Roccat förvandlar mobiltelefonen till spelkontroller och sambandscentral för PC

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Jo visst förlorar dom på det, men det är inte så stor chans att dom gör en för android då de telefonerna är olika stora, har olika kontakter, använder olika systemkommandon...

På vilket sätt är det olika systemkommandon? Det är samma operativsystem. Programmerar man en android app som kräver 2.1 API som minst så kommer 97% av dagens androidlurar kunna köra appen.

Permalänk
Skrivet av unaimednr1:

Om dessa tangentbord var gjorda i aluminium och faktiskt fungerade i BIOS så skulle inte jag tvekat en sekund.

Dessvärre har alla roccats produkt gått i kateogorin what-the-fudge med produkter som sladdhållare, 20kg headset och liknande. Känns som att detta kmr bli likadant.

För mig så fungerar tangentbordet inne i BIOS om jag har det inkopplat i USB 3

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

På vilket sätt är det olika systemkommandon? Det är samma operativsystem. Programmerar man en android app som kräver 2.1 API som minst så kommer 97% av dagens androidlurar kunna köra appen.

Ja, ok, men alla lurar har ändå olika former och storlekar så det blir svårt att göra en universal.
Så, även om jag verkligen skulle vilja det, så tvivlar jag på att det går.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Android i all ära men snart blir man ju tvungen att gå över till iOS/iPhone då alla framtida produkter kommer till just det... Hur många högtalarpelare ser ni till Android? Finns bara till iPhone!

Sedan kommer dem säkerligen inte göra ett tangentbord till Android pga alla olika former och typer av mobiler som använder just Android... Universal kontakten på iPhone är en av de smartaste som finns och det är just pga den kontakten som det går så bra för Apple anser jag. Dock med den nya standarden på Android lurar (Mini-Usb) så kommer det nog bli enklare att göra en hållare till Android lurar... Tex på tangentbordet, istället för att integrera mobilen som iPhone så gör dem en lite vinklad hållare med tex gummimatta bakom och sedan en kabel som man själv får sätta i luren i... Alternativt göra ett tangentbord med ett "hål" där mobilen ska ligga så får användarna köpa till eller välja till den hållaren för just den mobilen man har...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Coolt, men inte så praktiskt. Man kan ju inte känna knapparna på en touchscreen så man skulle ju bara trycka fel! Man hinner inte direkt kolla på den när man spelar...

Håller fullständigt med!
Men bra ide om man kan utveckla så man kan styra andra saker med hjälp av mobilen som lämpar sig bättre, då man inte be behöver göra saker fort som i spel.
Finns ju redan Omnio's WOWKeys keyboard som är ett tangentbord man kan koppla in sin iphone i och där kan man skriva sms med tangentbordet också.

Borde också vara tillgängligt till alla smartphones.

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Ja, ok, men alla lurar har ändå olika former och storlekar så det blir svårt att göra en universal.
Så, även om jag verkligen skulle vilja det, så tvivlar jag på att det går.

Om du tittar på bilderna så finns det en bluetooth-logga på tangentbordet, så antagligen kommer mobilerna anslutas via bluetooth och då är kontaktproblemet eliminerat.

Sedan är det bara att dom gör ett hål i tangentbordet där mobilen ska ligga där man kan knäppa fast en specialhållare. Dvs dom behöver inte göra ett tangentbord för varje modell, utan bara ett vanligt tangentbord och sedan tillverka små plastskålar formade efter de populäraste modellerna som man bara knäpper fast i tangentbordet.

EDIT: Efter att ha kollat noggrannare på bilderna så syns det att det är precis så de tänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Om du tittar på bilderna så finns det en bluetooth-logga på tangentbordet, så antagligen kommer mobilerna anslutas via bluetooth och då är kontaktproblemet eliminerat.

Sedan är det bara att dom gör ett hål i tangentbordet där mobilen ska ligga där man kan knäppa fast en specialhållare. Dvs dom behöver inte göra ett tangentbord för varje modell, utan bara ett vanligt tangentbord och sedan tillverka små plastskålar formade efter de populäraste modellerna som man bara knäpper fast i tangentbordet.

EDIT: Efter att ha kollat noggrannare på bilderna så syns det att det är precis så de tänkt.

Ahaaaaa! Fan vad smart amen då blev jag ju ännu mera hypad :p, fast det skulle ändå vara bra om man kunde ladda den i tangentbordet :/

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tveksamt hur användbart det blir... I t.ex. LoL är varje hundradel viktig och att flytta handen hela den långa vägen till mobilen för att trycka på "Insert random summoner spell" kommer få personen i fråga att spela som en tillplattad trasig kratta. I övrigt fungerar det bra som det är nu men den som lever får se...
PS ... är kul att använda acceptera situationen...

Visa signatur

PhenomII 1100T || Sapphire Radeon 6950@930/1350mhz || 3x2gb ddr3 1333mhz || NZXT HAVIK 140 || CM storm scout || Dell U2412m + BenQ T2200HD

Stöd mig i min kamp att lägga upp random saker på Youtube http://www.youtube.com/user/ETR786/videos

Permalänk
Medlem

FAILURE!

Kolla på bilden på http://power-grid.roccat.org/?page=beta
Den översta telefonen har en bild med summoner spells från League of Legends. Problemet är att den visar 12 stycken summoner spells samtidigt, trats att man endast kan ha 2 stycken valda per match. Dessutom använder de sig av tangenter som är inställda till andra funktioner som standard. Marknadsavdelningsmisslyckande ala AMD?

On topic
Hur implementeras detta tror ni? Är det ett program på datorn som kommunicerar med t.ex LoL-klienten och får data direkt från spelet eller gör de fulhack som att de spelar in precis som fraps och sedan analyserar bilden? Eller analyserar de dataströmmen mellan datorn och LoL-servern?

Eller är det så low tech så att de bara har lagt in bilder och att man själv får ställa in vilken knapp som skall aktiveras samt vilken bild som skall visas, utan att man ser cooldown.

Edit: Nu har de bytt ut bilden så nu ser man det inte längre

Permalänk
Avstängd

Denna produkt är lika användbar som en Ipad..man har en för att visa upp den..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Ser coolt ut ju!

De som inte förstår varför den kommer till iOS först tänker inte speciellt långt. iPhone och iOS är den mest framgångsrika plattformen samt smartphonen på marknaden idag, det är där de stora pengarna finns. Det skulle, ur ekonomisk synvinkel, bara vara korkat för företag att lansera sina program på andra plattformar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av t0kk:

Apple fantast ser jag, Dock ser jag ingen anledning till att hoppa på mig. Alla har sin åsikt o jag har jobbat med apple produkter (Datorer, telefoner samt paddor) och jag anser att deras produkter e skit för en hög kostnad. Varför dom valde apple enbart för betan kan jag inte svara på då jag inte jobbar där och om du läser hela artikeln så står de "men ska även dyka upp till Google Android och Windows Phone." Read before posting.

Ps. Jag pratade om beta versionen när ja skrev "varför bara iphone"

Okej du jobbar på SIBA menar du ?
Experter på området!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Trevligt, synd att man inte har en "Smartphone"
Annars är jag väldigt förvånad över bra produkter som Roccat gör, själv ångrar jag väldigt mycket att jag köpte Qpad 5k istället för den nya Roccat musen som har bättre mjukvara och mer knappar, ergonomin i min mening är skönare för mellanstora händer. Det som saknas är antagligen ventilation eller små fläktar som blåser på handflatan och hindrar handsvett.

OnT: Som någon nämnde innnan, dåligt med att man måste använda touch knapparna men däremot en bra pryl att övervaka tempsen på när man spelar, så slipper man tabba ner hela tiden men för det behöver man ingen smartphone men självklart är vi människor lata och vill bara ha en sak att hålla reda på

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Meeeeningslöööööös SKIT! Det skall vara tangentbord och mus, thats it.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Varför bara iphone? Redigt dålig lur ju

Jag blir faktiskt bara så tröött på att se ditt inlägg!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Spionera mera the spyware
Förstår mig fortfarande inte på badphones bad for your freedom

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ATRmayo:

ah såg det med, så himla GHEY, där förlora dom miljontals av potentiella kunder om det kommer kosta.

du kanske ska läsa var det står innan ni börjar böla om apple

Permalänk

Tycker detta verkar riktigt häftigt om det blir en bra produkt. Kan tänka mig många smarta användningsområden för en liten touchscreen som komplement till bordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Men oss Symbian användare då? hat testat både Ios och android men ingen av dom klår Symbian.

Tycker inte om att det är begränsat till Ios, Android och WP7...

men jag då, som har en Ericsson t68i? varför släpper de inget till den?

[/ironi]

hur många symbian-lurar med touch screen finns det?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Men oss Symbian användare då? hat testat både Ios och android men ingen av dom klår Symbian.

Tycker inte om att det är begränsat till Ios, Android och WP7...

Ja det är jättekonstigt att dom inte utvecklar saker till ett dött operativsystem. Har själv jätteproblem med bf3 på mitt xerox star

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Okej du jobbar på SIBA menar du ?
Experter på området!

Nae ja jobbar inte på siba lr liknande butiker, Jobbar som systemtekniker

Permalänk
Medlem

Roligt fram till den första gången någon hackar ens telefon och får tillgång till allt man styr genom telefonen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Roligt fram till den första gången någon hackar ens telefon och får tillgång till allt man styr genom telefonen..

Det här lär ju vara LAN only, annars är det inte helt smart. Förresten finns det redan ett flertal VNC- & RDP-lösningar till smartphones och det är ingen som har gnällt över det. Man får, precis som med allt annat, tänka efter innan man installerar saker, välja ordentliga lösenord etc.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det går med detta?

Permalänk
Medlem

Har det kommit ut på marknaden än?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