7970 återställer drivrutiner

Permalänk
Avstängd

7970 återställer drivrutiner

hej. bara de händer en gång så återställs skiten hela tiden non stop. blir då tvungen att stänga av datorn,. allt hänger sej. började nu när ja bytte moderkort till msi big bang 2.. grafikkorts drivrutiner har återställts..

vad är felet? moderkorts bios???

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

kortets livräddningsfunktion är det troligtvis som gör att drivrutinerna lägger av
detta kan beror på att kortet blivit för varmt eller att du överklockat för hårt
vad har du för temp på kortet i idle o load?

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Avstängd

kortet går inte över 40 i bf3.. och inte klockat.. de började då ja satt in msi big bang II och med de moderkortet har ja massvis med problem...

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd

40 grader på bf3?.. låter lite för lite

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Skrivet av flammsig:

kortet går inte över 40 i bf3.. och inte klockat.. de började då ja satt in msi big bang II och med de moderkortet har ja massvis med problem...

Om du kör oklockat, vattenkylt och bor väldigt kallt så kanske 40c är rimligt. Om du överklockar så är nog det problemet, noteras bör också att drivrutinerna på 7970 är allt annat är mogna, jag har haft diverse problem med alla drivrutiner som kommit ut hittills.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Om du kör oklockat, vattenkylt och bor väldigt kallt så kanske 40c är rimligt. Om du överklockar så är nog det problemet, noteras bör också att drivrutinerna på 7970 är allt annat är mogna, jag har haft diverse problem med alla drivrutiner som kommit ut hittills.

kör vattenkylt . inte klockat, ah sant de där med drivrutinerna. men dock så tror ja inte problemet ligger där.

mvh

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd

troligen moderkortet.
senaste bios?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flopper:

troligen moderkortet.
senaste bios?

kör på 1.2 bios. från början va de v1.0

men nu har inte drivrutinerna jävlats på ett tag. men fortfarande går de inte ens att höjja från 3.2 till 3.3 på cpu.. så det är nog moderkortet som jävlas .

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Skrivet av xZistence:

40 grader på bf3?.. låter lite för lite

Äsch, mitt 7950 toppar 41 grader i BF3 efter att jag installerade en 180mm sidofläkt (innan cirka 53-54). Kanongrej!

Nu till topic:

Jag har samma problem, dock bara i vissa spel. Händer i stort sett alltid om man drar igång valfritt 2D-spel. Har aldrig hänt när jag spelat RIFT eller BF. Troligtvis bugg i mjukvaran, man kan ju hoppas på en fix i vart fall. Har inte hänt på ett tag nu, dock. Inte sen jag installerade CAPS. Värt ett försök?

Fridens

Permalänk
Skrivet av knifflarn:

Äsch, mitt 7950 toppar 41 grader i BF3 efter att jag installerade en 180mm sidofläkt (innan cirka 53-54). Kanongrej!

Nu till topic:

Jag har samma problem, dock bara i vissa spel. Händer i stort sett alltid om man drar igång valfritt 2D-spel. Har aldrig hänt när jag spelat RIFT eller BF. Troligtvis bugg i mjukvaran, man kan ju hoppas på en fix i vart fall. Har inte hänt på ett tag nu, dock. Inte sen jag installerade CAPS. Värt ett försök?

Fridens

Det tvivlar jag på, 41c i bf3 med luftkylning bör inte vara möjligt. Den bästa luftkylningen till dessa kort som ens finns på marknaden får inte ner kortet under 55c i bf3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flammsig:

kör på 1.2 bios. från början va de v1.0

men nu har inte drivrutinerna jävlats på ett tag. men fortfarande går de inte ens att höjja från 3.2 till 3.3 på cpu.. så det är nog moderkortet som jävlas .

skulle byta ut kortet.
Big bang i all ära men kortet är inte bra.
kör med msi gd55 p67a det första och har funkat klockrent för mig.
funderar på att byta till 77 seriens kort när de kommer i april.
en gd55 då också

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det tvivlar jag på, 41c i bf3 med luftkylning bör inte vara möjligt. Den bästa luftkylningen till dessa kort som ens finns på marknaden får inte ner kortet under 55c i bf3.

Du kan ju tro på det eller inte tro på det, det är helt upp till dig. Men testerna du pratar om har troligtvis inte en 180mm Silverstone som blåser rakt på grafikkortet. I full load hamnar jag uppe i 54-55 grader, men BF3 =/= full load.

Fridens

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fast nu när jag kollar på det igen verkar det som mitt minne beter sig roligt. tempen ligger på 48-49 grader i BF3 efter sidofläkten installerades.

Fridens!