Tyst GPU för 2300:- . 560Ti eller nåt annat?

Permalänk

Tyst GPU för 2300:- . 560Ti eller nåt annat?

Hej, jag siktar på att bygga en tyst speldator, men vill helst inte behöva pilla så mycket själv.
Så skaffar helst en GPU som är tyst från fabrik.
Hade siktat in mig på ett MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC men efter att ha läst lite kommentarer verkar det inte riktigt tyst nog.
Finns det något annat tystare 560TI för samma pris eller kan ni rekommendera nåt helt annat kort jag bör satsa på?

Viktigast är att kortet är riktigt tyst i medium load, spelar inte tunga spel jätteofta så kanske inte behöver vara svintyst i absolut max load.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygande dadeln:

Hej, jag siktar på att bygga en tyst speldator, men vill helst inte behöva pilla så mycket själv.
Så skaffar helst en GPU som är tyst från fabrik.
Hade siktat in mig på ett MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC men efter att ha läst lite kommentarer verkar det inte riktigt tyst nog.
Finns det något annat tystare 560TI för samma pris eller kan ni rekommendera nåt helt annat kort jag bör satsa på?

Viktigast är att kortet är riktigt tyst i medium load, spelar inte tunga spel jätteofta så kanske inte behöver vara svintyst i absolut max load.

6950 2gb Direct CU 2 eller vad den heter

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygande dadeln:

Hej, jag siktar på att bygga en tyst speldator, men vill helst inte behöva pilla så mycket själv.
Så skaffar helst en GPU som är tyst från fabrik.
Hade siktat in mig på ett MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC men efter att ha läst lite kommentarer verkar det inte riktigt tyst nog.
Finns det något annat tystare 560TI för samma pris eller kan ni rekommendera nåt helt annat kort jag bör satsa på?

Viktigast är att kortet är riktigt tyst i medium load, spelar inte tunga spel jätteofta så kanske inte behöver vara svintyst i absolut max load.

vet inte hur tyst det är men borde inte va något problem med 3 fläktar men det är rikigt prisvärt http://www.inet.se/produkt/5409355/gigabyte-geforce-gtx-560ti...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Skrivet av alexst4:

6950 2gb Direct CU 2 eller vad den heter

Låter som du har koll på läget........eller INTE!!! Sluta rekomendera om du inte har koll!

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygande dadeln:

Hej, jag siktar på att bygga en tyst speldator, men vill helst inte behöva pilla så mycket själv.
Så skaffar helst en GPU som är tyst från fabrik.
Hade siktat in mig på ett MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC men efter att ha läst lite kommentarer verkar det inte riktigt tyst nog.
Finns det något annat tystare 560TI för samma pris eller kan ni rekommendera nåt helt annat kort jag bör satsa på?

Viktigast är att kortet är riktigt tyst i medium load, spelar inte tunga spel jätteofta så kanske inte behöver vara svintyst i absolut max load.

Asus DCII tycker jag är rätt tysta sitter på ett sånt själv.

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Detta är precis det du vill ha billigare, tystare och mer prestanda än det kortet du kikade på innan (twin frozr)

Bästa du kan få just nu helt klart

Visa signatur

Uppdateras..

Permalänk
Skrivet av Leopardkungens:

Låter som du har koll på läget........eller INTE!!! Sluta rekomendera om du inte har koll!

Grejen är bara att han har helt rätt i vanliga fall, dock är det ett så pass bra erbjudande på http://www.dustinhome.se/asus-geforce-gtx-560-ti-448-dcii-128... att jag skulle tagit det för tillfället.

Permalänk
Medlem

Bara jag som är mindfuckad av alla 560? 448 core var väl samma grafikprocessor som 570/80? I så fall kommer det ju bli varmare/låta mer än ett vanligt 560ti.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Som redan nämnts är Asus DCU2 kylare bland de tystaste och bör spöa liknande från MSI, Gigabyte, XFX och Sapphire just när det kommer till ljudnivå. GTX 560 ti 448 är prisvärt just nu men du kan i princip välja vilket kort du vill som har Asus kylare då den sitter på en mängd olika kort och ger dessa ungefär samma egenskaper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygande dadeln:

Hej, jag siktar på att bygga en tyst speldator, men vill helst inte behöva pilla så mycket själv.
Så skaffar helst en GPU som är tyst från fabrik.
Hade siktat in mig på ett MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC men efter att ha läst lite kommentarer verkar det inte riktigt tyst nog.
Finns det något annat tystare 560TI för samma pris eller kan ni rekommendera nåt helt annat kort jag bör satsa på?

Viktigast är att kortet är riktigt tyst i medium load, spelar inte tunga spel jätteofta så kanske inte behöver vara svintyst i absolut max load.

Tror att Gainward ska vara bra möjligen om ibland inte helt säker dock.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Härligt med många svar. Tre röster på Asus 560TI med DCII i kombination med att den fått bra betyg i tester gör den till vinnaren!
Slår till direkt.
Tack Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygande dadeln:

Härligt med många svar. Tre röster på Asus 560TI med DCII i kombination med att den fått bra betyg i tester gör den till vinnaren!
Slår till direkt.
Tack Sweclockers

Är själv inte så jätte imponerad av mitt HD6950 2GB DCII. Visst är det otroligt tyst när man spelar, med den prestanda man får. Men i idle när alla fläktar går ner på lågvarv i chassit så är det helt klart grafikkylaren som låter mest då de 2 100mm fläktarna inte kan gå under 1100 rpm.

Permalänk

Aha, tråkigt
Nån idé om vad som kunde va tystare? Eller det kasnke inte blir så mycket bättre för det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygande dadeln:

Aha, tråkigt
Nån idé om vad som kunde va tystare? Eller det kasnke inte blir så mycket bättre för det priset.

grafikkortet ligger troligtvis mellan 60-70C i load men 85-90C är inte farligt så du kan ställa in en egen fläktkurva som gör kortet tystare men varmare (underklocka kortet till vanlig gtx 560ti prestanda, undervolta och ställ in en egen fläktkurva då kommer det inte låta mycket ), du kan inte få något tystare med denna prestandan, om du vill ha ett tystare kort så är vattenkylning i princip det enda alternativet (artic accelero finns men är ändå inte ljudlöst)

Det är ett väldigt prisvärt och bra köp som duger till det mesta i spelvärlden

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Jag har EVGAs 560ti. Kan inte rekommendera. Låter som ett jetplan. på 50% fanspeed och uppåt. 50% går min på såfort jag ens öppnar webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygande dadeln:

Aha, tråkigt
Nån idé om vad som kunde va tystare? Eller det kasnke inte blir så mycket bättre för det priset.

Köp en rejäl aftermarket-heatsink med chassifläktar (500-800rpm). Helt ljudlöst.

Permalänk
Medlem

6950 med eftermarknadskylare om prestanda och ljudnivå är prio