Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunkeflo10:

beats by dr.dre helt klart.
men dom ligger över 1000 tror jag men det är värt det.
Jag har testat dom in ears och dom sitter mycket skönt och ljudet är bäst i dom.
På den nya modellen finns det mic också.
själv använder jag Beats by dre studio och Solo som är over ear.

Har du ens läst tråden? Beats:en skulle kostat 700kr så skulle det vara bättre. Dessutom så frågar han om utbyt bar sladd vilket beats:en inte har!

Har nu letat i nästan 20 minuter utan att hitta hörlurar med utbytbara sladdar förutom dom som As0k länkade...

Permalänk
Medlem

Använder ett par Sennheiser CX880i (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=762967) dagligen tillsammans med iPhone, och är ganska nöjd med dessa. Ett stort plus för kontrollen på sladden som styr både iphone och macbook pro, att dom håller ute nästan allt oljud, och såklart för klarheten i ljudet.

Dock anser jag att dom är lite för korrekta och tråkiga i basen, samt lite för krispiga i diskanten; speciellt på lite hårdare genrer. Dessutom är inte passformen helt hundra för mina öron, men det är ju extremt personligt. (Man får åtminståne med 3 olika sorters silikon-pluppar)

Så länge dom sitter ordentligt i öronen och spelar riktigt välinspelad musik av den lugnare sorten så är dom en fröjd att lyssna på!
Beroende vad du lyssnar på kan CX880i absolut vara något att spana in för sisådär 8 - 900 riksdaler!

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av As0K:

Jag lånar tråden lite.
Jag är ute efter ett par in-ear lurar för max 1000kr som har utbytbar sladd. Jag får köpa nya väldigt ofta eftersom det alltid blir glapp i sladden på mina (förmodligen mest pga av att jag har dom på gymmet). Trött på att lägga ut onödiga pengar på nya 2ggr om året bara för ett jävla glapp längst ner på sladden :/

Har fått tips av en kompis på dessa: http://www.amazon.co.uk/Panasonic-RP-HJE900E-K-Ear-Canal-Head...
Men det går tydligen inte att beställa till Sverige just nu från amazon, och har inte hittat dom på något annat ställe.

Har ni några andra förslag?

Om du inte får tag på HJE900 så ta en titt på Shure SE215. Inte lika väl byggda men de har utbytbar kabel.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

beställde sennheiser IE8 idag

Permalänk
Skrivet av Bunkeflo10:

beats by dr.dre helt klart.
men dom ligger över 1000 tror jag men det är värt det.
Jag har testat dom in ears och dom sitter mycket skönt och ljudet är bäst i dom.
På den nya modellen finns det mic också.
själv använder jag Beats by dre studio och Solo som är over ear.

Det är allmänt känt att Beats by Dre presterar katastrofalt dåligt i förhållande till pengarna de kostar. Om de kostade en tredjedel av priset så skulle det kanske vara acceptabelt.

Varför folk tror att de är bra hörlurar är för att de har mycket(inte bra) bas och oftast enbart har tidigare erfarenhet av billigt skit som ibuds samt för att de marknadsförs väldigt skickligt.

Men ta inte mitt ord på det, prova att söka runt lite på världens största forum för hörlursentusiaster och se vad de tycker: www.head-fi.com

Permalänk

Head-fi är bra på mycket men kom ihåg att den sidan är sponsrad av ett par tillverkare av hörlurar/hörlurssteg.

När en kille som verkar mycket seriös klagade på att Nuforce inte klarade sina specar och mätte urkasst och visade på att en Schiit Asgard kunde förstöra hörlurar när man stängde av den blev han bannad.
http://nwavguy.blogspot.com/2011/07/banned-at-head-fi.html
http://www.youtube.com/watch?v=tCZ-AJQOiDg
Kul kuriosa att schiit audio uttalas som det låter och ibland är det oxå.
Så jag håller med i det Guldkrull skriver men ta det som står på Head-fi med att det finns intressen bakom vissa tester.
Vill man ha ett par korrekta och förvånansvärt bra inearlurar för småpengar kan man titta på dessa.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=730822
De är inte flashiga men låter bra och sen har de svarsknapp och mick. Köp inte de dyrare med flätad kabel. O'Neill tror jag lånar namn till dem. De låter fruktansvärt i dem om man rör sig då strumpan skrapar mot kläder och det fortplantar sig rakt in i örat. Köpte dessa först för jag trodde de var bättre men jag vill kunna röra mig med headset...

