Permalänk
Medlem

Fråga gällande 6950 CF

Tjena alla glada!

Jag tänkte eventuellt köpa ett till 6950 och köra dem i CF. Mitt nuvarande 6950 är äldsta generationen Asus. http://www.asus.com/Graphics_Cards/AMD_Series/EAH69502DI2S2GD...

Måste jag köpa ett exakt likadant för att det ska fungera även om jag kör oklockat?
Jag tänkte att den nya oupplåsbara asus 6950 kanske fungerar ihop med det jag har också så länge jag kör oklockat/oupplåst.

Permalänk
Medlem

Nej du behöver inte köpa ett exakt likadant, alla modeller av 6950 ska nog fungera bra tillsammans med ditt.

Men du bör ha ett med 2gb och utblås av varmluften bak

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar! Tänkte köpa just ett till 6950 2gb. Jag tror det kan vara det som du har i din signatur som jag är ute efter om inte kylaren är för stor. Annars kanske det blir ett xfx 69502gb. Jag hoppas bara inte att det ger mig några prestandaförluster. Jag vill gärna ta del av CF fulla potential. Det sägs ju vara galen skalning på 6*** serien och framåt.

Permalänk
Medlem

Jag har endast 1gb modellen, den Asus med 2gb har en mycket större kylare, se till att ha bra luftflöde också, för det kommer bli varmt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

En viktig sak är att ha utblås på sidan av chassit. På så sätt tvingar du ut den varma luften runt grafikkorten. Jag rekommenderar en 140 mm Noctua fläkt. Den är väl lite dyr för att vara fläkt men den har inget surr! Det enda som låter är luften den flyttar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe91:

En viktig sak är att ha utblås på sidan av chassit. På så sätt tvingar du ut den varma luften runt grafikkorten. Jag rekommenderar en 140 mm Noctua fläkt. Den är väl lite dyr för att vara fläkt men den har inget surr! Det enda som låter är luften den flyttar.

Ett bra tips. Det blir en 140mm fläkt med på köpet. Däremot en billigare variant. Min dator låter som en jetmotor redan och jag har vant mig vid det. Jag har ett HAF 922 http://www.guru3d.com/article/cooler-master-haf-922-review-te... och ett corsair TX 850. Det borde inte vara några konstigheter. Jag ska mest kolla måtten på grafikkorten så de inte stöter i varandra. Tack för all snabb feedback!