Permalänk
Avstängd

Får man inflika med följande:): jag snusar inte men däremot lägger jag ner mycket pengar på god mat!:)<3 God mat - förutom att den är näringsrik m.m. fördelar - är som snus för mig. Positivt snus helt enkelt!:D<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Får man inflika med följande:): jag snusar inte men däremot lägger jag ner mycket pengar på god mat!:)<3 God mat - förutom att den är näringsrik m.m. fördelar - är som snus för mig. Positivt snus helt enkelt!:D<3

Jag tror faktiskt att du måste börja snusa. Man kan inte heta MacEnkronan utan att snusa märket kronan. Tyvärr är det inte ett allt för välsmakande snus, det har ett inslag av dill som jag inte förstår mig på över huvudtaget.
Men du vet, grupptryck och sånt. Börja!

Permalänk
Medlem

Har kört på det billigaste nu några år ( kronan )
Nu blir det endast kaliber då det är så jävla billigt

När man var yngre och inte snusade en dosa om dagen vart det naturligvis göteborgs rapé

Edit; snusar white
Och på helgerna kan man ibland lyxa till med lite Rapé som lördagsgodis ;M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hapone:

Jag tror faktiskt att du måste börja snusa. Man kan inte heta MacEnkronan utan att snusa märket kronan. Tyvärr är det inte ett allt för välsmakande snus, det har ett inslag av dill som jag inte förstår mig på över huvudtaget.
Men du vet, grupptryck och sånt. Börja!

Jag faller inte för grupptryck - bara för kvinnor!:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Rapé portion!

Permalänk

Köpte en stock Kaliber häromdagen...180 kronor för en stock, riktigt överklomligt...dock lite mindre dosor (16g istället för 21,6g) men jag räknade ut att det fortfarande blev 30-40% billigare än den vanliga stocken jag brukar köpa (50/50 Rapé och General)!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk

En Ettan lös på morgonen, sen ettan portion under dagen (lös är ju så förbannat dyrt) och sen blir det lös när jag kommer hem från jobbet tills det är dags att krama kudden.

Visa signatur

Byt till svorak http://aoeu.info

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Köpte en stock Kaliber häromdagen...180 kronor för en stock, riktigt överklomligt...dock lite mindre dosor (16g istället för 21,6g) men jag räknade ut att det fortfarande blev 30-40% billigare än den vanliga stocken jag brukar köpa (50/50 Rapé och General)!

För inte så många år sen fick man en stock granit för 105 kr. Good times, good times.

Permalänk
Medlem

Jag har kört på Romeo Y Julieta fram tills för två veckor sen, innan Hemköp vid Östermalmstorg (sthlm) höjde priset från 30kr/dosan till 45kr/dosan över en natt.
Nu kör jag Knekt portion som de tar 25kr/dosan för.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Skrivet av hapone:

För inte så många år sen fick man en stock granit för 105 kr. Good times, good times.

Haha jo kommer ihåg när kronan kom ut första gången...10 kronor dosan på Lidl!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Brukade köra på Rapé men jag tycker bara de första prillorna är goda, sen tröttnar jag och njuter inte så mycket av aromen. General är rätt okej men lite samma sak där, påträngande arom. Upptäckte nyligen Ettan som jag tycker är bättre så sett, så det är väl min nya favorit Aldrig testat andra sorter, någon som har något att rekommendera efter min smak? White portion är det som gäller för samtliga! Gillar inte när det rinner.

Permalänk
Medlem

Jag hittade något intressant idag, Tänkte bränna ett presentkort och upptäckte att Teknikmagasinet börjat sälja snus rätt billigt också! 19.90 för en dosa Kaliber och köper man stock så landar man på 184kr enligt hemsidan.
Dom har andra mer vanliga sorter också men om dom är prisvärda vettefan, tex General portion 41kr osv.

http://www.teknikmagasinet.se/m/Default.aspx?q=snus&f_categor...

Permalänk

Kör med Kaliber Original Portion nu. Får det för 21 kr/dosan och tycker det smakar bra.
Funderar dock på att testa Kronan vilket jag aldrig gjort innan. Hur förhåller det sig till Kaliber?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K | MB: ASUS P8P67 B3
GPU: EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8 GB (2x4 GB)
PSU: EVGA GQ 650W 80+ | Chassi: Fractal Design Define R3
Bildskärm: LG W2363D 23" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

Brukade köra på Rapé men jag tycker bara de första prillorna är goda, sen tröttnar jag och njuter inte så mycket av aromen. General är rätt okej men lite samma sak där, påträngande arom. Upptäckte nyligen Ettan som jag tycker är bättre så sett, så det är väl min nya favorit Aldrig testat andra sorter, någon som har något att rekommendera efter min smak? White portion är det som gäller för samtliga! Gillar inte när det rinner.

Kan inte göra annat än att hålla med om Rapé, för mig blir det för mycket efter ett tag. Jag skulle vilja byta plats på General och Ettan i din "lista".

Vet inte varför men jag får en sjukt dålig smak och jag börjar lukta lik ur munnen när jag snusar ettan :S
General är det enda jag kan tänka mig och det enda jag snusar på heltid.

Jag är även ganska kinkig på "konsistens" alltså hur snusen blir när den legat ett tag, kaliber kan man spela pong med om man spänner sidan av läppen där snusen ligger så byter den sida, precis som om snusen var en tvål..

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk

Jag brukar rotera mellan Rapé/General/Grov (lös) beroende på vilken sort de har erbjudande på när jag åker Eckerölinjen till Åland. Köper då 5 stockar och skickar in i frysboxen. Börjar bli dags att åka igen, bara 2 dosor kvar i boxen.

En och annan Granit har väl slunkit med, men gillar inte riktigt smaken (avsaknaden av...). Kronan är nödnöd snus då den inte smakar alls och Ettan är för rinnig.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Jag växlar mellan General white och portion. Gillar smaken av Rapé men min läpp gillar det inte, svider som fan efter ett par pjäxor

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Jag nyttjar lössnus av olika fabrikat.

Vanligtvis är det Ettan men när finanserna är lite ansträngda blir det Kronan. När jag vill lyxa till mig lite blir det en dosa modellera (läs Röda Lacket)

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuppienalle:

Kör med Kaliber Original Portion nu. Får det för 21 kr/dosan och tycker det smakar bra.
Funderar dock på att testa Kronan vilket jag aldrig gjort innan. Hur förhåller det sig till Kaliber?

Kronan är verkligen mycket bättre i min mening, körde kaliber ett tag nu så köpte jag 2 dosor Kronan och det känns som att stoppa bajs i truten nu när dosorna med kronan är slut och man är tvungen att köra Kaliber igen men det lägger sig väll om ett par dagar antar jag.

Permalänk
Medlem

General Original och Grov lös under läppen här

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Rapé o ibland montecristo

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Testade Rapé Lime här om dagen, helt okej och definitivt bättre än originalet som smakar mindre bra. Passade även på att köpa Smålandssnus som är billigt 19.90 på Willys och jag är positivt överraskad måste jag säga (bättre än Kaliber utan tvekan), dosan är robust om man tänkt använda den till något annat sen smakar den riktigt bra, är inne på min 7-8e snus och jag har redan tagit den till mig. Det enda minuset jag kan hitta var att prillorna var små, kollade bak på Kalibern och det är 18g snus i Smålands var det 15g men det kanske är en fördel? snusar mindre och det syns inte alls att man har en snus inne om man har lite grop.

edit: "Original portion är 15,2g & vit portion är 12g. Det är 20 st påsar i varje dosa. Påsarna är också mindre än vanlig portions snus." hittade jag nu, skitsamma så länge man inte kör white skiten.

Permalänk
Medlem

Kaliber billig och bra (199kr/10st)

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Snusar numera snus på hink: http://www.pgw.se/product_info.php?cPath=59_171&products_id=1...
Extremt värt, motsvarande en dosa blir ungefär 14 kr. Och dessutom behöver man bara köpa snus på sin absoluta höjd en gång i månaden.

Finns att köpa i butik på PGW på hökens gata på söder i sthlm.

Edit: Och det är riktigt, rent snus. Inte alls samma sak som att köpa budgetsnusen som finns.

Permalänk
Medlem

Kaliber, 165:-/stock bara för att det är så billigt.

Permalänk
Avstängd

Ettan och General portion, snusar inte så mycket men dem är riktigt bra

Permalänk

Jag har gått över till Kaliber från General pga. priset. 189 kr. för en stock på Eko.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk

Snusar just nu Göte rape och Skruf extra stark. Snusade general förut men blev trött på smaken.

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

Nästan uteslutande Tre Ankare. Förr blev det Granit när man kunde få en stock under hundra spänn... Dyrt är det nu, får väl testa Kaliber som alla pratar om.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Inaktiv

Har nog prövat alla sorter som finns i snuskylen framme vid macken, men General White och General Extra Stark är väl 2 av mina favoriter.
Det är så skönt att bara ta en prilla, lägga sig ner greppa en dosa och lira ett kanonspel.
Faen det är så man blir tårögd, så avkopplande är det.

Permalänk
Medlem

Presa; General Extra stark, GROV svart, Eller mitt egna med inslag av Anis.
Lös Paj; Röda Lacket Lös alltså
Någon som har en snus samling hemma? Tomma dosor då alltså!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150