Permalänk
Skrivet av Reckie:

Jo, fast det där rör beställningstillfället och beroende på antal inkomma beställingar kan det förmodligen gå iväg ordrar som är lagda vid tidigare och senare klockslag.

Posten hämtar väl först senare på eftermiddagen, därav min undran om det som är överlämnat till Posten är tänkt att gå vidare samma dag eller om de hämtar kollin löpande så att sena hämtningar blir sittande på terminalen till nästa dag.

Vi har en löpande utleverans, jag tror att det skulle bli ett smärre kaos om vi skickade allt i ett lass varje dag.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Finns det någon ungefärlig deadline för när en order bör läggas för att hinna gå iväg samma dag?

Förstår att det givetvis beror på hur mycket beställningar som ligger i systemet och även hur mycket Posten har att göra men är det tänkt att det som Posten hämtar av er ska gå vidare samma kväll?

http://www.dustinhome.se/leveransinformation/page/127
"på produkter som finns i lager, mottagna före klockan 14.00 expedieras som regel samma dag."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Vi har en löpande utleverans, jag tror att det skulle bli ett smärre kaos om vi skickade allt i ett lass varje dag.

Kunde tänka mig att det var löpande, visste bara inte om det skedde även senare på kvällen så att expidierat gods kan bli kvar på terminalen till nästa arbetsdag. Är så van att det kommer fram dagen efter ni överlämnat gods till Posten, därav min logistikfundering. Tack för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Ångerrätt

Hej

Köpte ny laptop hos er för drygt en vecka sen men efter att ha provkört den ”bara startat och provat hur den presterar” tyvärr så går fläkten hela tiden även på tomgång och den känns allmänt trög (antagligen p g a den billiga hårdvaran) datorn är annars knappt använd och jag har återställt den till fabriksinställning och har kvar alla tillbehör och emballage.

Så kan jag skicka tillbaka den utan att behöva stå för några återställnings avgifter?

Jag mailade till eran kundtjänst i torsdags men inte fått nått svar än därför jag frågar här.

Permalänk
Medlem

Tjenare !
Snart är det Dustin expo.
Undrar bara om någon vet skillnaden på företagsmässan och konsumentmässan. En kompis sade till mig att det var MYCKET bättre på företagstiden, stämmer det ?
Värt att gå på båda ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiPERnx:

Tjenare !
Undrar bara om någon vet skillnaden på företagsmässan och konsumentmässan. En kompis sade till mig att det var MYCKET bättre på företagstiden, stämmer det ?
Värt att gå på båda ?

Har varit på mässan för ett par år sen och det var skitskoj! Tycker helt klart att du ska dit om du kan

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Skrivet av mike32:

Hej

Köpte ny laptop hos er för drygt en vecka sen men efter att ha provkört den ”bara startat och provat hur den presterar” tyvärr så går fläkten hela tiden även på tomgång och den känns allmänt trög (antagligen p g a den billiga hårdvaran) datorn är annars knappt använd och jag har återställt den till fabriksinställning och har kvar alla tillbehör och emballage.
Jag mailade till eran kundtjänst i torsdags men inte fått nått svar än därför jag frågar här.

14 dagar från att du hämtat ut datorn har du rätt att skicka tillbaka den till oss om du brutit förpackningen. Vi tar inte ut någon återställningsavgift men uppskattar självfallet om du fabriksåterställer den innan du skickar tillbaka den.

Skrivet av HiPERnx:

Tjenare !
Värt att gå på båda ?

Det är en viss skillnad i utbudet och utställare mellan företags och konsumentdagen, på företagsdagen har vi inte samma fokus på hemmabioprodukter, samt att spelhörnan är reserverad för konsumentdagen.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej,

Har ni någon koll på när nuforce NE-700X kan tänkas komma in i lager? Sitter med ett par som halvt gått sönder. Högre volym i ena luren än andra så skulle behöva reklamera mitt par. Dock har jag ingen lust att skicka in dem och behöva vänta i evigheter tills jag får ett nytt par..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Hej,

Har ni någon koll på när nuforce NE-700X kan tänkas komma in i lager? Sitter med ett par som halvt gått sönder. Högre volym i ena luren än andra så skulle behöva reklamera mitt par. Dock har jag ingen lust att skicka in dem och behöva vänta i evigheter tills jag får ett nytt par..

För närvarande tar det oss ung. 2arbetsdagar att få tag på dom.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Ångerrätt

Skrivet av Dustin Home:

14 dagar från att du hämtat ut datorn har du rätt att skicka tillbaka den till oss om du brutit förpackningen. Vi tar inte ut någon återställningsavgift men uppskattar självfallet om du fabriksåterställer den innan du skickar tillbaka den.

