Vann rätt artist melodifestivalen?

Permalänk
Medlem

Vann rätt artist melodifestivalen?

Som ni kanske redan vet, vann Loreen med låten Euphoria
Ja, vann rätt artist?

Jag själv gillade faktiskt Dead by April med låten Mystery

Vad tycker ni? Är någon ledsen att Björn Ranelid inte vann?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jag hade la ingen favorit men den som vann är ju en typisk sådan låt som rix fm kommer spela i evighet så det går nog hyffsat i finalen. Med andra ord tror jag det var rätt låt men har ingen större koll på sånt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jadå, absolut rätt vinnare Nu kanske det sägs många år, men jag tror faktiskt det kan bli eurovision i Sverige nästa år

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem

Absolut rätt låt.
Loreen var på en helt annan nivå än dom andra.

DBA gillar man annars, men jag tyckte inte om denna låten, tyvär.

Ranelid och Torsten är ett skämt, ser ut som 2 gamla snuskgubbar som lurar i buskarna, yuck.

Danny fattar jag inte att folk gillar så mycket, showen med lightvästarna är ju knappast något nytt och var riktigt uselt om man jämför med riktiga lightshower.
Hans röst är meh.

Och tja loreen fick mest poäng på andra europeiska röster, så tydligen går låten hem utanför sverige också.
Av alla bidrag är euphoria utan tvekan den som kan ge mest poäng i det riktiga.

Sen att man är loreen fanboy gör ju saken mer klar

Permalänk
Medlem

Hon är ju söt, Loreen... Jösses..

Och ja, Torsten Flinck och Björn Ranelid är två stora skämt..
De två platserna kunde ju ha fyllts ut av något bättre kan man tycka...

Jag är ingen expert på musik och så, men dom två alltså, att inte dom
startar ett band och namnger det i klass med Brandsta City-släckers..

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Härligt att hon vann! Borde gjort det förra året också. Hennes låt var ännu bättre i fjol! Synd om Danny dock som ABSOLUT inte ville komma tvåa för andra gången. That's Life

Flinck och Ranelid är två pajaser på scen. Hatar att dom ställer upp i melodifestivalen när dom inte har ett jävla skit att göra där.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Klart bästa låten av de som tävlade.

Som andra sagt, Ranelid och Flinck var årets pajaslåtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Synd om Danny dock som ABSOLUT inte ville komma tvåa för andra gången. That's Life.

Man såg hans bitterhet alltså... Så besviken han blev.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XpreS:

Hon är ju söt, Loreen... Jösses..

Och ja, Torsten Flinck och Björn Ranelid är två stora skämt..
De två platserna kunde ju ha fyllts ut av något bättre kan man tycka...

Jag är ingen expert på musik och så, men dom två alltså, att inte dom
startar ett band och namnger det i klass med Brandsta City-släckers..

Helt klart Danny var också bra men hans kläder var ju lite väl kanske.
Dead By April får återgå till utbuade förband till riktiga hårdrock/metal band

Permalänk
Medlem

Nej usch fy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Nej usch fy!

Så pass, vem hoppades mr fesen skulle vinna?

Jag tycker nog rätt låt vann men Dannys låt förtjänade inte andra platsen.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Så pass, vem hoppades mr fesen skulle vinna?

Jag tycker nog rätt låt vann men Dannys låt förtjänade inte andra platsen.

Hon var säkert bäst av övriga skitlåtar som var med, inget jag fastnade för direkt.
Danny danny danny som kommer tvåa med ren jävla skit...man börjar ju undra vilken del utav kroppen folk lyssnar och tänker med när dom röstar runt om i europa...är ärrad efter att Salem Al Fakir inte vann 2010

Dead By April hade jag förhoppningar på, tänkte direkt YES ett ordentligt rock/metal band och så är det värsta skitlåten...

Permalänk
Entusiast

Jag kan verkligen inte höra vad hon sjunger, visst delar av refrängen hör jag men verserna är ett mysterium. Och på tal om mysterium, jag har lättare att höra vrålet i den xD Tycker förövrigt att Dead by april skulle ha vunnit, behöver skrämma de gamla då och då

Permalänk

Hon sjunger bra, men hon ser även ut som en häxa. (okammad ihop med de trasorna)

Jag tycker ha hört denna låt på radion X-antal gånger och jag skulle vilja ha en lite tyngre remix.

Nå inte en helt värdelös låt och jag vet inte riktigt vad alternativen var...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

om både majoriteten av europa och sverige röstade på loreen som vann, måste väll ändå rätt låt vunnit? eller har majoriteten fel? Jag tror denna låt kan nå upp riktigt lång på listan i eurovision, känns som att det är rätt material för det.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Helt klart Danny var också bra men hans kläder var ju lite väl kanske.
Dead By April får återgå till utbuade förband till riktiga hårdrock/metal band

satan i gatan vad dåliga dead by april var... har aldrig hört dem innan, men det var nog bland det sämsta jag hört i den genren...
som om ICP våldtagit take that ..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

om både majoriteten av europa och sverige röstade på loreen som vann, måste väll ändå rätt låt vunnit? eller har majoriteten fel? Jag tror denna låt kan nå upp riktigt lång på listan i eurovision, känns som att det är rätt material för det.

Beror väl precis på hur man menar med det. Jo rätt låt vann ju baserat på antal röster och poäng, men det ändrar ju inte enskilda individers åsikt, som tyckte att fel låt vann. De blir ju inte automatiskt en del av majoriteten.
Det man ska ha lite i åtanke är ju att Loreen hade 32%(plus minus) av tittarrösterna, rätt stor del av kakan, och överlägset för en enda artist. Men 68 % röstade på annat. De 68% var ju uppenbarligen inte av den uppfattningen du är av, att Loreen med Euphoria var rätt låt som vann , även om jag helt förstår vad du menar.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Rätt låt vann ! Dock saknade jag Dead By April i toppen

Skrivet av Nivity:

Danny fattar jag inte att folk gillar så mycket, showen med lightvästarna är ju knappast något nytt och var riktigt uselt om man jämför med riktiga lightshower.
Hans röst är meh.

Och sen på aftonbladet : Ni gjorde ett misstag Sverige. Att han skulle vinna istället för Looren då hans låt var den FETASTE någonsin.

Dålig Förlorare eller vadå?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nivity:

Absolut rätt låt.
Loreen var på en helt annan nivå än dom andra.

DBA gillar man annars, men jag tyckte inte om denna låten, tyvär.

Ranelid och Torsten är ett skämt, ser ut som 2 gamla snuskgubbar som lurar i buskarna, yuck.

Danny fattar jag inte att folk gillar så mycket, showen med lightvästarna är ju knappast något nytt och var riktigt uselt om man jämför med riktiga lightshower.
Hans röst är meh.

Och tja loreen fick mest poäng på andra europeiska röster, så tydligen går låten hem utanför sverige också.
Av alla bidrag är euphoria utan tvekan den som kan ge mest poäng i det riktiga.

Sen att man är loreen fanboy gör ju saken mer klar

Danny lever på att han sjunger lättsmält skitpop och att alla tjejer tycker att han är snygg. Fast nu är han ju utkonkurrerad av andra flickidoler som han den där tolvåringen med mössan till exempel. Det handlar inte om musiken utan om varumärket. Melodifestivalen har till viss del samma målgrupp som idol och annan skit och där går den snygga killen som alla småflickor är kär i alltid långt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Danny lever på att han sjunger lättsmält skitpop och att alla tjejer tycker att han är snygg. Fast nu är han ju utkonkurrerad av andra flickidoler som han den där tolvåringen med mössan till exempel. Det handlar inte om musiken utan om varumärket. Melodifestivalen har till viss del samma målgrupp som idol och annan skit och där går den snygga killen som alla småflickor är kär i alltid långt.

Drog svaga paralleller till Justin Bieber när jag såg Ulrik Munter aka 12-åringen.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av XpreS:

Drog svaga paralleller till Justin Bieber när jag såg Ulrik Munter aka 12-åringen.

Du är inte ensam. De är ekvivalenta.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Nu får man ju hoppas att det går bra för Loreen i Baku, så vi får ESC till Sverige, hade varit grymt kul.

Jag har ingen riktig koll på landet Azerbadjan(stavning) men har de såpass mycket medel att de
kan få ihop en riktigt bra show av ESC?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Det var solklart rätt låt som vann och det ser vi även i oddslistorna och försnacket utomlands. Extra glad blev jag för att clownen Ranelid kom sist och att emobandet gick dåligt.

http://www.oddschecker.com/specials/tv/eurovision/winner

http://www.escbet.com/2012/03/10/sweden-loreen-euphoria/

Permalänk
Medlem

Tja, det var iallfall en av de bättre som vann tycker jag.
Mycket bra att den slog Dannys låt iallafall. Har inte mycket övers till artister med dålig sångröst och dåliga låtar som mest vinner röster på grund av horder av tjejer som tycker att de är snygga.

Vinnarlåten var rätt skön, men kunde varit lite mer varierande tycker jag.
Men jämfört med vissa andra "låtar" som bestod i ett upprepande av en enda mening ("Jag reser mig igen") så var det kanske inte så illa ändå.

