Permalänk
Medlem

bra FPS mus?

Jo jag ska börja spela MW2 snart,och jag behöver en mus som är snabb och skön,gärna liten eftersom det är svårt att trickshotta/quickscopa med en stor mus.Använder just nu en liten lite Acer mus som är ganska gamma,men den är skön,men den råkar vara min ammas,alltå kan jag förmodligen inte använda den så länge till.Så jag skulle behäva tips på en bra,liten mus som kan användas,har kollat in saiteks "cyborg rat 5" som funkar helt ok,men lite kosntig i passformen dock.Sen får den inte vara alltför dyr heller,inte mer än 600 gärna.

Permalänk
Medlem

du får helt enkelt pröva olika möss då alla gillar olika.
själv har jag kört med en Logitech G5, MX518 och nu med Edge 3200
alla har gjort sitt jobb väl men Edge 3200 är stor favorit för mig just nu.
men självklart kommer det finnas folk som tycker de mössen jag använt eller använder är dåligt och har sina egna som dem gillar bäst osv.

OT: btw finns det ens folk som kör MW2 längre? försökte lira ett par veckor sen va typ 1000 pers som spelade totalt. omöjligt att hitta matchmaking grejen.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv

Logitech mx518 såklart!

Permalänk
Medlem

Jag har haft Logitech X7 och kör just nu Razer naga ( funkar för allt ). Nagan är ju förståss min favorit men Logitechen är lika bra den.

Du får göra som åvanstående och testa dig fram, ta dig till tex mediamarkt, elgiganten eller dylikt och be om att få känna på några.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Zowie ec2, klockren mus (ec2 är mindre än ec1 också

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Logitech mx518 såklart!

Håller med, men en G400 går det med. Hursomhelst bör du prova musen innan du köper den. Åk in till en butik eller prova nån av dina polares möss.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Elghinnarisa:

alla har gjort sitt jobb väl med Edge 3200 är stor favorit för mig just nu.

En skitbra mus. Men har du också märkt att man efter ett par timmars spelande tvingas ta bort sidogreppet och köra helt utan, eftersom lill- och ringfingret "vill" vara längre ner än de kan vara när greppet är på?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

En skitbra mus. Men har du också märkt att man efter ett par timmars spelande tvingas ta bort sidogreppet och köra helt utan, eftersom lill- och ringfingret "vill" vara längre ner än de kan vara när greppet är på?

kör med grepp 2 så att säga, den som har 2 steg eller vad man ska kalla det.
har inte märkt eller vilja byta själv. tycker det är hur skönt som helst!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

du får helt enkelt pröva olika möss då alla gillar olika.
själv har jag kört med en Logitech G5, MX518 och nu med Edge 3200
alla har gjort sitt jobb väl men Edge 3200 är stor favorit för mig just nu.
men självklart kommer det finnas folk som tycker de mössen jag använt eller använder är dåligt och har sina egna som dem gillar bäst osv.

OT: btw finns det ens folk som kör MW2 längre? försökte lira ett par veckor sen va typ 1000 pers som spelade totalt. omöjligt att hitta matchmaking grejen.

Lirat varje dag och inte haft några problem med att hitta folk, står lätt mer än 1000 inne, även privata är där folk.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

du får helt enkelt pröva olika möss då alla gillar olika.
själv har jag kört med en Logitech G5, MX518 och nu med Edge 3200
alla har gjort sitt jobb väl men Edge 3200 är stor favorit för mig just nu.
men självklart kommer det finnas folk som tycker de mössen jag använt eller använder är dåligt och har sina egna som dem gillar bäst osv.

OT: btw finns det ens folk som kör MW2 längre? försökte lira ett par veckor sen va typ 1000 pers som spelade totalt. omöjligt att hitta matchmaking grejen.

finns sjukt många som spelar.Du kanske hade otur eller nåt eller så var det kasst internet,för det är otroligt ånga fler än bara tusen som kör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bg1000:

finns sjukt många som spelar.Du kanske hade otur eller nåt eller så var det kasst internet,för det är otroligt ånga fler än bara tusen som kör det.