Tack för svaret, jag provade att maila er igår igen via kundcentret som förut men har inte fått nått svar nu heller har jag gjort nått fel eller tar det bara tid att gå igenom mitt ärende?

Det fanns inget ångerrätt alternativ så jag valde felbeställning gjorde jag rätt?

Har PM:at mitt ordernr om du vill titta på det, får väl annars prova att ringa imorgon om dom inte har svarat?

Permalänk

Hej har du någon koll på när ni får in Lightroom 4 och till vilket pris?

Permalänk
Medlem

Kom igen Dustin, greppa tag i era importörer och se till att vi kan köpa:
http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1094746-dromchassi...
http://www.hkepc.com/forum/viewthread.php?tid=1756934
här !

Permalänk
Skrivet av Bonden_88:

Hej har du någon koll på när ni får in Lightroom 4 och till vilket pris?

Du hittar det här numera:
http://www.dustinhome.se/adobe-photoshop-lightroom-4-win-mac-...
För tillfället vet vi dock inte när vi kommer få in det.

Skrivet av Svensktiger:

Dom där lådorna ser vi tyvärr inte ut att kunna få tag på för tillfället

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRC0101:

Instämmer om den klart bristfälliga packeteringen hos Dustin. Köpte en blu-ray spelare i veckan som kom till mig i originalkartong utan något som helst emballage. Resultatet var en kartong med ordentliga revor på flera ställen. Hade väl bara tur att någon av alla de Karl-Bertil Jonssons som sorterar/packar på Posten inte slet sönder kartongen helt.

Även om vissa produkter har originalemballage som ska vara tillräckligt tycker jag att det borde vara självklart att varje originalkartong ska ha något slags skydd när det skickas. Hur många här skulle ta en sliten kartong om ni var inne i en affär och handlade?

Kan bara instämma i att detta gäller fortfarande. Beställde en dyr high-enddator. Och hur kommer den, jo i posthanteringen utan ytteremballage. Datorn lös i datorasken bara. Som man naturligtvis såg på att den var hanterad som det brukar gå till på posten. Man tar ju för givet att grejor ska paketeras bra. Tidigare när jag handlat har grejorna varit bra packade, men det var ett par år sedan sist. Nu verkar det vara nya grepp och allt ska vara så billigt som möjligt. Men tappade kunder är dyrt. Det finns alternativ. Och alla bör noga tänka över innan de anlitar Dustin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jem0612:

Kan bara instämma i att detta gäller fortfarande. Beställde en dyr high-enddator. Och hur kommer den, jo i posthanteringen utan ytteremballage. Datorn lös i datorasken bara. Som man naturligtvis såg på att den var hanterad som det brukar gå till på posten. Man tar ju för givet att grejor ska paketeras bra. Tidigare när jag handlat har grejorna varit bra packade, men det var ett par år sedan sist. Nu verkar det vara nya grepp och allt ska vara så billigt som möjligt. Men tappade kunder är dyrt. Det finns alternativ. Och alla bör noga tänka över innan de anlitar Dustin.

Var i kontakt med Dustin idag. Tydligen så skickar man sedan ett par-tre månader inte längre datorer i ytteremballage utan man låter dem gå i posttransporten enbart i de lådor man brukar få dem i rakt över disk.

Permalänk
Avstängd

Dustin har just nu fredags rea mellan 13 och 16

http://www.dustinhome.se/

Permalänk
Medlem

7970 för 4k. Synd att det verkar vara massa problem med de korten. Kan vara drivrutinernas fel, men ändå.

Permalänk
Skrivet av Jem0612:

Var i kontakt med Dustin idag. Tydligen så skickar man sedan ett par-tre månader inte längre datorer i ytteremballage utan man låter dem gå i posttransporten enbart i de lådor man brukar få dem i rakt över disk.

Hej Jem0612!

Vill bara säga att det inte är så jämt utan det görs alltid en bedömning beroende på vad det är och vad emballaget är gjort för att klara av. Tex så är dem bärbara datorernas emballage gjort för dem kraven som transportören kräver dvs om något går sönder är det försäkrat från våran sida. Uppfyller inte emballaget transportörens villkor så kompletterar vi med förstärkningsemballage. Det är alltid en avvägningsfråga då det endast är ett väldigt litet antal paket som verkligen reklameras i den mängd paket som går iväg från oss. Är det dock något ni märker som inte fungerar så är det något vi hela tiden återkopplar till vår utleverans som då gör nödvändiga justeringar.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Skulle vara riktigt nice om ni kunde lägga upp Intel 520 120GB disken igen på rean, typiskt precis när man ser erbjudandet och ska slå till på en sån tar erbjudandet slut.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy note

Hej, Köpte en galaxy note av er och haft den mer än 7 dagar men har upptäckt att skärmens svärta inte är som den ska. De bli stora pixlar när man kollar videos och mörka bakgrunder bli randiga osv osv. Detta är tydligen ett känt fel med Galaxy note och naturligtvis anser jag att en telefon för 5500 kr ska fungera korrekt. Hela anl med så stor skärm är ju att titta på videos men de förstörs just av detta felet.

