Steelseries Xai uppför sig konstigt, vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Steelseries Xai uppför sig konstigt, vad ska jag göra?

Tja, har haft min Xai i ungefär ett halvår nu, och har varit väldigt nöjd fram tills för någon vecka sen. Jag upplevde att känsligheten varierade under tiden jag spelade och att den betedde sig lite ryckigt.

Nu är det helt uppenbart att något är tokigt, då den rycker och har sig när jag drar den mjukt och rakt över musmattan (har även testat olika musmattor och andra underlag, exakt samma sak). Har testat de inbyggda funktionerna i drivrutinen för att jämna ut saker, men det gjorde ingen skillnad alls (samt testat olika samplingshastigheter osv).

Här är ett exempel på hur den rör sig: (drog ett streck i paint, hastigheten jag drar med gör ingen större skillnad)

De större fluktuationerna kan bero på hur stadig man är på handen, men de små hacken där den tvärt hoppar är tydligt något som musen själv lägger in.

Någon som vet vad det kan bero på? Lösning?

Visa signatur

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Permalänk
Medlem

Har även testat att byta USB-port och att ominstallera drivrutinen :S

Som jämförelse, här samma streck dragna med annan mus:

Visa signatur

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Permalänk
Medlem

Smuts på lasern, brukar det vara på min mus iaf när den börjar hoppa sådär!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thermoz:

Smuts på lasern, brukar det vara på min mus iaf när den börjar hoppa sådär!

Har försökt se om det är nåt, och blåst under... Nåt bra tips på hur man kan rengöra den?

Visa signatur

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Har försökt se om det är nåt, och blåst under... Nåt bra tips på hur man kan rengöra den?

Tja, jag brukar ta med en lätt fuktad tops och hålla på med, nu har jag inte en Xai men detta har hänt på mina 2 tidigare lasermöss så det bör ju vara pga smuts. Annars kanske någon form av glasögonputs på topsen kan fungera.

Nu är det ju inte kanske direkt något bra tips att be dig gå å peta med en tops på din laser under musen, men det fungerar iaf för mig och du får göra hur du vill!

Permalänk
Medlem

Hålet under är ändå för litet för tops, så Ingen möjlighet ändå...

Visa signatur

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Permalänk
Medlem

Vore grymt om någon kunde ge tips på nåt sätt att fixa detta problem, är helt sjukt störande när man spelar saker som kräver precision i musrörelserna!

Visa signatur

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Permalänk
Medlem

Blås med tryckluft?