His radeon 7950 "weight lifter"

Permalänk
Medlem

His radeon 7950 "weight lifter"

ja då är nya kortet i datorn. och efter lite hdd strul så är det nu igång.

något som jag dock inte fattar är deras tillbehör "weight lifter" meningen är ju att den ska hålla upp grafikkortet för o underlätta trycket på pcie porten. MEN om jag ställer lyften så högt det går har jag ca 6.5CM kvar till kortet. hur i hellskotta har dom tänkt här?

jag sitter med ett antec 300 så det är ju inge stort chassie.

någon som har en lösning på detta?

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

bilder? man ska inte sätta den i taket eller något då?

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/429271_1015059... denna bild kanske hjälper

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Weight what ?

HAHAHAH Fan för en sälj gimmick. För det första så är reference kylare på 7950 patetisk liten och lätt. För det andra så fästar du gfx kortet i chassis, som håller vikten uppe lätt. PCB är inte gjord av gummi at den kan deformeras så lätt.

Om någon kort behöver weight lifter så är det DCUII kylda kort hehe

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Jag använder inte min weightlifter. Känns onödigt.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

bilder? man ska inte sätta den i taket eller något då?

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/429271_1015059... denna bild kanske hjälper

Så här ser det ut. rätt långt kvar till kortet...

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Jag använder inte min weightlifter. Känns onödigt.

man ser att kortet sviktar. inte mkt men är litegranna.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

Ställ liften på din nätdel. Den är ganska solid

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Ställ liften på din nätdel. Den är ganska solid

Fast det är ju i andra ändan man vill ha det uppåt:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Ställ liften på din nätdel. Den är ganska solid

fel ände av kortet. o stälelr jag den längst ut på nätdelen så hamnar den vid fläkten....

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

ställ den på hddn då

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

ställ den på hddn då

Visste det funkar ju. men är inte så 100 på om jag vill limma fast den i hdd;n o jäkligt trångt att få in den på sniskan där.

men men drar iväg ett mejl till HIS o hör med dom hur dom har tänkt egentligen.
hjälper det inte mig så kanske det hjälper någon annan.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

Varför ska man använda en sån där Weigh lifter? Skruva fast kortet i plåten i bakdelen av chassit som vanligt? Håller kortet på plats utan problem.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Varför ska man använda en sån där Weigh lifter? Skruva fast kortet i plåten i bakdelen av chassit som vanligt? Håller kortet på plats utan problem.

Kortet sitter skruvat med 2 skruvar. dock sviktar kortet ca 4mm från plåten till pwr connections på kortet. kanske inte spelar någon roll. tänkte mest ha den för o avlasta lite.

men fortfarande så bör ju något som skickas med ett kort fungera.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

Om du är så mån om att använda skräpet så ställ lyftaren på nätdelen. Det handlar om att fördela vikten något. Däremot så funkade mitt astunga 2900XT perfekt enbart fastskruvad.

Permalänk
Medlem

Jag använder inte min "weight lifter" då jag inte såg någon extrem "böjning / buktning" på kortet i sig.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tanken är väll mer egentligen hur HIS har tänkt.

Dom kanske tror alla sitter med Matx chassien numera. aja skiter i o använda den helt klart.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Inaktiv

Jag har inget problem med att använda min HIS Weight Lifter. Då jag monterat en Arctic Accelero Xtreme 7970 så gör den ökade vikten att kortet sviktar ganska skapligt. Jag har ställt in min så den lyfter upp kanten där strömanslutningarna sitter vilket gör att det hela känns betydligt säkrare och stabilare. Nu har jag ett mATX-chassi med en två kammare och kan lyfta upp mitt kort utan att behöva höja mer än någon millimeter.

Med kylaren som HIS skickat med behövs den inte, drar du dit något rejälare/tyngre kommer den till nytta.

Permalänk
Medlem

själv hade ja ett plattjärn med ett stag och en tvärslå funkade med!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Även jag kör utan den. Fattades ganska mycket för att den skulle fungera. Dock sviktar inte mitt kort så jag skiter i att
Använda den.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk

Sätt något under "weight liftern" (tex en träbit?).

Permalänk
Avstängd

Mitt 580 sviktade så jävla mycket att jag satte buntband uppe vid 5.25" enheterna och drog runt kanten på kylaren för att få upp den. Kanske skulle skaffa mig en Weight lifter

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Hedersmedlem

Rensade tråden, forumet är ej till för försäljning.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?