Permalänk
Medlem

Mini HDMI - HDMI - DVI?

Har funderat på eyefinity nu men på grafikkortet har ja 2dvi anslutningar och en mini hdmi . o på mina skärmar finns inge hdmi anslutning. Så ja funderar om det går och koppla MINI HDMI - HDMI - DVI om ni förstår? elller om ni har en bättre lösning

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Har funderat på eyefinity nu men på grafikkortet har ja 2dvi anslutningar och en mini hdmi . o på mina skärmar finns inge hdmi anslutning. Så ja funderar om det går och koppla MINI HDMI - HDMI - DVI om ni förstår? elller om ni har en bättre lösning

tror du måsta köra SLI för att kunna ha 3st skärmar :/ har du bara ett som det står i sign så kan du bara ha 2 st skärmar

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

tror du måsta köra SLI för att kunna ha 3st skärmar :/ har du bara ett som det står i sign så kan du bara ha 2 st skärmar

Shit är de sant. Visste ja inte synd ja som va taggad på det nu.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Shit är de sant. Visste ja inte synd ja som va taggad på det nu.

Får köpa ett rejälare grafikkort

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Får köpa ett rejälare grafikkort

jo ja e på gång väntar på nvidias kort

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

tror du måsta köra SLI för att kunna ha 3st skärmar :/ har du bara ett som det står i sign så kan du bara ha 2 st skärmar

Vadå så om man har ett kort med fler än två utgångar så måste man köra SLI/CF för att kunna använda 3 skärmar?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Vadå så om man har ett kort med fler än två utgångar så måste man köra SLI/CF för att kunna använda 3 skärmar?

nej men det kortet TS har stödjer inte 3 skärmar vad jag vet, så då får man köra SLI om man vill kunna köra med 3 st skärmar!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabrioth:

SLI möjliggör mig veterligen hörgre prstanda på EN skärm. För att få fler än två skärmar om man har nvidias spelkort så behöver man sätta i ett till kort och köra det separat.

AMDs eyefinity däremot möjliggör fler än två skärmar på ett grafikkort och crossfire med fler än två skärmar. (då måste alla skärmar vara kopplade till samma grafikkort).

Bara så inte trådskaparen får för sig något

precis så är det! Bra förklarat

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

precis så är det! Bra förklarat

Haha, jag skulle editera och råkade ta bort mitt inlägg istället... Bra att jag inte var helt ute och cyklade då. Var länge sedan jag hade mer än en skärm och än längre sedan jag körde SLI.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren då får ja väll kanske skaffa amd kort istället då om ja nu vill ha mer än 2 skärmar då

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Tack för svaren då får ja väll kanske skaffa amd kort istället då om ja nu vill ha mer än 2 skärmar då

Japp, det låter smart