Spel till 2 st bärbara datorer.

Permalänk
Medlem

Spel till 2 st bärbara datorer.

Hej!

Jag söker multiplayerspel lämpade för touchpad+tangentbord eller bara tangentbord.

Datorn med minst kraft har en Core i3, 4Gb ram samt ett budgetkort från AMD så de senaste spelen kommer ej fungera.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Heroes of might and magic 3 - Classic!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Hade glömt bort det, ska definitivt testas, Tack! Några fler?

Permalänk
Medlem

trackmania nations forever (körde det på en intel krets single core pentium på 2.5 ghz och två gb ram och windows xp så det ska funka bra ^^)
halflife
quake 2
äldre battelfield innan battlefield bad company
Need for speed underground 2 och äldre funkar nog bra också
Colin mcrae före Dirt serien ska nog funka
worms kan vara kul och spela mot varandra (såg att ni inte har en riktig mus utan pekplattan nu.)
Rallisport challenge är ganska kul och är inte så krävande samt 1NSANE

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

trackmania nations forever (körde det på en intel krets single core pentium på 2.5 ghz och två gb ram och windows xp så det ska funka bra ^^)
halflife
quake 2
äldre battelfield innan battlefield bad company
Need for speed underground 2 och äldre funkar nog bra också
Colin mcrae före Dirt serien ska nog funka
worms kan vara kul och spela mot varandra (såg att ni inte har en riktig mus utan pekplattan nu.)
Rallisport challenge är ganska kul och är inte så krävande samt 1NSANE

Tack för tipsen! FPS-spelen går bort direkt då ingen mus kommer att användas men bilspelen ska jag ta en titt på!

Permalänk
Skrivet av Moomin:

Hej!

Jag söker spel som går att spela med eller mot varandra på bärbara datorer över wlan, dvs utan "riktig" mus.

Datorn med minst kraft har en Core i3, 4Gb ram samt ett budgetkort från AMD så de senaste spelen kommer ej fungera.

Tack på förhand!

Vad menar du där? Ytterst förvirrande mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vad menar du där? Ytterst förvirrande mening.

Touchpad?

Förstår vad du menar med förrvirrande dock.:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Touchpad?

Förstår vad du menar med förrvirrande dock.:)

Det jag inte förstod var vad du menade med wlan, hur är det relevant med mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vad menar du där? Ytterst förvirrande mening.

Kanske inte den mest grammatiskt korrekta meningen. Det jag menar är att jag söker multiplayerspel lämpade för touchpad+tangentbord eller bara tangentbord.

Ändrar första posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det jag inte förstod var vad du menade med wlan, hur är det relevant med mus?

Det är inte jag som är TS:P Och som jag sa så förstog jag vad du menade.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."