Talade med samsung själva som sa att man ska ta den som dead on arrival då detta fel finns på alla enheter i olika utsträckning. Så repration hjälper inte heller.

Hur gör man för att gå vidare med detta?

Permalänk
Medlem

Olika priser på Dustin och Dustin Home

Hej,

Hur kommer det sig att priserna skiljer sig åt mellan Dustin och Dustin Home (givetvis med hänsyn att den ena visar med moms och den andra utan moms normalt)? Det kan röra sig på 3-4%, men ibland mer.

Dessutom så skiljer sig fraktpriserna sig väldigt mycket. Som privatperson betalar man 59kr inklusive moms medan som företagskund får betala minst 139kr + moms, men där förstår jag att det är en skillnad då det ena går till ett postkontor medan det andra går direkt till företaget.

Är det något problem att beställa från Dustin Home som företagare?

Permalänk
Skrivet av Sper:

Hej, Köpte en galaxy note av er och haft den mer än 7 dagar men har upptäckt att skärmens svärta inte är som den ska. De bli stora pixlar när man kollar videos och mörka bakgrunder bli randiga osv osv. Detta är tydligen ett känt fel med Galaxy note och naturligtvis anser jag att en telefon för 5500 kr ska fungera korrekt. Hela anl med så stor skärm är ju att titta på videos men de förstörs just av detta felet.

Talade med samsung själva som sa att man ska ta den som dead on arrival då detta fel finns på alla enheter i olika utsträckning. Så repration hjälper inte heller.

Hur gör man för att gå vidare med detta?

Hej!
Har inte fått någon information från Samsung gällande Noten att det ska vara några generella fel men kontakta vår kundservice så hjälper dem dig att titta på det.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av ric68:

Hej,

Hur kommer det sig att priserna skiljer sig åt mellan Dustin och Dustin Home (givetvis med hänsyn att den ena visar med moms och den andra utan moms normalt)? Det kan röra sig på 3-4%, men ibland mer.

Dessutom så skiljer sig fraktpriserna sig väldigt mycket. Som privatperson betalar man 59kr inklusive moms medan som företagskund får betala minst 139kr + moms, men där förstår jag att det är en skillnad då det ena går till ett postkontor medan det andra går direkt till företaget.

Är det något problem att beställa från Dustin Home som företagare?

Hej!
Bland annat skiljer sig utbudet, tjänster, leveranssätt och betalningsätt åt så du kan handla där du känner det passar dig bäst oavsett om du handlar som företag eller konsument.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Kan Dustin svara på varför Nexus real silent 120 mm är säljstoppad?
http://www.dustinhome.se/nexus-120x120-mm-real-silent-svart-v...

Permalänk
Skrivet av pemt512:

Kan Dustin svara på varför Nexus real silent 120 mm är säljstoppad?
http://www.dustinhome.se/nexus-120x120-mm-real-silent-svart-v...

Visst kan vi göra det, det var lite felklickat av oss, den är nämligen inte alls sälj-stoppad
Det är åtgärdat nu, den ska således gå att beställa som vanligt.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Ni borde köra en GoPro Kamera i dagens Rush Hours, missade förra och hade verkligen uppskattat en sån kamera till det priset ni hade.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Rush^2 rean var bra!

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Vad fann det på rean? Missade den helt den här gången.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Medlem

Hej Dustin!

Jag tänkte att eftersom ni redan har ett superbra sortiment så kanske ni kan tänka er att ni in några Norco RPC-4020 eller Norco RPC-4220. Jag vet att det finns ett gäng på Sweclockers som är intresserade av detta chassi.

Permalänk
Medlem

Hej, Jag ett problem. Jag skulle kolla vad en kontroller kostade med frakt. Så jag registrerade mig på Dustin sedan tryckte jag på ''Beställ/Betala'' för att se vilka alternativ man hade. Jag betalade aldrig, utan bara loggade ut igen.
Problemet är att jag fick ett mail från er där det stod '' Tack för din beställning'' osv osv '' att betala, 300kr''. Vad i helvete? Jag har inte betalat, pengar har inte dragits från mitt kort. Vad i tusan ska detta betyda? Skickas varan eller inte? Varan finns även under orderhistorik. Jag är helt förvirrad och pga detta så ska jag aldrig använda mig av Dustins hemsida igen, håller mig till komplett där jag vet att saker och ting funkar.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP