Hur mycket krut blir det med 2x 6950?

Permalänk
Medlem

Hur mycket krut blir det med 2x 6950?

Tjena. Jag har för tillfället 1x 6950 2gb http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646720 och undrar egentligen hur mycket bättre fps man för om man kör CF? Allt i min dator är okej så det behövs inte frågas om. Är det ens värt att CF?

En fråga till bara. Hört att man kan flasha upp 6950 till 6970. Funkar det på mitt kort? Ifall det gör, är de något ni skulle rekomendera eller finns det chans all kortet går sönder?

Tack.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Hej,

Det beror lite på vilka spel du lirar, eller vad du nu ska göra med gfx´n. Jag vet att det finns många grafikkorts test här på SweC, så det är bara att kolla på någon av de och se hur mycket mer fps du kommer att få.
Sen finns det ju självklart nackdelar med CF, så som microstuttering, korten kommer att gå varmare och låta mer etc etc.
Jag kör själv 6970 CF och tycker helt klart det är värt det iaf.

Frågan om man kan flasha om ditt 6950 till 6970 är jag inte helt säker på. Jag VET att det gick innan, när korten va nya, men har för mig att det inte ska gå att göra längre. Men jag är inte helt säker dock

Permalänk
Medlem

6 serien har väldigt bra skalning vid cf så du kan räkna med iaf en 80%ig ökning i prestanda.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ellmore:

Hej,

Det beror lite på vilka spel du lirar, eller vad du nu ska göra med gfx´n. Jag vet att det finns många grafikkorts test här på SweC, så det är bara att kolla på någon av de och se hur mycket mer fps du kommer att få.
Sen finns det ju självklart nackdelar med CF, så som microstuttering, korten kommer att gå varmare och låta mer etc etc.
Jag kör själv 6970 CF och tycker helt klart det är värt det iaf.

Frågan om man kan flasha om ditt 6950 till 6970 är jag inte helt säker på. Jag VET att det gick innan, när korten va nya, men har för mig att det inte ska gå att göra längre. Men jag är inte helt säker dock

Jag lirar mest bc2,bf3 och swtor för tillfället, men tänkte se hur min dator presterar i GW2. Ifall jag inte kan maxa spelet så funderar jag då på att köpa ett till kort.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droih:

6 serien har väldigt bra skalning vid cf så du kan räkna med iaf en 80%ig ökning i prestanda.

låter fint

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Jag kör med 2 sapphire 6950 cf med bios switch upplåsta till 6970 och dom skalar på väldigt bra..Om ditt kort går att flasha är jag väldigt osäker på..

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag lirar mest bc2,bf3 och swtor för tillfället, men tänkte se hur min dator presterar i GW2. Ifall jag inte kan maxa spelet så funderar jag då på att köpa ett till kort.

sen kan man ju fundera på om GW2 kommer stödja crossfire, är inte säkert att det gör det.
eller är det bara dem MMORPG spelen jag kört kanske som inte haft stöd/taskigt stöd.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

ditt sapphire kort är full upplåsbart till 6970 det vill säga om du inte fått en dålig batch av gpun.
kan rekommendera varmt 2 sådana kort tillsammans upplåsta

Permalänk
Medlem

Du får väl nära på en fördubbling av FPS i spel som stöder crossfire. Å andra sidan uppkommer problem som microstuttering etc. Har själv inte upplevt så mycket microstuttering, så det i sig är inget problem för mig. Jag upplever snarare att det är mer kraft än jag behöver i nuläget.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Skrivet av joYchez:

Du får väl nära på en fördubbling av FPS i spel som stöder crossfire. Å andra sidan uppkommer problem som microstuttering etc. Har själv inte upplevt så mycket microstuttering, så det i sig är inget problem för mig. Jag upplever snarare att det är mer kraft än jag behöver i nuläget.

Kan man få nog av kraft?

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Har inte det sapphire kortet du länkade till en bios switch som unlockar shaders från 1408 till 1536? I sådana falla så kan du väl bara överklocka så får du ju samma spec eller bättre än ett original 6970?

Jag har bara flashat mina kort till moddad bios med shader unlock och klockat själv. Har för mig att en ren 6970 flash ger minnet aggressivare timings vilket 6970 klarar av då dom har bättre minnen från fabrik. 6950 kan också klara det men som jag förstod det var det inte att rekommendera. Kommer inte ihåg var jag läste det så kan lika gärna ha drömt detta. Kan vara värt att kolla upp dock innan man flashar till en ren 6970 bios.

Permalänk
Skrivet av Lergöken:

Har inte det sapphire kortet du länkade till en bios switch som unlockar shaders från 1408 till 1536? I sådana falla så kan du väl bara överklocka så får du ju samma spec eller bättre än ett original 6970?

