Super Flower gör passivt nätaggregat med 80 Plus Titanium

Permalänk

+1

Skrivet av mejjan:

tycker det du sa skulle vara mycket smartare, eller om de skulle göra om märkningen av nyare nätagg så de står som du säger 80+ 85+ osv, men bronze är väll en 2 metaller man smälter ihop?

Ha ha
Bra påpekande... bronze är ju faktiskt inte ett grundämne.... det är de andra ju
Ytterligare en liten miss i namnserien...

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem

Skit också. De kommer med ett sånt agg bara några månader efter att jag skaffat ett Golden Silent. : (

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Vad kommer sen? Chrome, Diamond certifiering?

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave :):

Vad kommer sen? Chrome, Diamond certifiering?

Chuck Norris certifiering

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Chuck Norris certifiering

200+ certifiering

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Jag tänker bara realistiskt. Att kyla entusiast-hårdvara passivt är i stort sätt omöjligt pga energiförbrukningen. Du kan inte bara trolla bort värmeutvecklingen som uppstår. Alltså, vad ska du då med ett nätagg som är passivt när resten av datorn inte är passiv? Det är som att lägga ut 800kr på en en tyst CPU-kylare och samtidigt ha ett grafikkort som låter 50dB, datorn kommer ju fortfarande låta 50dB hur tyst resten av datorn än är.

Passivt kylda nätaggregat lämpar sig BARA till datorer där hela datorn är passivt kyld, och har du en helt passivt kyld dator så behöver du inte 550W 80+ Platinum pga att hårdvaran ändå inte drar så mycket ström.

Det är sant! Men hur tänker du dig man ska kyla processorn då? Det är nog lite svårt att kyla den passivt såvida du inte kör en Atom eller Brazos.

Permalänk
Medlem

Underbart namn iaf: Super Flower Golden Silent Fanless Platinum
Säg det 5 ggr snabbt

Kan vara intressant till nästa bygge!

Permalänk
Avstängd

400 W, passivt kyld, 80+ Titanium?
OMG!! JAG VILL HA!!

Hoppas dom gör en i 200-300 W också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Det är sant! Men hur tänker du dig man ska kyla processorn då? Det är nog lite svårt att kyla den passivt såvida du inte kör en Atom eller Brazos.

Förutom Atom och Brazos så går T-modellerna till Sandy Bridge att kyla passivt då dom har ett TDP-värde på 35W. Passiv kylning i spelriggar m.m. är i stort sätt omöjligt pga strömförbrukningen, och därför tycker jag att ett passivt nätagg av den här kalibern är lite overkill. Passivt har man till lite sämre datorer (HTPC, surfdator m.m.), och där räcker det oftast med 300W 80+ Brons.

Så länge priset inte är bra, runt 1000kr, så ser jag ingen mening att köpa detta agg. Platinum är ju inte direkt kända för att vara billiga om man säger så. Känner man dock att man behöver 550W till sin passiva dator så är det väl bara att säga go for it.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Fatta att ha ett passivt kylt agg med certifieringen 80 PLUS Plutonium, 99% verkningsgrad. Då snackar vi grejer haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Fatta att ha ett passivt kylt agg med certifieringen 80 PLUS Plutonium, 99% verkningsgrad. Då snackar vi grejer haha

Skickades från m.sweclockers.com

Hadde varit häftigare om det inte hade varit passivt eftersom det hade behövts typ 2000W+ i belastning för att göra det lönt att sätta in en fläkt, med den verkningsgraden.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rektor:

400 W, passivt kyld, 80+ Titanium?
OMG!! JAG VILL HA!!

Hoppas dom gör en i 200-300 W också.

Kommer inte ihåg vilken nätaggstillverkare (struntsamma) det var som sa att det inte var lönt att tillverka nätagg under 400W då de ändå skulle bli lika dyra att tillverka som ett med mer kraft i. Därav anledningen till att de inte lär tillverka några såna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Trevligt med högeffektiva nätagg, hoppas man får se lite SFX delar från flera tillverkare med hög verkningsgrad.

Skrivet av MulleEng:

Kommer inte ihåg vilken nätaggstillverkare (struntsamma) det var som sa att det inte var lönt att tillverka nätagg under 400W då de ändå skulle bli lika dyra att tillverka som ett med mer kraft i. Därav anledningen till att de inte lär tillverka några såna.

Det var väl lite diskussion i tråden kring BeQuiets nätagg i testet härom veckan. Där dom (deras representant) sa att det inte lönade sig att göra lägre än 400W.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rba:

Trevligt med högeffektiva nätagg, hoppas man får se lite SFX delar från flera tillverkare med hög verkningsgrad.

Det var väl lite diskussion i tråden kring BeQuiets nätagg i testet härom veckan. Där dom (deras representant) sa att det inte lönade sig att göra lägre än 400W.

Ok, men jag har inte läst de inläggen från den nyheten. Det jag läste var några månader sedan, kan ju faktiskt varit BeQuit som skrev något om det.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Fatta att ha ett passivt kylt agg med certifieringen 80 PLUS Plutonium, 99% verkningsgrad. Då snackar vi grejer haha

Skickades från m.sweclockers.com

99% är nästan omöjligt att uppnå vid dessa små effekter. Dock är 98% med fullt möjligt med rätt och dyr teknik.
Frågan är ifall folk vill betala 3-5ggr högre pris för några ynka procent mer.

Här är en länk till ett power supply med 99% verkningsgrad.
Dock på 5KW, lite mer än den genomsnittlige datornörden behöver.

http://www.pes.ee.ethz.ch/uploads/tx_ethpublications/Badstueb...

Visa signatur

Honk

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Honk:

99% är nästan omöjligt att uppnå vid dessa små effekter. Dock är 98% med fullt möjligt med rätt och dyr teknik.
Frågan är ifall folk vill betala 3-5ggr högre pris för några ynka procent mer.

Här är en länk till ett power supply med 99% verkningsgrad.
Dock på 5KW, lite mer än den genomsnittlige datornörden behöver.

http://www.pes.ee.ethz.ch/uploads/tx_ethpublications/Badstueb...

Coolt Mitt inlägg var mest på skoj, men det är intressant att tekniken faktiskt finns
Däremot ser vi en positiv utveckling på marknaden, förhoppningsvis får vi inom en snar framtid se rejäla 80+ - nätdelar även i datorer från OEM-tillverkare som HP, DELL, med fler.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haswell?

Någon som hört mer info om när dessa nätdelar går att få tag på? Och om dom fixar C6,C7 för haswell?
Kanske inte en dealbreaker, men plus i kanten.