Permalänk
Medlem

Vad ska du göra i sommar?

Tjena clockers.
Jag är nyfiken, vad händer i sommar?

Skriv av dig, jag vill ha idéer och det är alltid kul att veta vad andra gör på sommaren!

Permalänk
Medlem

Håller på att bygga en sommarstuga, förra sommaren gjorde vi allting utvändigt, nu är planen att den ska bli klar på insidan.

Utöver det blir det Legoland med barnen och kanske en liten weekendresa för mig och frugan.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Musikälskare

Sommar/dags-jobb samt jobba på egna projekt (webb)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ungefär samma som alla år. Lite festivaler och massa jobb. I år blir det Metaltown i vanlig ordning samt Roskildefestivalen.
Nån vecka semester blir det nog också utöver det.

Permalänk

Jobba som vanligt, under den semester jag tar är målet en fjällvandring, nått festivaljobb och något FMA/kamsportsläger.

Permalänk
Medlem

Det blir nog en fyra-veckors cykelsemester i Juli. I september blir det en resa med familjen till Rhodos i en vecka.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Låter trevligt.
Själv blir det att åka longboard hela sommaren, får snart panik av att jag inte kan åka pga kylan och allt grus på vägarna.
Och självklart blir det jobb.

Permalänk
Medlem

Läser sista året på högskolan så förhoppningsvis har jag en provanställning att gå till... Om inte annat så har jag sökt sommarkurser.

Permalänk
Medlem

Blir eventuellt ännu en roadtrip genom Tyskland, Schweiz, Österrike etc etc.
Denna gången lär det bli mer vandring

Permalänk

Sitta framför datorn och lära mig att skulptera och baka highpoly modeller!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

gå på festivaler, resa, ta turer genom sverige, umgås med familjen, hitta på aktiviteter.
men om man kommer tillbaka till verkligheten och vad man EGENTLIGEN gör, så ligger man inne på sin säng i minimal beklädnad och ett korsdrag genom hela lägenheten och försöker härda ut sommaren och dess jäkla hetta som nästan helt gör en orkelös vissa dagar.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Sluttentor, flera veckors ovisshet, examen (kan man hoppas åtminstone). Med lite tur kan man åka till alperna en vecka eller två på lite klättersemester men det ser svårt ut med tiden. Sen måste jag och sambon åka 75 mil norrut och leta lägenhet innan jag börjar jobba i slutet av juli. Nånstans däri skulle jag förhoppningsvis hinna ta forskningsjobbet jag blivit erbjuden och köpa en bil samt att flytta upp. Urk, det blir nog rätt stressigt

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

gå på festivaler, resa, ta turer genom sverige, umgås med familjen, hitta på aktiviteter.
men om man kommer tillbaka till verkligheten och vad man EGENTLIGEN gör, så ligger man inne på sin säng i minimal beklädnad och ett korsdrag genom hela lägenheten och försöker härda ut sommaren och dess jäkla hetta som nästan helt gör en orkelös vissa dagar.

haha det låter bra

Permalänk

Oj, inte lång tid kvar till sommaren...
Har man tur kanske det blir en tur till Limenas i år igen, annars blir det nog mest jobba och slappa kan jag tänka mig!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Är 18 år då men har inte tänkt jobba så mycket, max 3 veckor. Ska träna under sommarlovet, öka konditionspassen från nuvarande 3 till 4ggr/vecka och börja gymma, för att se om det är något kul. Har även tänkt stretcha upp vigheten så att jag kanske kan börja kampsporta till hösten MC-åkning och tältning är annat skoj jag ska göra i sommar.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra i sommar?

Går allt som det ska, så hoppas jag på att få ha kommit igång med någon arbetsåtgärd. Jobba, med andra ord.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bitch please..
Planerar aldrig nåt såpass långt fram, inte ens nästa vecka förutom det uppenbara. Jobba.
I juni är det dock besök hos tandhygienisten och en polare är sugen på en resa till amsterdam för att fika men inget är faktiskt planerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Bitch please..
Planerar aldrig nåt såpass långt fram, inte ens nästa vecka förutom det uppenbara. Jobba.
I juni är det dock besök hos tandhygienisten och en polare är sugen på en resa till amsterdam för att fika men inget är faktiskt planerat.

Vad vill du göra i sommar då?

Permalänk
Medlem

Vi studenter får glatt kavla upp ärmarna och jobba. Om vi har förmånen att ha ett jobb dvs. Har ett stående erbjudande från min gamla arbetsgivare på gott och ont.. Jobbet är skittrist och inte särskilt bra betalt, men det är jobb.

Kanske blir det en liten solresa med ett gäng gamla klasskompisar också

Permalänk
Medlem

Jag tar studenten, sedan blir det väl att hoppas på att man har ett jobb, troligtvis blir det att söka jobb i Norge.
Sedan att hålla igång och fortsätta träna, ha något "träningsläger" med polare.

Har inget egentligen planerat så långt fram, lär säkert dyka upp så småningom!

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Blir iaf ett festivalbesök, ta mc-kort och kanske någon resa om tiden finns, i övrigt blir det jobb..

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Noobenu:

Vad vill du göra i sommar då?

Troligen plockar jag ordrar på sundbyberg i sommar och tar nån vecka eller två ledigt.
Resa står inte på min lista iaf.

Permalänk

Kanske Emmabodafestivalen, kanske åka långt utomlands, det beror helt på hur saker reder sig den närmsta tiden.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Getaway Rock Festival i Gävle såklart! Bor ju näst intill granne med festivalområdet.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Jobba. :/

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Jobba, semester + resa till cypern. Samt blir det kanske Sweden Rock någon dag eller alla 4:a. Hoppas vädret bli bra detta året. Minst sol från 1 juni till sista augusti utan regn emellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

gå på festivaler, resa, ta turer genom sverige, umgås med familjen, hitta på aktiviteter.
men om man kommer tillbaka till verkligheten och vad man EGENTLIGEN gör, så ligger man inne på sin säng i minimal beklädnad och ett korsdrag genom hela lägenheten och försöker härda ut sommaren och dess jäkla hetta som nästan helt gör en orkelös vissa dagar.

Not me jag har AC hemma

Permalänk
Entusiast

Det blir arbete hela sommaren lång.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Målet är väl en MC-resa ner till Kroatien på ett par veckor

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

jobb, disneyland, rhodos, ta de allmänt lugnt, mycket grillning!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."