Permalänk
Medlem

Logitech Unifying receiver

Hallå!

Jag har försökt och googla lite, men viste inte riktigt hur jag skulle söka och det lilla jag hittade förstod jag inte riktigt...

Har ett Logitech K400 tagentbord som jag tycker är perfekt att ha framför TV och HTPCn för dess ringa storlek och en liten musplatta, trots avsaknaden av riktiga multimediaknappar.
Nu är det som så att jag nu fått mig en skärm som jag tänkt ställa borta vid sängen och se på film och klipp på från min stationära dator.
Jag skulle vilja styra datorn från sängen och detta lilla tagentbord tycker jag verkar super för även den uppgiften.

Min fråga är då, är det någon som vet om man kan ha Logitech Unifying receiver (LUR) både på HTPC och stationära?
Alltså, min LUR är inkopplad i HTPCn och kan jag köpa och koppla in en annan i min stationära så att K400 kan arbeta mot bägge LURar utan större problem?

Om någon av maskinerna är avstängda borde det inte vara så stora problem, men vad skulle hända om jag har bägge igång, kommer den då styra bägge maskiner?

Om det skulle visa sig vara en omöjlighet, är det någon som har ett tips på hur jag ska lösa det alternativt något program eller så som stänger datorn efter en viss tid?
Exempelvis om jag glor en serie på kvällen och somnar/inte orkar resa mig, då vill jag ju att datorn ska stängas när serien är klar, väldigt onödigt att datorn är igång hela natten... (uppenbarligen löser inte ett tagentbord att datorn är igång om jag somnar...)

Tack, Mathias

Permalänk
Medlem

Hittade en lösning.
En app till telefonen, Unified Remote.
Väldigt smidig liten sak för att styra datorn från telefonen. 5 tummar får den för allt den kan göra även på gratisversionen.
Så, denna tråd behövs inte riktigt mer då...