Passar "EK-FB GA AMD KIT" till 990FXA-UD3 ??

Permalänk
Medlem

Passar "EK-FB GA AMD KIT" till 990FXA-UD3 ??

Hej har letat efter vattenblock till mitt Gigabyte 990 FXA UD3 men verkar inte som det finns så mkt till just det kortet:/ Men så hitta jag på nätet att EK-FB GA AMD KIT ska tydligen passa utmärkt:) Så om jag hade kunnat få detta bekräftat om det verkligen gör det eller inte?
Tack på förhand!

"Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller under kylning mm"

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Hedersmedlem

Om du läst listan står det: GIGABYTE GA-990FXA-D3
South bridge water block does not fit on this motherboard. One must use original heatsink!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Om du läst listan står det: GIGABYTE GA-990FXA-D3
South bridge water block does not fit on this motherboard. One must use original heatsink!

Precis, alla delarna förutom blocket till sydbryggan passar, alltså är det den bredvid PCI portarna som kommer ha originalkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Precis, alla delarna förutom blocket till sydbryggan passar, alltså är det den bredvid PCI portarna som kommer ha originalkylning.

okej, det är gör inte jätte mycket då jag antagligen inte kan ha ngt där pga att GPUn hade nog tagit imot blocket då:/ men kan man köpa dom andra 2 blocken "löst" någonstans? eller man måste köpa allt eller inget ?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Om du läst listan står det: GIGABYTE GA-990FXA-D3
South bridge water block does not fit on this motherboard. One must use original heatsink!

jojo, men iockmed jag lästa inlägg som en kille gjort där han skrev att det kittet passa, så antar man att han själv testat eller liknande. därför jag blev osäker o vill ha säkert svar innan jag beställer ngt.
Kan fråga dig med, vet du om jag kan köpa dom andra två blocken löst någon stans?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Solding:

jojo, men iockmed jag lästa inlägg som en kille gjort där han skrev att det kittet passa, så antar man att han själv testat eller liknande. därför jag blev osäker o vill ha säkert svar innan jag beställer ngt.
Kan fråga dig med, vet du om jag kan köpa dom andra två blocken löst någon stans?

Tyvärr vet jag inte det. Skall du på något sätt överklocka kortet eftersom du vill ha block på dessa? Det är liksom inte något som normalt måste kylas mer än passivt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Tyvärr vet jag inte det. Skall du på något sätt överklocka kortet eftersom du vill ha block på dessa? Det är liksom inte något som normalt måste kylas mer än passivt.

jo lite överklockning blir det men det är framförallt för att jag vill få ner NB temperaturen, har fått montera en fläkt som blåser på kylflänsen då den blir VÄLDIGT varm, vet att det ska klara höga temps men vill ändå få ner tempen lite:) Sen tycker jag det är snyggt med

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com