undra sa flunda om de va så att jag spelade vid en dålig tid kanske. kan ha varit så att jag försökte lira någon gång mitt under natten då de brukar vara färre som spelar.
kommer ej ihåg helt men men. ska kolla om de går att lira nu då!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Skulle vilja rekommendera Logitech G500. Har suttit på den ett tag. Gick från min kära MX518, och jag är verkligen nöjd.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Jag tycker min Sensei funkar bra. Eftersom jag är dubbelhänt var den det självklara valet utöver det lätta glidet. Det är dock individuellt vilken mus som passar bäst. Vill man ha en halvergonomisk mus funkar efterföljarna till 518 bra och sedan finns det helergonomiska möss som Qpad 5k och Mionix 5000 för den som vill vila hela handen på musen. Det är hel djungel och det bästa är att gå till en elektronikaffär för att fysiskt prova de olika modellerna. Det är mycket svårare att ge allmänna rekommendationer för möss än vad det är för tangentbord.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk

alteriwnet har väldigt mycket spelare

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

MS Intelli 3.0 såklart

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

Älskar min QPAD 5k, passar min hand perfekt. Dock kanske man borde notera att den är ganska stor.

Permalänk
Medlem

mx518

Permalänk
Medlem

G300 !

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chkeh:

Zowie ec2, klockren mus (ec2 är mindre än ec1 också

Håller med fast EC1! AM modellen kanske kan vara något också.

Annars rekommenderar jag CM storm inferno till FPS.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Måste säga att Razer DeathAdder (som min kompis har) är otroligt mysig till alla FPS-spel. Har dessutom ett par sidoknappar som är väldigt användbara!

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Åka till mediamarkt och testa. Dom har ganska många spel möss på hyllan för testing. Du kan kolla greppet, tyngden, etc.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

R.A.T.7

nuff said

Permalänk
Medlem

Kan du hitta någon så skulle jag tipsa om diamondback eller copperhead från Razer.
Inte haft en bättre mus för det ändamålet, var mästare på QS

EDIT: Skillnaderna på dessa mössen är minimala.
EDIT2: Finns på ebay.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Elghinnarisa:

kör med grepp 2 så att säga, den som har 2 steg eller vad man ska kalla det.
har inte märkt eller vilja byta själv. tycker det är hur skönt som helst!

Jag använder också det och tycker också det är skönt, men tar jag bort det och sätter ring- och lillfingret på den lodräta ytan där viktlådan sitter känns det mycket bättre i dem. Tror du att det beror på att jag har haft dem så på mina två senaste möss (typ tre år)?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

ni har gett förslag på många bra musar! Men tror ni inte de är lite väl stora? Skulle bhöva få tips från nån annan FPS spelare om en riktigt liten mus,logitech gör så hemskt stora musar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bg1000:

ni har gett förslag på många bra musar! Men tror ni inte de är lite väl stora? Skulle bhöva få tips från nån annan FPS spelare om en riktigt liten mus,logitech gör så hemskt stora musar.

Tja kollar du 90% av fps gamers inom pro scenen så använder iprincip alla mindre möss.
Och många fortfarande möss som WMO, IE1.1 och fåtal 3.0 fortfarande.
Kinzu används också av en hel del.

Faktum är att dom föredrar pålitliga möss och man behöver inte 12000 dpi med leds, och ännu mer det att alla "hightech" möss ex Sensei, G500 etc lider av ca 5% positiv acceleration pga sensorn.
Framförallt Avagos A9500 då eftersom det är den som nästan alla lasermöss använder, kan kolla mer på OCs lista över sensorer.
http://www.overclock.net/t/854100/mouse-reference-thread

Jag personligen avskyr större möss, jag har dock vant mig vid deathadder som main mus men det är mycket för jag fortfarande inte direkt hittat någon mindre mus med 2 sidoknappar på vänster sida, 500+hz och 800dpi toggle, omron switchar.

Permalänk
Medlem

rekommenderar Steelseries Xai starkt

Visa signatur

NZXT H400i, Intel i5 9600k, EVGA Geforce RTX 2070, Samsung 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem

Rekommenderar inte Xai till någon med nyare dator
Fungerar väldigt dåligt på många nyare moderkort, funkar inte alls i bios och försenar windows booten.

Min xai är totalt värdelös sen jag uppgraderade datorn.
Finns hundratals trådar om detta men Steelseries säger bara att moderkortstillverkarna får lösa problemet, dom skiter i et.

Bättre köra på sensei om man vill ha samma storlek och form, även om jag tycker den är så löjligt överprisad med onödigt skit , men tja inte mycket dyrare än xai egentligen så.