, och jag kan inte ta några kills när jag inte ens kan komma upp i luften.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Ypperlig guide! Borde klistras haha Den tackar vi för!

Kul att den uppskattades hade ju kunnat skriva 17 sidor med samma innehåll men höll det kort

Skrivet av Alling:

Vad betyder det? (Är noob.)

Bra guide för övrigt. Jag har samma problem som TS. Kan varken flyga heli eller jet. Tar jag en heli kraschar jag eller blir nedskjuten. Tar jag jet hinner jag inte ens upp i luften (ja, seriöst) innan jag är lockad. Jag kan inte använda flares eller något, eftersom man måste ta kills för att låsa upp dem, och jag kan inte ta några kills när jag inte ens kan komma upp i luften.

Många servrar har en automatisk spärr som gör att du blir kickad och i vissa fall bannad om du tar tex 30 kills utan att dö en enda gång.
Jag var ganska duktig på att flyga och hade en kompis som gunner och det här hände ett par gånger för oss!

fast jag kan väl inte påstå att det är anledningen att jag inte fortsatte spela bf3 men...

(och om dom inte har en automatisk spärr så måste man se till att inte döda admins för ofta! resulterar ofta i kick/ban!)

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk

Key to success, Empty Server. Men om Anti-Cheat anställde andreas skoglund har tagit hand om min exploit som var aktuell när jag spelade det kring julas, så bör det inte gå att starta en runda med bara 1 på servern, i alla fall inte i Rush

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Permalänk

Haha fy fan va jag garva... så klockrent med musik inne i heli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redbullen:

Haha fy fan va jag garva... så klockrent med musik inne i heli

Ja gillar du den videon kollar resten som han har lagt upp.
Kan man få sig rätt många skratt!

Sorry för off topic

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Testa spela på en orankad server ämnad för att folk ska lära sig flyga. Ta en Little Bird och försök flyga snabbt/lågt/nära/under hinder. Välj ut ett "mål" (typ sten, lyktstolpe) och försök träffa det.

Lättare att lära sig utan folk som skjuter på en

Permalänk
Medlem

Försök själv köra med IGLA:n och försök skjuta ner duktiga helikopterpiloter. Tänk extra noga på hur de rör sig för att du inte ska få iväg missilen.

Oftast är det att de hittar något att flyga bakom; träd, kulle, hus, antenn, hamnkran, silo.

En idé kan vara att utgå ifrån dessa saker som du sedan rör dig runt/emellan. Börjar du bli lockad, ta dig runt dessa tills låset försvinner. Då kan du även få ett humm om vart den argsinte engineern/AA-tanken befinner sig, och därefter antingen undvika att vara i dennes synfält för länge, alternativt koordinera med laget att slå ut den på lämpligast sätt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.