Lindgrens låt gillade jag. Den hade en schysst refräng och ett bra tempo.

Något som totalt övergår mitt förnuft är hur Molly överhuvudtaget kunde gå till final och varför så många av de utländska domarna också verkade gilla henne.
Visst, folk har ju olika musiksmak, men jag kan verkligen inte se att det fanns något positivt alls med den låten.
Den saknade melodi, refräng och verkade vara skriven av någon totalt tondöv. Bara ett jobbigt halvpratade och jämmer om gråtande...
Ok, hon är väl rätt snygg så hon kanske är motsvarigheten till Danny på "tjejsidan" och därför fick en massa röster.
Fast då tycker jag nog att Timotejtjejerna var snyggare.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Hur ska hon ha en chans emot Rysslands sexiga finalister?
http://www.youtube.com/watch?v=YdgbM8k_wNg

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Oh ja.
Min telefonräkningen kommer att vara några hundralappar högre den här månaden än normalt - och absolut värt varje krona.
Allvarligt talat, Danny hade otur med val av år. Även med en arme av tonårstöser beväpnade med mobiltelefoner och villighet att rösta så ställdes han i år mot ett fenomen.

Loreens låt i sig är inte så speciell. Men hennes röst och scennärvaro ger i vart fall mig rysningar. Ju mer fokus det är på henne, ju mer avskalat det är runt omkring, ju enklare - desto bättre.
Hon kom inte så långt förra året trots en kanon-låt "My heart is refusing me" men då var det för mycket runt omkring som störde.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Hur ska hon ha en chans emot Rysslands sexiga finalister?
http://www.youtube.com/watch?v=YdgbM8k_wNg

Loreens största hot - Europas åldrande befolkning som äntligen hittat idoler lika gamla eller äldre än dem själva.
>_<

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk

Hade nog hellre velat se Danny som vinnare då han förtjänar det mer enligt mig och att låten var snäppet bättre. Men att Loreen vann gör inget, för hon var min 2a favorit efter Danny, och bara pytte snäppet under honom. Jag är glad ingen av dom andra vann, även fast jag tycker DBA, Molly och David Lindgren förtjänade 3-5e platsen. Tror att Loreen och Danny hade klarat sig ungefär lika bra i stora Eurovision ändå, både hade utan problem klarat kvala sig in i stora finalen, och få en hög placering. Med tanke på förra årets tjej favorit Eric Saade så kom Sverige 3a, skulle jag tippa att Danny hade minst lika stora chanser då hans låt är bättre än 'Popular' och även själv är en tjej favorit och skulle även bli så utomlands. Men Loreen kammar nog hem många balkan länder's röster, då dom faller för sån typ av musik. (samt vi européer, även om England och Irland kanske mer lutar åt Ulrik Munther aka "Justin Bieber" hållet.)

OT: Se fram emot en massa remixer och disco/klubb/house remixer på Euphoria i sommar btw. Kommer göras om av Dj's över hela Europa efter hon kört sin låt i stora eurovision song contest

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Hellre Loreen än den sliskige äckliga Danny

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Skrivet av ODDNAME:

Hellre Loreen än den sliskige äckliga Danny

Ranelid är väl sliskig. 15 kg brun utan sol, är ihop med en 20 åring, Danny är ju bara mer en vanlig 25-26 årig kille som tränar, håller sig i form och tar hand om sin egen hälsa, bor med flickvän. Hmmm..... Danny har ju knappast hellre gjort något uttryck heller att vara sliskig eller vara weird. Mer än att han var kaxig och sa att sverige gjorde en miss och hans låt var den fetaste.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/articl...

Okej, han har ingen bieber-frilla, han är en vanlig kille som vill vinna helt enkelt. Att han sjunger pop vad har de med saken och göra, det låter inte direkt som Backstreet boys ändå, är ju modernt 2012 musik som Amazing låten är (påminner om Pop/R&B/Club låten Yeah 3x - Chris brown), Dead by April sångaren har ju med en mainstream pop röst. Blir man coolare för man har lite tatueringar , så kan ju isåfall Danny tatuera sig som Chris brown, och alla andra Pop/R&B singers i USA. Som är full med tatueringar på hela kroppen? T.ex Lil Wayne, Wiz Khalifa. (säkert värre än Dead by April eller andra "rock" band)...

OT: Kommer inte förvåna mig om Justin Bieber kommer själv ha tatueringar över hela överkroppen om 10 år, då han själv gör låtar som är i samma stuk.
http://www.bulawayo24.com/public/images/articles/bieber-tatto... (en början?)

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080