Jag har bara flashat mina kort till moddad bios med shader unlock och klockat själv. Har för mig att en ren 6970 flash ger minnet aggressivare timings vilket 6970 klarar av då dom har bättre minnen från fabrik. 6950 kan också klara det men som jag förstod det var det inte att rekommendera. Kommer inte ihåg var jag läste det så kan lika gärna ha drömt detta. Kan vara värt att kolla upp dock innan man flashar till en ren 6970 bios.

Jag har gjort samma som du.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Har kort med tid så ber om ursäkt om detta nämnts redan.

Men just nu finns ett par drivisar på Guru3d. som skall reflektera ca AMD 12.4.
Med dessa i BF3 såg jag en jätte härlig prestanda på mina 6970 kort i CF.
Denna prestanda bör finnas under 6950 korten också. Och jag är övernöjd.

Men eftersom att du har just ett 1GB versions kort så vet jag inte riktigt om jag
vill föreslå att du kör CF om just BF3 är det du vill spela som mest. Kanske 7800 serien
vore ett bättre köp? Minnesmängd spelar stor roll i just BF3. Likvärt kommer det nog vara
för kommande Frostbite 2 titlar med.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Skrivet av hjorten66:

Jag har gjort samma som du.

Men då har du väl inte flashat till 6970? Utan bara unlockat shaders och sedan klockat själv. En del flashar ju som sagt till en ren 6970 bios (Mitt andra kort som är ett powercolor var flashat så när jag köpte det begagnat). Då ligger ju kortet på 6970 stock frekvenser om man går in och kollar i tex Gpu-z.

Om du jämför ett original 6970 med ett 6950 med unlockade shaders och överklockade frekvenser till 6970 frekvenser så kommer fortfarande 6970 att vara snabbare pga att den har aggresivare timings. Därför man måste klocka ett unlockat 6950 högre än stock 6970 frekvens för att få samma prestanda.

Men som sagt om flashar till en 6970 bios så får man samma timings och allt (blir precis som ett 6970). Det är om dom timingsarna kan vara skadliga för 6950 minnena jag vill ha osagt.

Permalänk
Skrivet av mistard:

Har kort med tid så ber om ursäkt om detta nämnts redan.

Men just nu finns ett par drivisar på Guru3d. som skall reflektera ca AMD 12.4.
Med dessa i BF3 såg jag en jätte härlig prestanda på mina 6970 kort i CF.
Denna prestanda bör finnas under 6950 korten också. Och jag är övernöjd.

Men eftersom att du har just ett 1GB versions kort så vet jag inte riktigt om jag
vill föreslå att du kör CF om just BF3 är det du vill spela som mest. Kanske 7800 serien
vore ett bättre köp? Minnesmängd spelar stor roll i just BF3. Likvärt kommer det nog vara
för kommande Frostbite 2 titlar med.

Vad jag ser så har TS 2gb versionen?

Skall spana in dom där drivisarna dock! Du får gärna länka när du har tid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

ditt sapphire kort är full upplåsbart till 6970 det vill säga om du inte fått en dålig batch av gpun.
kan rekommendera varmt 2 sådana kort tillsammans upplåsta

Har du ett lika dant eller är du bara medveten om att man kan flasha det? Skulle gärna vilja veta ifall det är ''farligt'' att försöka flasha det. Vill inte att det ska gå sönder. Eller är det det här klassiska att typ spelen stängs ner efter 2 min?

Har ni något bra klipp från youtube som visar enkelt hur man flashar? jag letar för fullt efter ett klipp som jag såg igår där han ändast använde sig att av ett program och sedan starta om datorn. tog 2 min. Är inte medveten om hur man pillar i bios så vill inte ge min in på det heller.

Edit: Nu hittade jag videon. Han använder 1 program, men misslyckas. Det andra programet han använder börjar vid 3 min 29 sek, så kollla där ifrån och säg mig ifall det funkar. http://www.youtube.com/watch?v=zvp5-SlV1Q0
Han har dock en annan model av kortet

Har läst att man inte kan flasha det så lätt om man inte har ett reference kort, vilket jag inte har

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Har du ett lika dant eller är du bara medveten om att man kan flasha det? Skulle gärna vilja veta ifall det är ''farligt'' att försöka flasha det. Vill inte att det ska gå sönder. Eller är det det här klassiska att typ spelen stängs ner efter 2 min?

Har ni något bra klipp från youtube som visar enkelt hur man flashar? jag letar för fullt efter ett klipp som jag såg igår där han ändast använde sig att av ett program och sedan starta om datorn. tog 2 min. Är inte medveten om hur man pillar i bios så vill inte ge min in på det heller.

