Permalänk
Medlem

Var köpa fläkt till grafikkort?

Hej!
Vet inte riktigt var jag skall posta denna fråga men men.. Jag har ett grafikkort ASUS 6800 deluxe som fläkten har gått sönder på. Finns det nåt ställe man kan köpa reservdelar eller klarar man sig utan fläkt eller vilket är det billigaste sättet att fixa detta på?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

bygg en ghettokylning, åk till datorskroten och leta upp en 80mm-fläkt (funakde för mej) och sätt fast den med hjälp av smältlim, metallbitar, gummisnoddar eller skruvar, it's up to u.

Permalänk
Medlem

Var finns det någon datorskrot/reservdelar?

Permalänk

eller så tar men en fläns och limmar dit, sen en 80mm på 5v som blåser räcker nog

Permalänk
Medlem

var finns det datorskrotar?? i skåne alltså... vill gärna till en sånn o fynda

Permalänk
Medlem

Jag har ett likadant grafikkort där fläkten pajade. Jag köpte en Titan Copper VGA Cooler, det va den enda jag hittade som passade dom lite ovanligt placerade hålen på asus 6800. Det är dessutom en förhållande vis bra fläkt, sänkte temperaturen med ett antal grader och låter inte allt för stöddigt.
Den finns bl.a. på xp-data.com

Visa signatur

Din mamma

Permalänk
Medlem

Re: Var köpa fläkt till grafikkort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berzerk
Hej!
Vet inte riktigt var jag skall posta denna fråga men men.. Jag har ett grafikkort ASUS 6800 deluxe som fläkten har gått sönder på. Finns det nåt ställe man kan köpa reservdelar eller klarar man sig utan fläkt eller vilket är det billigaste sättet att fixa detta på?

Tack på förhand!

Min fläkt på mitt TnT2 Ultra Delux gick sönder, detta fixade jag genom att köpa en Zalman NB-32J för 47kr. (northbride kylare)
Där följer med 2st "ben" som går att ställa in så att den ska kunna passa alla moderkort (passar till gfx kort med) det följer med kylpasta, och värmeledande lim, i fall att du inte har några hål runt fläkten/flänsen.
För att kyla den så satte jag en gammal 80mm fläkt från ett nätagg som blåser på den från sidan.
Just nu är den på runt 25C. sammt att jag slipper det irriterande ljudet som små fläkter gör.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem

Jag bor inte i skåne...tyvärr...ert landskap e vackert.
Men här i nacka åkte jag till den lokala återvinningsstationen.
där hade de högar med datorgrejor och sådant.
Hittat 3 fläktar på 2 dagar:D

Permalänk
Medlem

Företag brukar skrota ut sina gamla datorer, kan ge resultat att ringa runt och fråga, annars som åvan, brukar finnas mycket fläktar där

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilka företag?

Permalänk
Medlem

alla företag med mer än 5 anställda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pin
alla företag med mer än 5 anställda

inom alla områden?

Permalänk
Medlem

företag skriver av datorer på 5 år, om de har datorer så kastar de iväg dem efter 5 år. Så inom alla områden där du kan tänka dig att det finns datorer, alltså inte frisörsalonger och pizzerior

Permalänk
Medlem

vissa företag säljer väll vidare till typ polen?

Permalänk
Medlem

känns som att det kvittar.
åter till topic:

fläkt kan du ju köpa på vilken datoraffär som helst!

Permalänk
Medlem

PÅ mitt Asus v7700 deluxe tog jag en k6-2 kylare. ca 40x40x30. använde originalklipsen som satt där o kör utan fläkt Funkar prima

Visa signatur

...Where The "A" In Socket-A Stands For Amazing...

Permalänk
Medlem

jag kör just nu med en crystal orb som är avstängd och har en 92mm fläkt hängandes under, fastsatt med massa smältlim och buntband
Funkar super, ska köpa en Zalman ZM55V eller om den tar i mina hemmamoddade minnesflänsar så blir det en Zalman NB 32J

Som sagt, antingen köper du en färdig eller så letar du delar och är lite kreatiuv

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?