Permalänk

geforce 8800 SLI?

har köpt mig en gammal begagnad burk med ett geforce 8800 GT 512MB
och jag hade ett gammalt gefoce 8800GTS 320 MB.
Jag kopplade på en SLI brygga och kopplade in 3 skärmar som följer
skärm 1---- 8800GT uttag 1
skärm2&3---- 8800gts uttag 1&2 klonar skärmarna

Får bild på alla skärmar och så men känns som att jag korten inte körs SLI utan helt enkelt som 2 kort varförsig.
Någon som har nån input kring ämnet har jag missat ngt?

Permalänk
Medlem

funkar de ens o köra SLI på 2 olika modeller? ena är ju GT o andra GTS. kanske är det som strular?

Permalänk
Medlem

Känns ganska dummt o köra dessa kort i sli... stor skillnad mellan GT och GTS, bättre o köra korten var för sig

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Vad jag vet så går det inte att få dessa kort att köra SLI. Möjligtvis skulle det gå att kasta in GTS bioset i GT kortet och få igång det på så sätt men det är knappast någonting jag rekommenderar.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Ne men asså saken är den att jag vet inte om dom körs i SLI verkar inte så men hittar inte någon inställning för det eller liknande i nvidia kontrollpanelen.
Men det innebär alltså att korten bara tar hand om sina respektive skärmar, och allt som visas på dem?
Så om jag spelar SC2 t.ex. på mainskärmen och har igång vlc på andraskärmen så tar ena grafikkortet spelet och andra vlc? är det korrekt uppfattat?

Tacksam för alla hjälp inte hållit på med sli eller flera kort i samma burk förut.

Permalänk
Medlem

Jag snackade om det här med en kompis här om dagen...

Jag har en GTX 460 och funderade på om jag skulle köra mitt gamla 8800 GT som physx kort.
Då sa han att om jag hade fler skärmar så kunde jag köra med båda korten i men utan slibrygga för att korten skulle arbeta individuellt och inte tillsammans för att av belasta mitt spelgrafikkort genom att köra den andra skärmen på mitt gamla 8800GT.

sli mellan 460 och 8800 skulle inte fungera men mellan 8800GT och ett 8800GS har jag ingen aning, de är trots allt två olika modeller men från samma serie.

Permalänk

Jag testade att ta bort SLI-bryggan och det märks ingen egentlig skillnad så gissar att den inte gjorde någonting.
Gör inget att dom itne kör SLI behövde inte egentligen prestandan utan möjligheten till fler skärmar, nu borde jag ju iaf kunna koppla in en fjärde.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Antisladd:

Jag testade att ta bort SLI-bryggan och det märks ingen egentlig skillnad så gissar att den inte gjorde någonting.
Gör inget att dom itne kör SLI behövde inte egentligen prestandan utan möjligheten till fler skärmar, nu borde jag ju iaf kunna koppla in en fjärde.

korten om man kör ska vara identiska. och ditt gts kort är av annat slag, så glöm sli med den riggen om du inte får tag i ett gt 512 eller ett gts 320

Permalänk
Antielefant

SLI kräver att båda korten har samma GPU och samma mängd minne. I fallen 8800 GTS och 8800 GT är det inte ens samma generation kort (8800 GTS har G80-kärnan medan 8800 GT har G92, samma som 9000-serien och halva 200-serien).

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Sen vad är det för vits att köra sli på 2 sket kort idag.. bättre ett bättre halvbilligt som slår dom 2 med hästlängder ändå.