Arctic Cooling Accelero Xtreme 7970

Permalänk
Skrivet av Dangerdan:

Definitivt! Som han beskriver så har han ju 51C i load. DCII har nog mellan 65-70 i load och låter lite mer :=)

Detta är dock inte i load (100%) så ni kan inte jämföra med tester som pressar grafikkortet till 100% under en längre tid. Rumstemperatur vore också vettigt om man ens ska kunna jämföra med något. Vissa har 20c i rummet och andra har 30c vilket ger cirka 10c varmare luft i kylaren --> cirka 10c varmare cores etc.

Kan lätt säga att Arctic Cooling's kylare håller hög kvalitet. Fläktarna har snurrat i ett år med 3-4 dammtvättar med tryckluft. Fläktarna är tystare än min h70's pump, hårddiskarna och nätaggsfläkten så det är helt omöjligt att höra grafikkortet. Satt fläktarna så att max varvtal är 80% och i BF3 rullar fläktarna på i 50% på ett 580 med snudd på maxad grafik minus pyttelite AA så det är kvalitet här.

Däremot är referensmodellen sämre för överklockning då komponenterna inte riktigt klarar klocken lika bra. Bättre kvalitet på grejerna = lite mindre resistans och de tål lite mer ström innan det blir instabilt. Men alla processorer klockar olika så det är experimentering som gäller där som vanligt.

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiton:

"Älskar" Arctic, har fått beställa nytt kylpastalim för att sätta fast några kylflänsar till vilket kommer att kosta 130 spänn med frakt. Varför, jo för att de inte hade någon monteringsanvisning (de har inte skickat någon heller trots att det var en vecka sedan som jag efterfrågade en). Länken på paketet fungerade inte och på produktsidan så hade de ej heller någon monteringsanvisning upplagd.

Så jag fick själv sätta upp kylflänsarna efter en bild från en review på nätet och det visar sig ju nu att den inte stämmer. Första och sista gången jag använder mig av deras produkter.

Skrivet av LethalBanana:

Jag håller med om att det var lite väl snålt att dom inte har någon manual som man kan ladda ner från deras hemsida i och med att det är ett så pass stort företag. Angående kylpastalimmet så tog det inte många minuter för mig att hitta en butik med liknande limm i den lilla stad där jag bor.

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas vi talar om Arctic Cooling Accelero Xtreme 7970 för då finns faktiskt en manual på svenska, bland många andra språk på deras sajt.

http://www.arctic.ac/index.php?eID=tx_mm_bccmsbase_zip&id=218...

Enligt dem så lade de upp den 2012-02-02.

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Om du har bra luftflöde i övrigt i datorn, så att varmluften leds ut, så kommer du antagligen att få lite lägre ljudnivå. iom att 2st fläktar på 16dB tillsammans ger en ljudnivå på 19dB, alltså 3 mer vilket blir en fördubbling i ljud. Det är vad jag har hört, kan/orkar inte bekräfta att det stämmer, men det som skulle kunna orsaka problem är ifall värmen stannar i chassit och sugs in i ditt 7970 med referenskylare, och på så sätt så ökar ljudnivån och temperaturen på det kortet.

Bra luft flöde är inget problem, men däremot råkade jag ut för lite andra problem med kylaren.

Själva montering utav kylaren, samt kylflensanra gick smärtfritt. Lät kylpastan/limmet torka i ca 8 timmar.

Men när kortet skulle monteras i datorn stötte jag på problem. Från kylaren löper de en tunn sladd med en liten 4 pins kontakt samt en lite 3 pins kontakt. Kopplad först endast den lilla 4 pins kontakten från kylaren till uttaget på kortet. Fick då inte fart på fläktarna, men kortet verkade fungera kanon. (startade om datorn när jag kom in i windows)

Antog att man var tvungen att använda den medföljande molexadaptern och kopplad den till den extra 3 pins kontakten som fanns. Dock så delade sig molexadaptern i två små 4 pins kontakt (med endast två stift i) den ena märkt med 07v och den andra med 12v. Är inte så hemma i el, men tyckte 12v kändes för mycket att mata kylaren med så kopplad in den lilla tre pins kontakt i 7v uttaget.