Edit: Nu hittade jag videon. Han använder 1 program, men misslyckas. Det andra programet han använder börjar vid 3 min 29 sek, så kollla där ifrån och säg mig ifall det funkar. http://www.youtube.com/watch?v=zvp5-SlV1Q0
Han har dock en annan model av kortet

Har läst att man inte kan flasha det så lätt om man inte har ett reference kort, vilket jag inte har

Vad exakt har du för kort?

Permalänk
Skrivet av Lergöken:

Men då har du väl inte flashat till 6970? Utan bara unlockat shaders och sedan klockat själv. En del flashar ju som sagt till en ren 6970 bios (Mitt andra kort som är ett powercolor var flashat så när jag köpte det begagnat). Då ligger ju kortet på 6970 stock frekvenser om man går in och kollar i tex Gpu-z.

Om du jämför ett original 6970 med ett 6950 med unlockade shaders och överklockade frekvenser till 6970 frekvenser så kommer fortfarande 6970 att vara snabbare pga att den har aggresivare timings. Därför man måste klocka ett unlockat 6950 högre än stock 6970 frekvens för att få samma prestanda.

Men som sagt om flashar till en 6970 bios så får man samma timings och allt (blir precis som ett 6970). Det är om dom timingsarna kan vara skadliga för 6950 minnena jag vill ha osagt.

Jo det är sant..Just nu kör jag samma klock som 6970. Det går att kräma på en del till. Men det får vänta tills jag vattenkyler dom.. Är ju ingen mening heller att överdriva så länge det flyter på bra i spelen.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av hjorten66:

Jo det är sant..Just nu kör jag samma klock som 6970. Det går att kräma på en del till. Men det får vänta tills jag vattenkyler dom.. Är ju ingen mening heller att överdriva så länge det flyter på bra i spelen.

Jag kör 950/1370 dock endast när jag skall spela Känner inte att jag behöver kraften annars och så låter datorn som ett jetplan x) Inget jag stör mig på dock då jag spelar med hörlurar. Skulle dock vilja klocka mer då jag inte har det flyt jag vill ha i BF3.. Dock får det bli när jag skaffat vattenkylning jag med (när nu det blir, ssd disk står högre upp på listan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Vad exakt har du för kort?

som jag länkade i första posten http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646720

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Jag kör 950/1370 dock endast när jag skall spela Känner inte att jag behöver kraften annars och så låter datorn som ett jetplan x) Inget jag stör mig på dock då jag spelar med hörlurar. Skulle dock vilja klocka mer då jag inte har det flyt jag vill ha i BF3.. Dock får det bli när jag skaffat vattenkylning jag med (när nu det blir, ssd disk står högre upp på listan)

jag försökte klocka mitt i trixx. en kompis hade samma kort och hade enkelt dragit upp till 900/1400 utan problem. Jag testade det samma, men spelen krashade efter 2 min. hur kom du upp till 950?

notera att jag har inte och vill inte ändra volt

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av Lergöken:

Jag kör 950/1370 dock endast när jag skall spela Känner inte att jag behöver kraften annars och så låter datorn som ett jetplan x) Inget jag stör mig på dock då jag spelar med hörlurar. Skulle dock vilja klocka mer då jag inte har det flyt jag vill ha i BF3.. Dock får det bli när jag skaffat vattenkylning jag med (när nu det blir, ssd disk står högre upp på listan)

har beställt en A-DATA 511 series 120Gb ska installeras i helgen..

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

jag försökte klocka mitt i trixx. en kompis hade samma kort och hade enkelt dragit upp till 900/1400 utan problem. Jag testade det samma, men spelen krashade efter 2 min. hur kom du upp till 950?

notera att jag har inte och vill inte ändra volt

Har du bios switch på det kortet? Har för mig att jag läst det men inte hittat någonstans jag kan se det.

Grafikkort är som CPU:er. Dom skall alltså betraktas som individer. Ett kort kanske klockar jätte bra medan nästa inte alls kommer upp i samma. Jag gjorde det du inte vill göra = höjde volten. Jag har två referens kort och mitt XFX behöver jag gå mycket högre i volt än vad jag behöver på mitt powercolor. Tror jag kör mitt powercolor i 1.150 och XFX i 1.205 eller något på samma frekvenser. Jag höjde inte minnet mer än 1370 för att jag inte märkte mycket skillnad på poängen i 3dmark11 när jag fortsatte högre (fortsatte inte så högt dock).

Har gratis versionen av 3dmark11 och har upptäckt att BF3 är lite mer krävande så har behövt höja volten lite mer än vad som var stabilt i 3dmark11 när jag spelar BF3.

Skrivet av hjorten66:

har beställt en A-DATA 511 series 120Gb ska installeras i helgen..

