Permalänk

Behöver hjälp med hitta ny CPU.

Hejsan! jag behöver hjälp, jag vill uppdatera datorn utan att behöva byta ut moderkortet, alltså vill jag bara uppdatera CPU:n men jag är inte så kunnig om det... men iaf

Acer
Model : RS740DVF
chipset: ATI- RS690/RS690M
Southbridge: AMD SB700
LPCIO: ITE - IT8718

Jag har läst runt lite här o där på internet och sett att
"Athlon Dual Core Black Edition AM2+" Ska funka på det moderkortet men det säljs ju inte längre vad jag sett.... så jag undrar om det finns något annat AM2 som finns som går in i min burk, har inte direkt någon lust att behöva uppgradera hela burkfan för att den ska "komma med i matchen" igen, delvis har jag ingen lust att pilla ut o in ett moderkort om man säger så
och just nu har jag skit processor vid namn AMD Sempron LE-1220 2ghz Dualcore, 2x64 Kbytes Cache....

Tack på förhand, hoppas på många seriösa och bra svar!

Permalänk

http://www.tradera.com/amd-c3_301856

Jag personligen skulle lägga 1000:- på begagnat moderkort, CPU och minne. Går att få bra paket till vettigt pris på Tradera. Du slipper då Acer och får dessutom en uppgradering.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

Glömde tillägga att det ska vara en prcessor som är snabb nog att kalra spel som MW3 på "normal" grafik inte maxxat alltså, för processorn är det enda problemet för mig

Permalänk

Om du hade skrivit i rubriken vad du ville ha hjälp med hade förmodligen de med kunskapen och svar på din fråga gått in och kikat...
Samt seriösa svar kräver oftast seriös fråga = ordentlig rubrik.

Det här är lika informerande som en annons på blockets bildel med rubriken "bil".

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av FaniSkogen:

Om du hade skrivit i rubriken vad du ville ha hjälp med hade förmodligen de med kunskapen och svar på din fråga gått in och kikat...
Samt seriösa svar kräver oftast seriös fråga = ordentlig rubrik.

Det här är lika informerande som en annons på blockets bildel med rubriken "bil".

Men sorry då captain obvious.... kanske inte har tid til latt lägga tid på en "super mega seriös" rubrik?

Edit : nöjd?

Permalänk
Skrivet av Lightning92:

Glömde tillägga att det ska vara en prcessor som är snabb nog att kalra spel som MW3 på "normal" grafik inte maxxat alltså, för processorn är det enda problemet för mig

Athlon X2 CPU (AM2) passar. Dock osäker på Phenom då jag tror det behövs en bios uppgradering och det är en Acer så jag tror inte du har den möjligheten.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightning92:

Men sorry då captain obvious.... kanske inte har tid til latt lägga tid på en "super mega seriös" rubrik?

Edit : nöjd?

Du kanske ska sluta skolka från skolan ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Skrivet av Lightning92:

Men sorry då captain obvious.... kanske inte har tid til latt lägga tid på en "super mega seriös" rubrik?

Edit : nöjd?

Detta är inte rätt sätt att få hjälp på detta forum, jag lovar.
Bra att du gjorde om titeln.
Inte tog det dig så mycket längre tid att göra det va?

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Skrivet av Lightning92:

Men sorry då captain obvious.... kanske inte har tid til latt lägga tid på en "super mega seriös" rubrik?

Edit : nöjd?

Och varför skulle någon då ha tid till att titta in i din tråd för att få veta om det ens är något som intresserar dem och sedan svara?

Du lär ju lägga manken till för att andra också ska göra detta.Jag bara undrar hur trevligt du själv skulle tycka att forumet blivit om alla trådarna hade rubriker som "hjälp!", "aj fan!", "ojdå" osv.

Mycket bättre rubrik nu.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8