Permalänk

låg fps

har olika fps i spel. jag får max 30 fps i world of tanks och det fick jag med mitt gammla radeon 2600 pro och nu har jag ett radeon 4850. i total serien så kan jag köra på high/ultra high laggar bara när det är en stor strid. cpu'n är en phenom 9500 som ligger stabilt på 2.5ghz. sen så har mokerkortet en pcie 16x slot . det är den gammla pcie1 och inte pcie 2.0.

Permalänk
Medlem

Testat att se om cpu:n tar i toppen? Ram? Annat?:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Testat att se om cpu:n tar i toppen? Ram? Annat?:)

tror att det är ram minnerna. då de ligger i 667mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av m45t3rm1nd:

tror att det är ram minnerna. då de ligger i 667mhz

Kanske de, men hur mycket ram har du?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Minneshastigheten har oftast väldigt liten påverkan på spelprestandan, det är mängden som är viktigast

Permalänk
Medlem
Skrivet av m45t3rm1nd:

tror att det är ram minnerna. då de ligger i 667mhz

Kan du dra upp taskmanager och något program för gpu:n och kolla hur mycket cpu resp. Gpu arbetar?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Är det DDR3 eller DDR2? Oftast visas ramen i dual channel och då är de på 667*2 = ca 1333.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av dunis90:

Minneshastigheten har oftast väldigt liten påverkan på spelprestandan, det är mängden som är viktigast

det är 2gb ddr2 ram.

Skrivet av Curemylife:

Kan du dra upp taskmanager och något program för gpu:n och kolla hur mycket cpu resp. Gpu arbetar?

enligt ccc så går gpu'n inte över 37% cpu'n gör 80% på två kärnor

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Är det DDR3 eller DDR2? Oftast visas ramen i dual channel och då är de på 667*2 = ca 1333.

ddr2 2st 1gb

Permalänk
Medlem

Hur mycket ram står det att du har ledigt då?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Hur mycket ram står det att du har ledigt då?

1gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av m45t3rm1nd:

Är du säker på det?:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."