Trevlans trevlans! Kan inget om ssder dock.. Får väl läsa på lite sen när det blir dags

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Har du bios switch på det kortet? Har för mig att jag läst det men inte hittat någonstans jag kan se det.

Grafikkort är som CPU:er. Dom skall alltså betraktas som individer. Ett kort kanske klockar jätte bra medan nästa inte alls kommer upp i samma. Jag gjorde det du inte vill göra = höjde volten. Jag har två referens kort och mitt XFX behöver jag gå mycket högre i volt än vad jag behöver på mitt powercolor. Tror jag kör mitt powercolor i 1.150 och XFX i 1.205 eller något på samma frekvenser. Jag höjde inte minnet mer än 1370 för att jag inte märkte mycket skillnad på poängen i 3dmark11 när jag fortsatte högre (fortsatte inte så högt dock).

Har gratis versionen av 3dmark11 och har upptäckt att BF3 är lite mer krävande så har behövt höja volten lite mer än vad som var stabilt i 3dmark11 när jag spelar BF3.

jag hittar ingen swtich på mitt kort vilket gör att det ser mörkt ut? jag måste alltså då pilla i bios om jag vill försöka flasha den?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag lirar mest bc2,bf3 och swtor för tillfället, men tänkte se hur min dator presterar i GW2. Ifall jag inte kan maxa spelet så funderar jag då på att köpa ett till kort.

Alltså mitt tips är fan att vänta. Du kan lita på att du kan spela GW2 på max!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wildtigaah:

Alltså mitt tips är fan att vänta. Du kan lita på att du kan spela GW2 på max!

vi får hoppas på det så man sparar lite pengar självklart ska jag vänta. hoppas bara att man kommer in i betan och få ett smakprov på hur ens fps är

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

jag hittar ingen swtich på mitt kort vilket gör att det ser mörkt ut? jag måste alltså då pilla i bios om jag vill försöka flasha den?

Bios switchen är väldigt liten! den sitter alltså precis bredvid där man sätter crossfire bryggan.

När du flashar så byter du ut ditt grafikkorts bios mot ett annat. Det är därför det är bra att ha bios switch då du har två bios så det gör inget om ena skiter sig.

När man flashar så kan det nämligen skita sig. Det sket sig först när jag skulle flasha då jag gjorde något fel. Det betydde att skärmen blev helt svart. Nu har jag bios switchen och kan därför bara flippa över så har jag en fungerande bios Då kan man även fixa tillbaka den andra så den funkar igen.

Om man fuckar upp när man inte har bios switch så får man flasha tillbaka till original i blindo. Alltså göra alla kommandon rätt utan skärm. Detta är inget jätteproblem heller. Finns en tråd om just flashning av 6950 här på forumet.

När jag flasha så lykades jag fucka upp båda mina biosar (fråga mig inte hur för allt är bara pinsamt). Jag löste det genom att köra ett annat gammalt kort och använda det för skärm och flasha 6950kortet genom att ändra ett kommando lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Har du ett lika dant eller är du bara medveten om att man kan flasha det? Skulle gärna vilja veta ifall det är ''farligt'' att försöka flasha det. Vill inte att det ska gå sönder. Eller är det det här klassiska att typ spelen stängs ner efter 2 min?

Har ni något bra klipp från youtube som visar enkelt hur man flashar? jag letar för fullt efter ett klipp som jag såg igår där han ändast använde sig att av ett program och sedan starta om datorn. tog 2 min. Är inte medveten om hur man pillar i bios så vill inte ge min in på det heller.

Edit: Nu hittade jag videon. Han använder 1 program, men misslyckas. Det andra programet han använder börjar vid 3 min 29 sek, så kollla där ifrån och säg mig ifall det funkar. http://www.youtube.com/watch?v=zvp5-SlV1Q0
Han har dock en annan model av kortet

Har läst att man inte kan flasha det så lätt om man inte har ett reference kort, vilket jag inte har

Har exakt det kortet.
Bara att flippa switchen på dem
sitter en liten switch baktill.
Båda mina funkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Har exakt det kortet.
Bara att flippa switchen på dem
sitter en liten switch baktill.
Båda mina funkade.

perfekt. ska ta en titt på det till helgen kolla lite slarvigt innan och såg ingen, men som sagt. ska kolla det sen till helgen. Har du någon guide som jag kan följa? Jag linkade ett youtube klipp innan där en kille fixade det på 1 min. om du kollar några poster tidigare så kan du se den. säg gärna ifall du tycker att den duger.

tack!

edit: här är klippet http://www.youtube.com/watch?v=zvp5-SlV1Q0 det visas ju även i posten innan. kolla från 3 min 29 sek (han misslyckas först i början av klippet, men därifrån så lyckas han.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP