Hur Länge Kommer Steam klienten Finnas Kvar?

Permalänk
Medlem

Hur Länge Kommer Steam klienten Finnas Kvar?

Hejsan

Satt här uttråkad och fick tanken i huvudet hur länge kommer spel klienten Steam finnas kvar?

Varumärket/tjänsten måste väll försvinna nån gång och vad händer då med alla spel som folk har köpt digitalt?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hejsan

Satt här uttråkad och fick tanken i huvudet hur länge kommer spel klienten Steam finnas kvar?

Varumärket/tjänsten måste väll försvinna nån gång och vad händer då med alla spel som folk har köpt digitalt?

Läs avtalet, all information finns där.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Läs avtalet, all information finns där.

Som så många andra har jag bara klickat förbi den/ inte förstått mig på deras juridiska mumbo jumbo i vissa aspekter.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _tekken_:

Hejsan

Satt här uttråkad och fick tanken i huvudet hur länge kommer spel klienten Steam finnas kvar?

Varumärket/tjänsten måste väll försvinna nån gång och vad händer då med alla spel som folk har köpt digitalt?

2 dagar.
Dock har Gabe Newell ett net-värde på 1.5billion USD.
Tvivlar på att Valve försvinner.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Sötast

Steam lär nog inte försvinna i våran livstid iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Steam lär nog inte försvinna i våran livstid iallafall.

Om domedagen kommer och alla börjar använda konsoler istället så är steams framtid osäker dock : /

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du tror inte valve knåpar ihop en konsolversion istället?

Vi vet inte, på Fz kom ju en artikel om att Steambox eller vad den nu kallades, var ett påhitt, fast jag tror väll inte de får ett lika stort monopol på konsol marknaden som de har på datorn, samt tror jag att de förlorar många pc användare

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du tror inte valve knåpar ihop en konsolversion istället?

Det har de väl i stort sett redan gjort. Finns PS3-spel (Skyrim?) som använder steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Steam lär nog inte försvinna i våran livstid iallafall.

Vad är det max 10 av 1910s 100 största bolag som finns kvar idag?

Edit: srry var menat att citera schitzo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A7V:

Det har de väl i stort sett redan gjort. Finns PS3-spel (Skyrim?) som använder steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej.
Det använder Steamcloud dvs det PS3 redan har egentligen på vissa spel. Där spel saves sparas i ett "moln" aka en server hos Sony. Fast hos Valve.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Sötast
Skrivet av Blueson:

samt tror jag att de förlorar många pc användare

Vad får dig att tro detta?

Skrivet av MooD:

Vad är det max 10 av 1910s 100 största bolag som finns kvar idag?

Edit: srry var menat att citera schitzo

Menar du på något sätt att ett ITföretag år 2012 har någon form av likhet med ett företag från 1910?

Permalänk
Medlem

Företag försvinner sällan om deras produkter inte blir olagliga, om Steam börjar gå knackigt så kommer ett annat företag ta över steam, säkerligen med en villkorsförsämring om det är juridiskt möjligt men inget större ingrepp då det skulle ge massiv badwill. Nu misstänker jag att det här problemet ligger en bra bit in i framtiden då Deus Ex och andra stora spel från idag är historiska parenteser och att flertalet titlar hamnat i copyright strider eller blivit abandonware.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Alla företag går under förr eller senare. Finns dock inget som tyder på att Steam skulle trappa ner. Tvärtom det växer så det knakar.

Permalänk
Medlem

För alltid.
Ozo möjligt, men måååånga kommer finnas kvar långt efter vår livstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vad får dig att tro detta?

Menar du på något sätt att ett ITföretag år 2012 har någon form av likhet med ett företag från 1910?

Jag säger inte att det är alla, men många har sin dator för att kunna modifiera den samt ha den nyaste hårdvaran, det kommer du ju inte kunna ha med en steambox, den kommer ju i princip bli som Xbox och PS3, bara det att den kör på datorns OS (Vad vi har hört från ryktena, fast det har ju sagts nu att det bara var rykten och inget annat....) Jag själv går inte över till konsoler och spelar av 2 anledningar, 1. Hårdvaran, kunna modifiera samt ha den senaste av dem. 2. P.g.a. att jag alltid har varit en pc gamer och kommer så länge det är möjligt fortsätta vara detta, jag är vanare vid kontrollerna samt vissa andra saker

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vad får dig att tro detta?

Menar du på något sätt att ett ITföretag år 2012 har någon form av likhet med ett företag från 1910?

Vad gör ITföretag så unikt? Var väl bara tio år sedan vi fick en rejäl utrensning där.