Lågupplösta texturer med ny 12.2?

Permalänk

Lågupplösta texturer med ny 12.2?

Hej, jag såg att drivrutinen för februari äntligen har kommit upp på amds hemsida så jag laddade ner den och installerade den. Jag laddade också ner CAP 12.2 och bytte upp mig från 11.12, framförallt hoppades jag på att ett flimmer i Skyrim skulle fixa sig.

Problemet var att efter uppdateringarna när jag startade Skyrim så märker jag att de flesta texturer har blivit lågupplösta. Jag stänger ner och ändrar till Ultra-settings på allt men det ser fortfarande likadant ut. En skum sak är att det inte riktigt gäller alla texturer t.ex. ansikten och händer är fortfarande högupplösta men kläderna är lågupplösta.

Jag börjar med att ta bort "high resolution"-patchen och testar igen, samma lågupplösta texturer. Jag installerar "high res"-patchen igen och hoppas att det blir bättre men det blir det inte. Så nu återställer jag till drivrutinerna jag hade tidigare, 12.1 med CAP 11.12. Trots detta är texturerna fortfarande lågupplösta.

Jag har testat med andra spel, men där är det inte lika framträdande att texturerna är sämre. Men den senaste tiden har jag bara spelat Skyrim och jag har inga screenshot från t.ex. BF3 att jämföra med så det kan vara att jag bara inbillar mig att det är sämre.

Vad kan jag göra för att få tillbaka de gamla högupplösta texturerna? Kan det vara någon inställning för grafikkorten?

Grafikkort: 2 st HD5850
OS: Windows 7

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Du skriver att du hade 11.12, men backade bara tillbaka till 12.1...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Du skriver att du hade 11.12, men backade bara tillbaka till 12.1...

Smög sig nog in ett stavfel.

Innan hade jag drivrutin 12.1 och CAP 11.12
Sedan laddade jag ner drivrutin 12.2 och CAP 12.2

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Testpilot

Nu har jag inte Radeon-kort längre men vill minnas att det finns en inställning i Catalyst där man kan dra en slider mellan kvalité eller prestanda, kolla så den inte står längst åt prestandahållet för då blev alla spel blev jäkligt fula.

Kan hända att de ändrat inställningen sen 4000-serien men kanske kan det vara värt att kolla upp det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Första meningen: Do not attempt the following method if you use AMD CPU/Motherboard otherwise you could remove important files such as chipset driver software ect that is needed to run the AMD based motherboard/CPU.

Jag har AMD CPU, men jag ska ta och försöka följa guiden så mycket som möjligt ändå.

Hunden: Det fanns några inställningar mellan prestanda och kvalité under 3D Application Profiles. Några staplar var på max prestanda, har du någon rekommendation på om man ska lägga dom i mitten eller mest på kvalité?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Skrivet av hunden:

Nu har jag inte Radeon-kort längre men vill minnas att det finns en inställning i Catalyst där man kan dra en slider mellan kvalité eller prestanda, kolla så den inte står längst åt prestandahållet för då blev alla spel blev jäkligt fula.

Kan hända att de ändrat inställningen sen 4000-serien men kanske kan det vara värt att kolla upp det.

Det verkar som att det hjälpte att ändra på inställningarna, nu ser det ut som innan.

Tack för all hjälp!

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Testpilot
Skrivet av gamefreak:

Hunden: Det fanns några inställningar mellan prestanda och kvalité under 3D Application Profiles. Några staplar var på max prestanda, har du någon rekommendation på om man ska lägga dom i mitten eller mest på kvalité?

Det är ju vad man föredrar så man får testa sig fram helt enkelt, vill man ha det så snyggt som möjligt drar man den fullt åt det hållet men kan man inte se nån skillnad mellan det och mittenläget så kan man ju lika gärna ha den i mitten och få ut fler bilder/sekund.

Fint att det löste sig iallfall

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]