Permalänk
Medlem

Qpad HeatoN XL, något att ha?

Ja som rubriken lyder, är den gigantiska musmattan värd pengarna och bra? dela gärna med er av erfarenheter om ni har den, slitagetid, hur den fungerar med laser/optik/kula etc.

peace

Permalänk

Jag har en och den fungerar perfekt. Är ingen hardcore gamer, men lirar lite då och då och gillar den väldigt mycket.

Jag har en optisk mus till den, men har testat min laser mus också och det funkar bra. Hur den fungerar med kulmöss vet jag inte.

Ang. slitage så har jag inte märkt av något efter 6 månader eller så, vet inte riktigt hur länge jag har haft den.

Prisvärd skulle jag säga i alla fall.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Jag har en och den fungerar perfekt. Är ingen hardcore gamer, men lirar lite då och då och gillar den väldigt mycket.

Jag har en optisk mus till den, men har testat min laser mus också och det funkar bra. Hur den fungerar med kulmöss vet jag inte.

Ang. slitage så har jag inte märkt av något efter 6 månader eller så, vet inte riktigt hur länge jag har haft den.

Prisvärd skulle jag säga i alla fall.

Tack för svaret Hur hård är den, går den ens att böja? och har hört att kanterna ska gå sönder lätt, stämmer det?

Permalänk
Skrivet av fed:

Tack för svaret Hur hård är den, går den ens att böja? och har hört att kanterna ska gå sönder lätt, stämmer det?

Den går att böja hyffsat mycket, så man behöver inte vara rädd för att den ska gå av om man flyttar på den. Jag har inte varit med om att kanterna har gått sönder, vare sig på min eller mina kompisars, så det stämmer nog inte.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Den går att böja hyffsat mycket, så man behöver inte vara rädd för att den ska gå av om man flyttar på den. Jag har inte varit med om att kanterna har gått sönder, vare sig på min eller mina kompisars, så det stämmer nog inte.

Okej härligt, men ytan är mycket hård? Okej det var ju skönt att höra för har läst att kanterna går sönder lätt men verkar inte vara så för det mesta. Vilka spel spelar du när du använder den (om du har flera mattor)?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag använder den och den fungerar utmärkt. Har haft min i över två år och har inte märkt något slitage överhuvudtaget

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Skrivet av fed:

Okej härligt, men ytan är mycket hård? Okej det var ju skönt att höra för har läst att kanterna går sönder lätt men verkar inte vara så för det mesta. Vilka spel spelar du när du använder den (om du har flera mattor)?

Ytan är hård, men inte lika hård som om du har musen på bordet. Materialet under ytan dämpar lite (mycket lite). Jag spelar allt möjligt, BF3, CSS, Minecraft, BFBC2 osv.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Ytan är hård, men inte lika hård som om du har musen på bordet. Materialet under ytan dämpar lite (mycket lite). Jag spelar allt möjligt, BF3, CSS, Minecraft, BFBC2 osv.

Okej härligt låtre lovande faktiskt:)

Skrivet av Epic:

Jag använder den och den fungerar utmärkt. Har haft min i över två år och har inte märkt något slitage överhuvudtaget

Bra för känns lite segt om man pungar ut pengar för den så slits den lika snabbt som denna gjort, men tack för svaren då vet jag vart den ligger sdå att säga

Permalänk

jo, jo villken skulle ni säga är skönnast Steelseries Qck+ fnatic eller qpad heaton xl`?

Permalänk
Skrivet av saitek100:

jo, jo villken skulle ni säga är skönnast Steelseries Qck+ fnatic eller qpad heaton xl`?

Beror på tycker jag. Jag använder SteelSeries Qck+ Tyloo för FPS eftersom jag gillar "softmat" när jag spelar FPS spel, men när jag spelar RTS/Moba eller något liknade så använder jag Qpad Heaton Medium. Om du är ute efter mycket "glid" så tycker jag qpad heaton xl(jag har inte testat KinzuV1 och V2(inte PRO) vanliga glides på Qpad Heaton) men om du vill har mer kontroll och hyfsad glid så Qck+ Fnatic( men om du har KinzuV1 eller V2(inte PRO) så kommer det inte glida så bra)

Permalänk

tror du zowie ec1 passar bra till heaton musmattan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saitek100:

tror du zowie ec1 passar bra till heaton musmattan?

Exakt HUR skulle de inte passa?
Qpad Heaton XL är en av de absolut bästa mattorna jag har haft, vill man ha en stor och hård matta så kan jag rekommendra den.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

tror jag ska pröva den musmattan