DotA 2 beta turnering!

Permalänk

DotA 2 beta turnering!

Hej hej!

Tänkte fråga om intresset finns här på sweclockers om någon form av DotA 2 turnering! Jag tänkte mig 2v2,3v3,5v5 beroende på vad som lämpar sig bäst(kanske inte så många som har så många kompisar att dra ihop nu vid betan). Men som sagt detta är mest för att se om intresset finns.

Anledningen är att jag har nu 4 kompisar som har dota 2 betan och det vore skit kul att få lira på lite mer seriös nivå än pubs. Vi är är helt okej spelare men inga mästare (själv lirat dota i 4 år). Men tycker att det är skit skoj!

Skriv gärna era åsikter!

Permalänk

Svara gärna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har du en beta key sp kan vi köra

Permalänk

Jag stöttar idén måste läggas upp regler och hur man går till väga dock

Permalänk
Medlem

Har ett gäng polare som har keys och vi brukar lira lite såhär på kvällskvisten. Släng ihop något fint så kan vi säkert vara med. Vill ha lite mer information dock!

Samt, hur kommer allt gå till?

Visa signatur
Permalänk

Som jag skrev i Dota 2 Beta tråden så är jag + kompisar på!

Permalänk

Jag är ju då vän till TS men vi kanske ska lägga till varann på steam och invänta flera grupper? Samt redigera startsidan med folk vi har så länge.

Anledningen till att lägga till varann på steam är ju för att vi kan lira CM mot varann ifall vi vill, lite roligare än att lira pubs online.

Så kan vi spela lite då och då på kvällarna som du sa 5v5 stacks tycker jag.

Du kan lägga till mig på steam: Patrik_the_man "EnDumEn"

Mvh

Vi är förvövrigt Mid skilled för det mesta någon högre skillad kanske tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LittleGuy:

Jag är ju då vän till TS men vi kanske ska lägga till varann på steam och invänta flera grupper? Samt redigera startsidan med folk vi har så länge.

Anledningen till att lägga till varann på steam är ju för att vi kan lira CM mot varann ifall vi vill, lite roligare än att lira pubs online.

Så kan vi spela lite då och då på kvällarna som du sa 5v5 stacks tycker jag.

Du kan lägga till mig på steam: Patrik_the_man "EnDumEn"

Mvh

Vi är förvövrigt Mid skilled för det mesta någon högre skillad kanske tror jag.

Det finns en Sweclockers DotA grupp på steam som bland annat jag och många fler är i. http://steamcommunity.com/groups/DotA2Swec

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av att vara med i denna DOTA 2 Beta turnering.
Kan även tänka mig att bara lira lite DOTA 2 med någon, behöver inte vara nå seriöst. Är bara måttligt trött på alla ryssar i pubs. Jag finns med i Sweclockers DotA grupp som "el_pollo_loco", det är bara att adda mig.

Med detta inlägg försöker jag även få lite fart i denna tråd igen då den har varit väldigt lågmäld de senaste veckorna. Vilket är tråkigt då det är ett trevligt initativtagande att dra igång detta.

Permalänk
Medlem

Lirar gärna i nån form av turnering senare (måste bara få en betanyckel)

Visa signatur

"A mathematical formula should never be "owned" by anybody! Mathematics belong to God." Donald Knuth

Permalänk
Medlem

Låter riktigt kul, kan dock bli jobbigt att få ihop så många lag att det blir en turnering av det...

Finns ju alltid möjligheten att dra igång sweclockers inhouse-games förvisso!

Jag är sugen i vilket fall!

Permalänk
Avstängd

Verkar roligt, har några som jag lirar med som säkert vill vara med på turnering!

Vi är iaf 5st så 5v5 och ner mot 3v3 låter intressant.

Permalänk

Mjo vi är 10 vänner som har detta spel så vi kanske kan ställa upp med 2 lag, vore faktiskt rätt kul att få igång detta under någon vecka.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte att alla kan väll gå med i SweC DOTA 2 grupp, medans vi väntar på att någon form av turnering styrs upp. Så kan man kanske lira ihop ett lag, om man inte redan har ett d.v.s.
http://steamcommunity.com/groups/DotA2Swec

Permalänk

Jag har inte många polare som har Dota 2, dock så har jag lirat rätt mycket och anser mig själv vara rätt bra (sanning med modifikation) hehe. Men jag är sugen på att gå med i nått lag om det blir så att det blir någon SWEC Dota 2 turnering.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

vi är 3 personer som är med, om det fortfarande är igång?

Visa signatur

Dator| Intel 2600K@ 4,5 Ghz | ASUS P8P67 EVO B3 | Sapphire HD 7970 3GB | 4tb Raid | 8gb 1600mhz | Samsung Blackrose 24" | BenQ 24" LED XL2420T

Permalänk

Det vore kul att få iväg vi behöver väl bara mr interesserade tror jag?..

Permalänk
Medlem

Jag och en polare spelar ganska aktivt, även fast vi inte är superduktiga och har även någon mer kompis som skulle kunna vara på.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det se ut som vi kan ha tillräckligt med folk för att få ihop någon form av turnering.
Är "henning123" fortfarande aktiv i detta?

Permalänk

Tja! Jag är gärna på turnering men se till så att det styrs upp på mirc

Ni kan gå in på mirc: #Sweclockers.dota och idla, kan vi få in Q också

Anmälda lag kan man få upp på binarybeast och göra det lite mer organiserat.

Här har ni lite regler så det inte spårar ur

Rules:
• Only one member from each team will contact the opponents
• Walkover 15 minutes after Matchtime
• Realnicks is required
• Mode: cm tournament
• Single eliminiation
• Best of 1. (Final: Best of 3)
• Team Size: 5 (kan va 3v3 också) (Standins are allowed, No restrictions on how many or who, even players from other teams are allowed)
• Server: Europe
• Gamename: "Team 1 vs Team 2"

Pausing:
• Each team got 5 minutes pause time
• You are not allowed to resume the game before both teams are ready (The pause time will be taken from the team who are not ready)

Tänk på att allt under 3v3 blir obalanserat då man inte kan köra apsh än och 4v4 spelas inte. 3v3 eller 5v5 bör det vara.

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem

vi är 6 personer skulle kunna köra 3v3 eller 5v5 ;3

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Tycker att baguette_2 är inne på rätt spår. Vore bra att få det lite mer organiserat, det blir roligare för all då.
Hur ska anmälningen gå till? #Sweclockers.dota verkar vara väldigt tom, så jag vet inte om det är det bästa tillvägagångssättet.

Permalänk

True, handlar om att folk måste börja gå in där också ;D la ner kanalen.
Om nån pallar ta ansvaret för anmälningar så kan man smälla upp alla lag på binarybeast.

Folk måste skriva upp om dom har ett lag att signa med, vi kan börja med 3v3.
Ts kan ju samla in alla lag och lista upp dom, sen kan man se vart de leder.

Datum, Tid, Brackets o.s.v...

Kan börja med att skriva upp mitt lag då

lag: darkd0ta
spelare: baguette_2, jarmo, jesperaldo

lag: darkd0ta2
spelare: deravon, detvetdugandalf, zetex

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P