Permalänk

fläktarna vill ej snurra..

Tjena!

Nu är det så här att jag köpt mig ett switch 810 och satt i en 360 radiator i taket, och 6 fläktar där då, så jag tänkte då köper jag en 3 pin - 6x3pin så jag kan styra alla 6 fläktar på samma gång till min fancontroller men det är så att dem vill inte riktigt snurra. kan koppla in en molex till det och då snurrar alla fläktar på som fan, men då kan jag inte styra dem med fläktkontrollen vill ju kunna det.

Har en nzxt sentry2 fläktkontroll, så längst ut sitter där då en 3 pin + en molex då jag kopplar 3pin till 6x3pin och sedan till alla fläktar.
Jag måste koppla in molexen för att fläktarna ska kunna gå, men då vill jag kunna styra dem med fläktkontrollen, någon som skulle kunna komma med en lösning eller lite mer info om det?

vet inte om det är rätt kategori för detta ömne men tyckte det passade bäst här.

tack för svar!

Permalänk
Medlem

fläktkontrollen orkar inte driva alla fläktar! :/ får ta bort ngn fläkt så ska du se det går bättre eller köpa fläktkontroll som orkar driva alla fläktarna

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

fläktkontrollen orkar inte driva alla fläktar! :/ får ta bort ngn fläkt så ska du se det går bättre eller köpa fläktkontroll som orkar driva alla fläktarna

aa okej, får väll ta att göra något sånt åt det, tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simondahlgren93:

aa okej, får väll ta att göra något sånt åt det, tack så mycket för hjälpen!

du andvänder allt kontakterna till fläktkontrollen så du inte har alla kopplade till en kontakt??
köp en till likadan fläktkontroll XD hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

du andvänder allt kontakterna till fläktkontrollen så du inte har alla kopplade till en kontakt??
köp en till likadan fläktkontroll XD hehe

förstår inte riktigt vad du menar?

Permalänk
Medlem

testa...

Har du sättit på dom då?

Visa signatur

Chassi - SilverStone Temjin TJ11B-W | GPU - 3x XFX Radeon HD7970 3072MB Black Edition Dual Fan | SSD - 2x Corsair SSD Force 3 Series 180GB | HDD - 2TB WD Black | CPU - MSI Big Bang XPower2 | PSU - Cooler Master Silent Pro Hybrid 1300W 80+ Gold | i7 3960X@5GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | RAM - G.Skill 32GB CL9 2133Mhz