Apple lanserar Ipad med Retina Display

Permalänk
Medlem

Vad har vi för 4G-frekvenser i Sverige? Hittade på apples hemsida att den stödjer 700 och 2100 MHz.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Häftig upplösning på den där men är jag ensam om att tycka att den inte hade behövt vara så hög? Eller satsar de på att använda samma skärm panel till nästa iPAD så att de slipper handskas med fabrik strul?
Nu blire spännande att se vad Samsung kommer kontra med.
Nästan Högupplöst Amoled skärm med quad core?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Vad har vi för 4G-frekvenser i Sverige? Hittade på apples hemsida att den stödjer 700 och 2100 MHz.

2600 MHz

Permalänk
Medlem

Dags att sälja the old iPad och köpa the new iPad... bra att den väger 12 kg så jag får lite träning också

Permalänk
Skrivet av BoofnBafn:

Nu blire spännande att se vad Samsung kommer kontra med.

Speciellt när Tim Cook dissade Samsung hårt nyss..

Citat:

"It kind of looks like a​ blown-up smartphone app running on a tablet -- and that's exactly what it is!"

Permalänk
Medlem

iPad 2 var redan den bättre än konkurrenterna, denna är ju ljusår frammåt :S

Permalänk
Medlem

Grym skärm, antar man bara kan lägga in en .mkv film och köra loss?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Har högre pixeltäthet på min Galaxy Note. Lite bluff med retina-displayen denna gång...

Hoppas Samsungs kontring har 16:10 och inte 4:3.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337sweden:

Speciellt när Tim Cook dissade Samsung hårt nyss..
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/03/apple-i...

Ja de är ju kul att de vågar dissa Samsung när det är Samung som just tillverkar processorn(Apple A5X) i The New Ipad ..

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem

kan någon länka till apple keynote video, om den finns ute nånstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Grym skärm, antar man bara kan lägga in en .mkv film och köra loss?

Undrar detsamma, känns som en perfekt pryl att spela upp HD filmer med, om det nu går?

Permalänk
Medlem

Antar att priserna som står inte stämmer eller sänka ipad 2 drastiskt?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av sozage:

Ja de är ju kul att de vågar dissa Samsung när det är Samung som just tillverkar processorn(Apple A5X) i The New Ipad ..

Hehe ja det där förhållandet mellan Samsung och Apple är lite udda.

Permalänk
Medlem

Ingen Quad-core=(besvikelse

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

Börjar fundera på att gå över till den mörka sidan trots mitt hat till märket samt det faktum att det fortfarande är 4:3
såvida konkurrenterna inte kan erbjuda så pass pressat pris i förhållande till hårdvaran man får.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337sweden:

Speciellt när Tim Cook dissade Samsung hårt nyss..
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/03/apple-i...

Hehe tycker det är skit kul även om jag inte håller med Tim Cook
Nu visar de lite "känslor" iallafall mot Samsung och Android

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bmwMoMmo:

kan någon länka till apple keynote video, om den finns ute nånstans.

Är inte uppe än men kommer finnas här:
http://itunes.apple.com/se/podcast/apple-keynotes/id275834665...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Spelar ingen roll, vi (och förmodligen alla andra) kommer att kalla den Ipad 3 för att särskilja mot tidigare versioner.

Jag kommer att kalla den vid korrekt namn, "the new ipad" eller "den nya ipaden".

Det är ju genialt av Apple. Vid nästa iPad-lansering byter de namnet på "den nya ipaden" till "iPad 3" och den nya ipaden ersätts med just det, "den nya ipaden". I framtiden lär inga missförstånd ske, den nyaste ipaden kommer alltid att vara nyast till en annan kommer.

Har man införskaffat sig den senaste ipaden och någon frågar dig, "vilken ipad är det?" så tror jag rätt många svarar "den nya". Varför döper man då inte produkten direkt till "den nya"?

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ab029:

Den kommer förmodligen inte heta Ipad 3 pga att den har 4g. Det hade blivit för komplicerat att förklara för deras kunder. Blir spännande att se hur SGX543MP4 klarar av den höga upplösningen.

Den borde alltså heta iPad SGX543MP4!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Ingen Quad-core=(besvikelse

Varför?

Du behöver inte så snabb CPU för surfplattor, det drar bara ner på batteritiden. Det var bra att de fokuserade på grafikprestanda istället!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Det "nya" priset på iPad 2 ligger nu på 399$. Det motsvarar ungefär de priserna som iPad 2 har legat på här i Sverige snart i ett år (obs, detta är instegs-modellen)

Med dagens låga värde på dollarn så funkar inte dollar*10 längre. Det nya priset kommer hamna på ca: 3400kr inkl moms, sen kommer dom större varukedjorna som prispressar redan idag förmodligen sälja sina för runt 3000kr.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av candyraver:

Grym skärm, antar man bara kan lägga in en .mkv film och köra loss?

Det tror jag knappast man kan

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Tack !

Permalänk
Medlem

Blev besviken. Ser mera fram emot nyheterna om Mac Pro och Macbook Pro/Air. Bästa uppdateringen idag var ju Apple TV 3 med stöd för 1080p. Äntligen!

Permalänk

Hyfsat aggressiv prissättning (för att vara Apple). Kanske blir en Samsung-platta när de har sänkt priset i motsvarande grad.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Sammanfattning: Retina skärm + bättre kamera

Inte skäl nog att uppgradera från iPad 2 för min del.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Varför?

Du behöver inte så snabb CPU för surfplattor, det drar bara ner på batteritiden. Det var bra att de fokuserade på grafikprestanda istället!

Jag tycker tvärtom. Snabb CPU för surfprestanda är det viktigaste. De bästa spelen är ändå inte de med snyggast grafik. Räcker med en grafikprocessor som klarar spela upp full-HD.

Permalänk
Skrivet av fastforward:

Hyfsat aggressiv prissättning (för att vara Apple). Kanske blir en Samsung-platta när de har sänkt priset i motsvarande grad.

Menar du att du tycker att den nya iPaden kostar mycket?

Permalänk
Medlem

Ingen fyrkärning processor som jag hade hoppats på blir inget köp denna gången

Permalänk

Sitter på en etta för närvarande och måste erkänna att jag är lite sugen på såväl en tredje generationens iPad och en Apple TV... Har redan en Apple TV här hemma och älskar hur enkelt det är att streama till den, men kommer inte ha kvar den när jag flyttar i höst. Då kanske det blir lägligt att passa på att skaffa en med 1080p-stöd

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.