Razer Hydra integreras i Steam

Permalänk
Medlem

Jag har testat den ;D Var najs faktiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Swifty och Athene haha

Visa signatur

Chassi. Fractal Define R4 | Mobo. ASUS CrossHair Formula IV | CPU. FX-8350 @ 4.2! | Ram. Corsair 16GB LP | PSU. Corsair AX 850W | Kylare. Noctua NH-U12P-SE2 | HDD. Samsung 1tb | GPU. MSI GTX 760 | SSD. Corsair Force GT 120GB |

Permalänk

Kan ingen fixa mus till konsoller som inte kostar fantasi summor?
Joystick mm är så 80tal.
Visst jag föredrar gamepad MEN vissa spel fungerar bäst med mutta..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Hade en labb med de där hyfsat nyligen. Rätt så rolig sak men Hydran har ju några enorma fördelar över den där. Det enda hydran saknar är "force-feedback" eller vad man ska kalla det.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Undrar om den kommer i sladdlöst utförande? Annars vete fasiken.

Permalänk
Medlem

dom kanske borde byta kameraman till någon som inte har adhd och alzheimers

Permalänk

Tekniken är helt klart intressant. Precisionen i dagens konsolers motsvarigheter är ju ingen höjdare direkt...

Permalänk
Skrivet av Mikael_Berglund:
Citat:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av D0GG3qL Visa inlägg
http://www.novint.com/index.php/products
Är ju lite coolare tycker jag

http://www.youtube.com/watch?v=wuKH7...layer_embedded

Hade en labb med de där hyfsat nyligen. Rätt så rolig sak men Hydran har ju några enorma fördelar över den där. Det enda hydran saknar är "force-feedback" eller vad man ska kalla det.

För den som håller på med 3D program och skulptering så är den ass bra för då känner man formerna
Och sedan bara kunna byta hantag så har man en fps pistol med force-feedback o allt är ju ganska prisvärt

Sen har du ju deras kommande produkt
http://www.novint.com/index.php/products/novintxio
Den kommer vara awesome

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem

Blev helt seriöst arg på upplägget på hela filmen. Varför håller kameramannen på att zooma fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka på samma punkt? Vad ska det ge??? Framförallt när det går så sjukt snabbt.

Sedan så säger intervjuaren "Kan du inte visa för kameran". Lite brus (????) som om dom hade en livesändning eller något.
Plötsligt ser man han som förklarar kontrollen från sidan och han som intervjuar DÖLJER allt som han bad kameramannen visa...!!!

Snacka om negativ reklam. P.g.a. detta blir jag undermedvetet redan motståndare till produkten då jag lägger mer fokus på hur sjukt dåligt allt är upplagt i filmen.

Själva produkten då??? NEEEEJ, inte en till kontroll som man inte kan sätta sig ner och bara får spela.
Ta Wii, alla spel ska man stå och hoppa, dansa, snurra runt. När jag skulle spela Mario Cart första gången så fick jag lägga ner efter 2 sekunder.
Man styrde genom att hålla upp kontrollen som en ratt i luften och styra som en ratt!!!
ÅÅåå, vad avkopplande det spelet blev.

Jag vill ha en vanlig handkontroll som man håller i båda händerna. Sedan vill jag sitta nedsjunken i soffan och spela spelet.
Inte behöva bli trött i armarna bara för man måste hålla upp dom hela tiden.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Blev helt seriöst arg på upplägget på hela filmen. Varför håller kameramannen på att zooma fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka på samma punkt? Vad ska det ge??? Framförallt när det går så sjukt snabbt.

Sedan så säger intervjuaren "Kan du inte visa för kameran". Lite brus (????) som om dom hade en livesändning eller något.
Plötsligt ser man han som förklarar kontrollen från sidan och han som intervjuar DÖLJER allt som han bad kameramannen visa...!!!

Snacka om negativ reklam. P.g.a. detta blir jag undermedvetet redan motståndare till produkten då jag lägger mer fokus på hur sjukt dåligt allt är upplagt i filmen.

Själva produkten då??? NEEEEJ, inte en till kontroll som man inte kan sätta sig ner och bara får spela.
Ta Wii, alla spel ska man stå och hoppa, dansa, snurra runt. När jag skulle spela Mario Cart första gången så fick jag lägga ner efter 2 sekunder.
Man styrde genom att hålla upp kontrollen som en ratt i luften och styra som en ratt!!!
ÅÅåå, vad avkopplande det spelet blev.

Jag vill ha en vanlig handkontroll som man håller i båda händerna. Sedan vill jag sitta nedsjunken i soffan och spela spelet.
Inte behöva bli trött i armarna bara för man måste hålla upp dom hela tiden.

Håller med fullständigt!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Jag har alltid tittat lite snett på razer's prylar för att dom är sådär snusiga och motbjudande. Precis som dendär vansinnigt irriterande filmsnutten dom virrat ihop. Skönt att få det bekräftat att jag även frammöver slipper lägga razer som ett alternativ till inköpslistan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av clumsyandshy:

Tekniken är helt klart intressant. Precisionen i dagens konsolers motsvarigheter är ju ingen höjdare direkt...

Förutom att du siktar inte på skärmen. Du rör runt händerna i förhållande till bollen. Så det här är mer ett ting mellan mus och motion kontroller.
Alltså dålig på båda.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Förutom att du siktar inte på skärmen. Du rör runt händerna i förhållande till bollen. Så det här är mer ett ting mellan mus och motion kontroller.
Alltså dålig på båda.

Men du siktar ju inte på skärmen med dagens kontroller heller förutom wii i vissa undantag och har du testat wiins kontroll så inser du att detta är en bra uppgradering då oprecisionen på dagens accelerometer-kontroller är rätt stor. Genom att använda magnetfält istället för accelerometrar så kan du öka noggrannheten och då ingen trådlös överföring behövs så är den dessutom troligtvis lite snabbare (beroende på hur mycket tid positioneringsalgoritmerna tar). Av vad man kan se på videon så kan man nog sitta ganska långt ifrån bollen dessutom så det borde inte vara någon större nackdel.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Men du siktar ju inte på skärmen med dagens kontroller heller förutom wii i vissa undantag och har du testat wiins kontroll så inser du att detta är en bra uppgradering då oprecisionen på dagens accelerometer-kontroller är rätt stort. Genom att använda magnetfält istället för accelerometrar så kan du öka noggrannheten och då ingen trådlös överföring behövs så är den dessutom troligtvis lite snabbare (beroende på hur mycket tid positioneringsalgoritmerna tar). Av vad man kan se på videon så kan man nog sitta ganska långt ifrån bollen dessutom så det borde inte vara någon större nackdel.

Både Wii och ps move siktar du på skärmen när du tex ska skjuta i ett fps.

Ovan + kinect kan du hoppa runt som en idiot och kameran registrerar dina rörelser.

Med razers rör du dig i förhållande till magneten. Alltså mer som en 3D mus än som en motion controller.

Håller med dig om att precisionen är dålig men det är något som kommer utvecklas. Just nu sitter vi med första generationen och därför tillverkare släpper trollprylar som hydra.
Tror redan nästa generation kommer höja ribban.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken