Permalänk
Inaktiv

Bulldozer

Hej alla!

Undrar lite hur bra AMD:s nya processorer är (bulldozer?)

Värt att köpa, det är ju trots allt ganska billiga jämfört med t.ex i5 elller i7

Permalänk
Medlem

Beroende på vad du ska göra på datorn och om du ska överklocka bulldozern kommer den ju dra en hel del ström.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

Jag köppte "lite" prylar för för inte så länge sen : amd fx (bulldozer) 6100 4gig 1330 ram o ett readon hd 6770
o tycker det funkar kanon! lirar bf3 med allt på high o skyrim,saints row the third på ulltra , jag är riktigt nöjd för dom små summorna jag betallade!

Visa signatur

|Amd Fx 6100 BE 3.6ghz |Radeon hd 6770| 4gb crosair ram| msi 990fxa GD65|

Permalänk
Inaktiv

mm, jag tycker att dom verkar bra, med många kärnor etc, samt bra GHz. Men frågan e ju ifall dem verkligen är så bra? jag menar de är ju VÄLDIGT billiga, det känns ju lite konstigt att "så bra" är så billigt

Permalänk

go for it! för mig funkar den helt perfect!

Visa signatur

|Amd Fx 6100 BE 3.6ghz |Radeon hd 6770| 4gb crosair ram| msi 990fxa GD65|

Permalänk
Inaktiv

jag hörde också att det var någon konstig installation utav dessa processorer, am i right?

Permalänk
Inaktiv

Köp FX-8120 om du ska ha en bulldozer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190058:

mm, jag tycker att dom verkar bra, med många kärnor etc, samt bra GHz. Men frågan e ju ifall dem verkligen är så bra? jag menar de är ju VÄLDIGT billiga, det känns ju lite konstigt att "så bra" är så billigt

Arkitekturen kräver hög klockfrekvens för att ge några anständiga resultat överhuvudtaget. Tyvärr hamnade de lite för lågt där. Intels processorer på samma klockfrekvenser hinner med mycket mer per klockcykel.

Å andra sidan, om en applikation kan dra nytta av typ alla kärnor i en bulldozer så är den mätbart aningen bättre än.. en fyrkärnig 2500K.

Men sen går det tydligen rakt åt fanders med strömkonsumption när man överklockar.

Redaktionen testade ju givetvis BD så om du missat artikeln så bör du ta dig en titt.
http://www.sweclockers.com/recension/14579-amd-fx-8150-och-fx...

Anandtech, tomshardware, hothardware, etc etc har också varsitt stora test på processorerna.

För mig ser det ut som om FX-8120 är mer prisvärd än FX-8150. Båda har ju upplåst multipel och samma antal kärnor. Vet ej om de börjat binna så att 8150 kanske i regel klockar bättre?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190058:

Hej alla!

Undrar lite hur bra AMD:s nya processorer är (bulldozer?)

Värt att köpa, det är ju trots allt ganska billiga jämfört med t.ex i5 elller i7

Dom är ju billigare men sämre:/ Kniper det i plånkan så skulle jag nog hellre tagit något begagnat. Phenom II x6 är ju ungefär lika bra.

(är inte intel "fanboy" utan bara säger vad jag tycker.)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Du kommer nog inte bli besviken om du köper en. Skulle jag vara dig skulle jag dock satsa på den 4kärniga bulldozern kmr inte ihåg vad den heter på rak arm men den duger då bra om man ska spela lite

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Inaktiv

Jag tackar alla för svar!

Har tittat runt lite och AMD bulldozer processorerna presterar inte alls bra på spel etc. SÅ jag tror faktiskt att jag kör på en i5 då den presterar mycket bättre än just bulldozrarna inom kategorin spel.

Permalänk

En fx8120 presterar typ som en 2500k överlag... sen drar den ju mycket mer ström osv, men har du nätagg som räcker så är en 8120 inte ett så dåligt val. Särskilt inte nu när den bara kostar 1490 jämfört med 2500k som kostar ett par hundralappar mer. Om du har ett bra nätagg och ska köra mycket flertrådat, köp 8120. Om du bara ska spela, köp 2500k

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _MmattiasS_:

En fx8120 presterar typ som en 2500k överlag... sen drar den ju mycket mer ström osv, men har du nätagg som räcker så är en 8120 inte ett så dåligt val. Särskilt inte nu när den bara kostar 1490 jämfört med 2500k som kostar ett par hundralappar mer. Om du har ett bra nätagg och ska köra mycket flertrådat, köp 8120. Om du bara ska spela, köp 2500k

Skickades från m.sweclockers.com

Det är spelandet jag tänker på