Permalänk

Vilken Ras!?

Halloj! Har precis beställt skyrim och sitter nu och funderar på vad jag ska välja för ras. Jag är rätt ny vid den här sortens spel och skulle vilja ha en "lätt" spelad karaktär från början. Har kollat runt lite och tycker att en Khajjit verkar rätt grym. Har ni några förslag på vilken ras jag ska välja är jag tacksam.

Permalänk
Medlem

Mjo, Nords är ju bra mot allt frostigt, vilket blir en hel del... 50% frost resistance

Men alla spelar ju Nord, så gör som jag och kör på en Khajiit!
Night vision och unarmed bonus.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnSneelPonny:

Halloj! Har precis beställt skyrim och sitter nu och funderar på vad jag ska välja för ras. Jag är rätt ny vid den här sortens spel och skulle vilja ha en "lätt" spelad karaktär från början. Har kollat runt lite och tycker att en Khajjit verkar rätt grym. Har ni några förslag på vilken ras jag ska välja är jag tacksam.

Bry dig inte om vilken ras som är "lättspelad", det är egentligen bara de allra första levlarna det är skillnad Till slut har man tillgång till magi och rustningar som gör att alla raser kan få vilka bonusar du vill. Välj istället den som du tycker ser bäst ut/passar den sorts karaktär du vill ha... Själv kör jag alltid som en sneaky Khajiit-lönnmördare sedan Morrowind tiden

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Medlem

Redguard körde jag:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Breton blonde med lättklädd armor, och kör på OnlyUseMeFists, dentist apointments style, Robbaz <3

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Ta den du vill säger jag, då de är ganska jämbördiga och start-statsen jämnas ut ganska omgående oberoende av ras.

Däremot så är det så lite bättre att spela High Elf/Breton om du ska spela magiker, och Orker är ju bättre som melee-fighters pga sin racial-abilty, som nog är det enda riktigt OP jag kan komma på i spelet. (hint: -50% damage taken, +100% damage done i 60 sekunder)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.