Permalänk

Stänga av ULPS?

Tjo,

Har ett 6850 och ett 6870 i CF och försöker klocka med Sapphire Trixx men får då ett meddelande att detta begränasar mina överklockningsmöjligheter.
Finner ej vart man kan kan stänga av detta?

Permalänk
Avstängd

start->-sök->>regedit->>F3 om ja inte minns fel>>>skriv enableulps sen ok elr nått>>>sedan trycker du f3 till den hittar rätt. de står orginal en 1a. ändra det till 0.. ha trixx avstängt.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk

Det är en bugg med senaste ati drivrutinen, skaffa 12.1 så kommer det fungera.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det är en bugg med senaste ati drivrutinen, skaffa 12.1 så kommer det fungera.

Så du menar att man skall gå tillbaka till förra drivrutinen istället för att stänga av ULPS?

Permalänk
Skrivet av Lergöken:

Så du menar att man skall gå tillbaka till förra drivrutinen istället för att stänga av ULPS?

Nej, det gör man i registret. Problemet är att senaste drivrutinen från ATI, om den används med trixx så kommer den klaga på ULPS trots att man redan har det avstängt i registret. Felet är drivrutinen. Problemet existerar ej i version 12.1.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Nej, det gör man i registret. Problemet är att senaste drivrutinen från ATI, om den används med trixx så kommer den klaga på ULPS trots att man redan har det avstängt i registret. Felet är drivrutinen. Problemet existerar ej i version 12.1.

Okay min dator BSODar när jag försöker ändra MHz på mitt andra grafikkort med afterburner. Första går bra men på andra så vill den inte. Kan det funka om jag fixar i registret?

Permalänk
Skrivet av Lergöken:

Okay min dator BSODar när jag försöker ändra MHz på mitt andra grafikkort med afterburner. Första går bra men på andra så vill den inte. Kan det funka om jag fixar i registret?

Jaa, ULPS är något man bör stänga av för att får optimal prestanda med CF.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jaa, ULPS är något man bör stänga av för att får optimal prestanda med CF.

Okay okay! Tack!

Funkar den här guiden? Har nämligen ingen koll på registret. http://forums.overclockersclub.com/index.php?showtopic=182403