Permalänk
Medlem

Radeon HD 5800 problem

Hejsan, Som rubriken säger så har jag problem med mitt grafikkort.. Datorn flyter på hur bra som helst, men när jag spelar WoW så fryser allt och driv crashar, och säger att den har blivit återställd. Men det händer ibland att allt blir svart. Jag har testat allt möjligt både med gamla och nya drivrutiner. Jag är ingen höjdare på datorer men jag vet inte vad jag ska göra. Någon som har en susning om vad det kan vara? När man kollar runt på Internet så verkar det vara många som har samma problem men jag hittar ingen lösning. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Låter som ett problem som kommer när man överklockar. Har du överklockat något?
Om nej; Testa att klocka ner kortet under originalfrekvenser.
Kolla även temperaturer, bra program är antingen HWMonitor för hela datorn eller GPU-z för bara grafikkortet.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

är det så med andra spel också?
fick likande problem förut, då ja bytte tå directx 11 ifrån 9 .
Hur het är det?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

.

Nej jag har inte överklockat något, Kan inte sådant. Jag spelar typ bara wow så har inte testat några andra spel direkt. Grafikkortet ligger på typ 75~80 grader när jag spelar.