Startar datorn och en gnista uppstår från kylaren/kortet samt molexadaptern och möjligen från någonstans vid moderkortet (var svårt att se då jag inte tittade precis där)
Drog då ur grafikkortet och sladdarna till de, och försökte starta datorn utan gfx kort, men utan resultat. Börjar då plocka ut komponenter och Clear CMOS och tillslut får jag igång datorn igen. Monterar in lite komponenter allteftersom och monterar in mitt andra 7970 tills jag fått svar på hur sladdarna till kylaren ska kopplas.

Undersöker datorn, kör lite stresstest, lite spel m.m för att kontrollera att den är stabil och verkar ha klarats sig. (stor lättnad)
Bootar om och lägger in min vanliga OC profil (4.5 ghz / 1600mhz ram) men får då genast BSOD och får inte igång datorn. Felsöker en stund och kommer fram till att kör jag minnena i 1600mhz (vilket de är tillverkade för) så får jag BSOD. Kör memtest med 1066/1330 utan fel (körde i ca 2 timmar), men efter 10 minuter med minnen i 1600 har jag 48 st errors.

Det verkar som om mina ram minnen inte längre vill vara med och leka :/
Och jag undrar nu vad är lättaste sättet för att ta reda på om även moderkortet har strukit med? Eller om de bara är minnena? Låna min sambos ram minnen och köra memtest?

Hur ska man ta detta fel, handhavande eller går de att prata med säg butiken där de köptes och reklamera pga kortslutning?!?

Visa signatur

|| CPU: Intel i5 2500k @ 4.5hz | CPU Kylare: Corsair H80 | MB: Asus P8P67 WS Revolution B3 | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb CL9 | WIN HDD: Intel X25-M G2 80GB | Lagring: ~2TB | GPU: 2x Asus GTX 680 DC II | Skärm: 2 x BenQ TFT 24" LED 120Hz | Chassi: NZXT Switch 810 - Vit | PSU: Silverstone Strider 1000W | 3DMark11: ~X7000 / P15000 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

när du skriver två vad menar du då två mer än orginal dvs 4 eller slots? eller hur många tar den upp totalt?

Permalänk
Skrivet av Texaco:

när du skriver två vad menar du då två mer än orginal dvs 4 eller slots? eller hur många tar den upp totalt?

Totalt 3 slots, kretskortet 1 och sen kylaren 2.

Visa signatur

|| CPU: Intel i5 2500k @ 4.5hz | CPU Kylare: Corsair H80 | MB: Asus P8P67 WS Revolution B3 | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb CL9 | WIN HDD: Intel X25-M G2 80GB | Lagring: ~2TB | GPU: 2x Asus GTX 680 DC II | Skärm: 2 x BenQ TFT 24" LED 120Hz | Chassi: NZXT Switch 810 - Vit | PSU: Silverstone Strider 1000W | 3DMark11: ~X7000 / P15000 ||

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ThePreTor1aN:
Skrivet av Alling:

Ett 7970 med Accelero tar upp tre expansionsplatser, right? Eller täcker åtminstone över en PCI/e slot mer än referens?

2

Vadå "2"? Tar det upp två platser eller tar det upp två mer än ett referenskort? Det kan omöjligen vara det sista, så då menar du alltså att ett 7970 med en monterad Accelero-kylare tar upp totalt två platser?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Vadå "2"? Tar det upp två platser eller tar det upp två mer än ett referenskort? Det kan omöjligen vara det sista, så då menar du alltså att ett 7970 med en monterad Accelero-kylare tar upp totalt två platser?

Ett 7970 med ac kylare tar totalt upp 3 pci slots. dvs 1 mer än ref.
Men för bättre luftflöde bör möjligen en plats lämnas under kylaren.

Visa signatur

|| CPU: Intel i5 2500k @ 4.5hz | CPU Kylare: Corsair H80 | MB: Asus P8P67 WS Revolution B3 | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb CL9 | WIN HDD: Intel X25-M G2 80GB | Lagring: ~2TB | GPU: 2x Asus GTX 680 DC II | Skärm: 2 x BenQ TFT 24" LED 120Hz | Chassi: NZXT Switch 810 - Vit | PSU: Silverstone Strider 1000W | 3DMark11: ~X7000 / P15000 ||

Permalänk
Medlem

Sitter och försöker montera på själva fläkten nu, men så lossnade en av kylflänsarna på ett av minnena...
Kan man klara sig utan den kylflänsen eller borde jag hitta ett lim att sätta dit den med igen?

Ringat in den kylfläns som lossnat;

Bilden är inte min, lånade den från ThePreTor1aN's post i början av tråden.

Har följt den svenska manualen samt läst igenom denna och ett par andra trådar under monteringsprocessen.

Myyycket tacksam för svar!

Edit: Om jag limmar på kylflänsen igen, kan jag använda Isopropylalkohol (samma som jag använt för att ta bort kylpasta) eller behöver jag något annat för det?

Visa signatur

Hemmafixar-DJ/musikproducent, gillar du Electro-trance/House eller liknande så ta en titt på min YouTube-kanal: http://www.youtube.com/user/McBengt?feature=mhw5

//aerix

Permalänk

Det här är en krets som ska kylas av referenskylaren så rekommenderar helt klart att limma dit den igen. Det kanske går göra från sidan om du redan monterat kylaren?. Jag gjorde rent med Bensin kemiskt ren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

Det här är en krets som ska kylas av referenskylaren så rekommenderar helt klart att limma dit den igen. Det kanske går göra från sidan om du redan monterat kylaren?. Jag gjorde rent med Bensin kemiskt ren.

Okej. Då borde mitt sprit funka lika bra.
Har du något tips på vilket lim och var man kan köpa det?

Visa signatur

Hemmafixar-DJ/musikproducent, gillar du Electro-trance/House eller liknande så ta en titt på min YouTube-kanal: http://www.youtube.com/user/McBengt?feature=mhw5

//aerix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aerix:

Okej. Då borde mitt sprit funka lika bra.
Har du något tips på vilket lim och var man kan köpa det?

Jag glömde helt sätta dit den flänsen så jag måste också skaffa nytt. hittade då http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:4125445 vilket är den kylpastan som används till kylaren.
sidan verkar ha hyfsat omdöme på prisjakt också. sen är det ju upp till dig:D

Visa signatur

Silverstone Kublai KL07 |Asus Prime x370-Pro |R5 1600x @ 4.05Ghz |Noctua NH-D15 |MSI 1080 Ti | G.skill DDR4 3200MHz 2x8GB |Corsair AX 650W |W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztezs:

Jag glömde helt sätta dit den flänsen så jag måste också skaffa nytt. hittade då http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:4125445 vilket är den kylpastan som används till kylaren.
sidan verkar ha hyfsat omdöme på prisjakt också. sen är det ju upp till dig:D

Tack för tipset! Lägger in en beställning nu direkt.

Visa signatur

Hemmafixar-DJ/musikproducent, gillar du Electro-trance/House eller liknande så ta en titt på min YouTube-kanal: http://www.youtube.com/user/McBengt?feature=mhw5

//aerix

Permalänk
Medlem

Ska precis påbörja installationen av min är det livsviktigt med tejpen? För den var helt värdelös, alldeles för bred osv.
Funkar det bra ändå?
Snabb svar uppskattas!

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem

Ingen tejp = kontakt med vissa kretsar i värsta fall = dött kort.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stinkyy:

Ska precis påbörja installationen av min är det livsviktigt med tejpen? För den var helt värdelös, alldeles för bred osv.
Funkar det bra ändå?
Snabb svar uppskattas!

Det är superviktigt med tejpen!
När jag satte på kylaren till sist så hade det kunnat bli kontakt mellan kretsarna och kylaren och därmed skapa kortsluningar.
Säg till om du undrar var exakt tejpen ska sitta.

Lycka till!

Visa signatur

Hemmafixar-DJ/musikproducent, gillar du Electro-trance/House eller liknande så ta en titt på min YouTube-kanal: http://www.youtube.com/user/McBengt?feature=mhw5

//aerix

Permalänk
Medlem

Tror jag fick dit den var ett jäkla piller att få dem "smala" nog att passa, hoppas det startar fint imorgon när limmet fått torka.
Lär ju bli nöjd med ljudet iallafall stock kylaren var ju inte direkt tyst av sig när man skrämde upp kortet lite.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem

Tänkte det kunde vara dags att lägga av en recension nu när jag använt kylaren i ett par veckor.
Sedan jag monterat fast kyklaren och kört i kortet i datorn har jag:

  • Kört 100% fläktstyrka utan att ljudnivån stör

  • Klockat upp kortet till 1275/1900MHz @ 1.275V

  • Aldrig kommit över 60 grader (100% fläktstyrka, 59 grader som max, 24 grader rumstemp)

  • Kunnat maxa BF3 i Ultra;
    Settings:
    - 1920x1080
    - Ultra Settings + LOS 90
    - Minimum FPS över 60
    - Average FPS på ~75-85 beroende på karta

  • Fått en score på 2301p i Unigine Heaven Benchmark (se http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18249292 för mer info). Värt att nämna är att jag har ett försprång på nästan 200p till närmsta 7970 kort samt enbart 37p från GTX580 SLI (överklockade!) som ligger på 2338p!

Slutsats:
Helt galet nöjd.

Visa signatur

Hemmafixar-DJ/musikproducent, gillar du Electro-trance/House eller liknande så ta en titt på min YouTube-kanal: http://www.youtube.com/user/McBengt?feature=mhw5

//aerix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aerix:

Tänkte det kunde vara dags att lägga av en recension nu när jag använt kylaren i ett par veckor.
Sedan jag monterat fast kyklaren och kört i kortet i datorn har jag:

  • Kört 100% fläktstyrka utan att ljudnivån stör

  • Klockat upp kortet till 1275/1900MHz @ 1.275V

  • Aldrig kommit över 60 grader (100% fläktstyrka, 59 grader som max, 24 grader rumstemp)

  • Kunnat maxa BF3 i Ultra;
    Settings:
    - 1920x1080
    - Ultra Settings + LOS 90
    - Minimum FPS över 60
    - Average FPS på ~75-85 beroende på karta

  • Fått en score på 2301p i Unigine Heaven Benchmark (se http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18249292 för mer info). Värt att nämna är att jag har ett försprång på nästan 200p till närmsta 7970 kort samt enbart 37p från GTX580 SLI (överklockade!) som ligger på 2338p!

Slutsats:
Helt galet nöjd.

Det där lät ju galet bra!

Hur fungerar kylaren tillsammans med ett 7950? Någon som vet?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Det där lät ju galet bra!

Hur fungerar kylaren tillsammans med ett 7950? Någon som vet?

Den är kompatibel med 7950, men du är kanske ute efter data på exakt hur bra den är för just 7950?
http://www.arctic.ac/en/p/detail/index/sArticle/502/sCategory...

Visa signatur

Hemmafixar-DJ/musikproducent, gillar du Electro-trance/House eller liknande så ta en titt på min YouTube-kanal: http://www.youtube.com/user/McBengt?feature=mhw5

//aerix

Permalänk
Medlem

Bah lyckades komma komma åt en kylfläns när jag skulle montera dit fläktdelen.
Så får bli att beställa nytt lim och vänta några dagar på att få testa vad kortet går för med nya kylningen.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stinkyy:

Bah lyckades komma komma åt en kylfläns när jag skulle montera dit fläktdelen.
Så får bli att beställa nytt lim och vänta några dagar på att få testa vad kortet går för med nya kylningen.

Otur! Var det den lilla flänsen precis under där man monterar kylaren?
Samma sak hände mig, men nu är det löst. Inget billigt lim det där dock!

Visa signatur

Hemmafixar-DJ/musikproducent, gillar du Electro-trance/House eller liknande så ta en titt på min YouTube-kanal: http://www.youtube.com/user/McBengt?feature=mhw5

//aerix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aerix:

Det är superviktigt med tejpen!
När jag satte på kylaren till sist så hade det kunnat bli kontakt mellan kretsarna och kylaren och därmed skapa kortsluningar.
Säg till om du undrar var exakt tejpen ska sitta.

Lycka till!

Har du bilder på tejpmonteringen får du gärna lägga upp så man vet var den ska sitta när man får tummen ur

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aerix:

Otur! Var det den lilla flänsen precis under där man monterar kylaren?
Samma sak hände mig, men nu är det löst. Inget billigt lim det där dock!

Var flänsen närmst där man koppar in kablarna och grejer om du hänger med vilken jag menar så med lite tur behöver jag inte skruva loss allt igen.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem

Det ser ut på bilden som att den sticker ut ett antal cm från baksidan av kortet, är det något som kommer gälla alla referenskort och hur långt blir det isåfall? Har ett fractal design R3 och är inte så sugen på att bli tvingad att såga i HDD-buren nämligen ^^ Någon som kanske tom har erfarenhet av att få in det i nämnda chassi?

Permalänk
Medlem

Hej!

Hur svårt är det att byta kylare till Arctic Cooling varianten? Jag är rädd att man tar sönder kortet om man skulle ge sig på det. Känns ju sådär tryggt att läsa om kylflänsar om ramlar av med mera.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Det ser ut på bilden som att den sticker ut ett antal cm från baksidan av kortet, är det något som kommer gälla alla referenskort och hur långt blir det isåfall? Har ett fractal design R3 och är inte så sugen på att bli tvingad att såga i HDD-buren nämligen ^^ Någon som kanske tom har erfarenhet av att få in det i nämnda chassi?

Får inte plats i ett R3 utan att såga sönder det lite.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem

Hmm börjar bli orolig att jag har haft sönder mitt kort i kylarbytesprocessen.
Kortet rullar kanon i windows men så fort jag drar igång 3dmark så hinner det inte ens gå igenom första testet innan skärmen blir svart.
Tempen ligger bara på 40 grader så har inget med det att göra, testade även köra det med standardvärden men samma sak ändå?
Så har jag skrotat det eller?

Nvm det funkar fin fint nu.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk

Tänkte testa montera en sån här på ett Gigabyte 7970 oc windforce kort. Ser att det är 2 kontakter och inte en som på mitt kort.. och en adapter. Skall jag koppla in bägge småkablarna till adaptern direkt och sen in i psun? Tacksam för svar då jag verkligen inte vill bränna kortet.

Permalänk
Skrivet av Stinkyy:

Hmm börjar bli orolig att jag har haft sönder mitt kort i kylarbytesprocessen.
Kortet rullar kanon i windows men så fort jag drar igång 3dmark så hinner det inte ens gå igenom första testet innan skärmen blir svart.
Tempen ligger bara på 40 grader så har inget med det att göra, testade även köra det med standardvärden men samma sak ändå?
Så har jag skrotat det eller?

Nvm det funkar fin fint nu.

Så vad var problemet sen, hur löste du det?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin.Samuelsson:

Så vad var problemet sen, hur löste du det?

Hmm jag löste visst inget verkar som jag bränt kortet, vid belastning så dör det typ.
Funderar på om det kan vara det taskiga orginal limmet som strular men är osäker, funderar på att limma om allt med Artic Silver Thermal Adhesiv istället.
Lite surt om jag bränt hela skiten men då får det väl bli att köpa ett nytt..

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|