Permalänk
Medlem

Första intrycket så var det mycket väl paketerat så det såg bra ut
Andra när man väl börjar spela med dom. Wow säger jag bara Helnöjd så ska jag få se när jag har spelat in dom oxå
Nöjd nöjd nöjd:D

Tack för rekommendationerna för sennheiser ie 8
Det blev många här.

Permalänk
Medlem

Hej.

Någon som vet vad som skiljer sig mellan ett par klipcsh s4 och s4i?

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

Hej.

Någon som vet vad som skiljer sig mellan ett par klipcsh s4 och s4i?

S4i har mikrofon och fjärrkontroll.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Skrivet av kenix:

Första intrycket så var det mycket väl paketerat så det såg bra ut
Andra när man väl börjar spela med dom. Wow säger jag bara Helnöjd så ska jag få se när jag har spelat in dom oxå
Nöjd nöjd nöjd:D

Tack för rekommendationerna för sennheiser ie 8
Det blev många här.

hej hur bra är ljudet? vad utmärker sig på dom? hur e passformen?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

I mitt liv, finns det ett par - http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_... <3
Ägt dessa cirkus 1 år nu, och de gör mig aldrig besviken, oavsett om jag lyssnar på smutsig dubstep, eller afasi eller klassiskt, så hänger de med i en mysig mullrig varm bas, som aldrig blir för mycket, men endå aldrig för lite, och diskanten är klar för alla röster så som stråkinstrument.

Jag älskar dem, vissa kanske är mer kunniga, men jag lyssnar på lurar, och tar de som låter bäst, tycker du borde ge dessa en chans, bara att rulla in på hifiklubben och provlyssna (säga vad man vill om dom, men de har bra grejor).
Sitter som en handsken i vanten också. Oerhört bekväma.

Hoppas det var till lite hjälp, mvh

För priset på de här är de fantastiska, diskanten var enligt mig oerhört störande i början och slutade med att jag knappt lyssnade med dom ett tag men antingen blev jag döv eller så spelades de in för nu tycker jag de har fått en oehört skön balans men punchigbas och klar diskant, inga klagomål på mellanregistret heller Om du vill gå upp i prisklass skulle jag fortfarande rekommendera Denon om de håller samma eller bättre (vilket jag räknar de gör) kvalité för t.ex. DENON AH-C710 som kostar dubbla priset.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Vill ni ha ett par billiga men med bra ljud så köp ett par Philips SHE3580, ni kommer inte ångra er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gangst3r:

hej hur bra är ljudet? vad utmärker sig på dom? hur e passformen?

Passformen är ganska så bra, jag är dock lite torr i öronen så det kan ta någon minut innan det mjuknar till i mina öron, sen så sätter dom sig riktigt bra.
Ljudet är helt otroligt! Steget från Min HTC Desire och min MBP är ganska så sort, men steget från MBP till min stationäras ljudkort är enormt, Så ljudkort är mycket viktigt. Man får en enorm upplevelse i skillnad mot mina gamla siberia v2 hörlurar. Men dom kostar också. Stort vall av öronpluggar är ett stort +.

Om du har pengar så är det bara att rekommendera.

Permalänk
Skrivet av kenix:

Passformen är ganska så bra, jag är dock lite torr i öronen så det kan ta någon minut innan det mjuknar till i mina öron, sen så sätter dom sig riktigt bra.
Ljudet är helt otroligt! Steget från Min HTC Desire och min MBP är ganska så sort, men steget från MBP till min stationäras ljudkort är enormt, Så ljudkort är mycket viktigt. Man får en enorm upplevelse i skillnad mot mina gamla siberia v2 hörlurar. Men dom kostar också. Stort vall av öronpluggar är ett stort +.

Om du har pengar så är det bara att rekommendera.

ok låter ju kanon men hade tänkt använda dom till min iPhone hur tror du ljudet blir där eller kommer det fortfarande grymt eller? hur är det i din HTC?
/ Rasmus

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gangst3r:

ok låter ju kanon men hade tänkt använda dom till min iPhone hur tror du ljudet blir där eller kommer det fortfarande grymt eller? hur är det i din HTC?
/ Rasmus

Har aldrig lyssnat på en Iphone så jag kan inte säga nå, men kan inte säga att det är särskilt mycket till ljud i en Desire om jag ska jämföra med min PC

Permalänk
Medlem