Battlefield 3 videor! Posta Länk/klipp här!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Helt nybörjare inom videoredigering, skulle uppskatta konstruktiv kritik

Permalänk
Medlem

Lite allt möjligt

Visa signatur

Hawaii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benjo:

Tittade igenom alla din filmer! Känner igen mig så väl vid era moments! Har varit med om massvis med sådana moments! Tyvärr dock inte inspelat, men det serut som att ni har väldigt kul, när ni spelar iaf

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Tittade igenom alla din filmer! Känner igen mig så väl vid era moments! Har varit med om massvis med sådana moments! Tyvärr dock inte inspelat, men det serut som att ni har väldigt kul, när ni spelar iaf

Hehe, ja det är ju därför man spelar, för att ha skoj

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Första testet att motion tracka i BF3, sorry för explosionsljudet, de var inte så när jag laddade upp det
Feedback plz

Permalänk
Medlem

Gjorde precis klart ett litet frag-montage. Åsikter välkomnas!

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Första testet att motion tracka i BF3, sorry för explosionsljudet, de var inte så när jag laddade upp det
Feedback plz
http://www.youtube.com/watch?v=qA8tVfUbtu8&list=UUx2KUp9hm4Rp...

Rätt snyggt, bortsett från ljudet!

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk

Försökte mig på något sync-liknande, vore kul att höra vad folk tycker

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Försökte mig på något sync-liknande, vore kul att höra vad folk tycker
http://www.youtube.com/watch?v=uvhtCexJ8BE&list=UUS-FJ3oc-yby...

Bra jobbat med synken mannen. Förstår dock varför folk inte gör en fullgod rendering när det handlar om 2 minuter film. Så det är väl mitt tycka-till.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Skrivet av joYchez:

Bra jobbat med synken mannen. Förstår dock varför folk inte gör en fullgod rendering när det handlar om 2 minuter film. Så det är väl mitt tycka-till.

Tackar, hur menar du med fullgod rendering?

EDIT: Kollade på den igen och såg att kvalitén var rätt bedrövlig, så antar att det är de du menar xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tackar, hur menar du med fullgod rendering?

Oj, jag menar naturligtvis att jag inte förstår varför folk inte gör en fullgod rendering, blev lite fel. Av mina ögon att döma valde du inte renderingsmetoden som frambringar högsta möjliga kvalité.

Om du redigerar med Sony Vegas så brukar jag själv använda MainConcept AVC Internet HD 1080p med lite modifikation, men om du inte använder Vegas eller har använt precis de renderingsinställningarna så är jag tyst nu.

Kolla in min video några poster upp btw, så får du väl en referens för vad jag tycker är bra kvalitét. (Om än lite jitter vid mörkare partier i filmen)

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Skrivet av joYchez:

Oj, jag menar naturligtvis att jag inte förstår varför folk inte gör en fullgod rendering, blev lite fel. Av mina ögon att döma valde du inte renderingsmetoden som frambringar högsta möjliga kvalité.

Om du redigerar med Sony Vegas så brukar jag själv använda MainConcept AVC Internet HD 1080p med lite modifikation, men om du inte använder Vegas eller har använt precis de renderingsinställningarna så är jag tyst nu.

Haha, ne kikade på videon igen och såg att kvalitén var rätt värdelös xD

Jo, jag använder Sony Vegas, får testa dem

Körde mest med dessa nu då filen blir ungefär 200MB för 2 minuter, istället för 1,15GB som jag är van vid, går så snabbt att ladda upp då, och sen kollar ju många bara i litet fönster, och då gör det ingen större skillnad

Förresten; Kör du någon färgkorrigering eller nått? )

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Haha, ne kikade på videon igen och såg att kvalitén var rätt värdelös xD

Jo, jag använder Sony Vegas, får testa dem

Körde mest med dessa nu då filen blir ungefär 200MB för 2 minuter, istället för 1,15GB som jag är van vid, går så snabbt att ladda upp då, och sen kollar ju många bara i litet fönster, och då gör det ingen större skillnad

Förresten; Kör du någon färgkorrigering eller nått? )

Jag kör helt utan färgkorrigering eller brightness/contrast-modifikation, förutom då jag känner att det verkligen behövs (damavand peak-scenen till exempel), och då är det endast brightness som får sig ett skjut uppåt.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk

Hej, jag har nyligen börjat med att lära mig edita bf3 och jag njutar av det och de är skit roligt. Men samtidigt vill man att andra också ska tycka om det. Så till min fråga, vad vill ni INTE se och vad VILL ni se i ett montage?

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

Yo mitt nya ! Hoppas ni gillar det!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av jaramillo:

Hej, jag har nyligen börjat med att lära mig edita bf3 och jag njutar av det och de är skit roligt. Men samtidigt vill man att andra också ska tycka om det. Så till min fråga, vad vill ni INTE se och vad VILL ni se i ett montage?

Vill se snygga kills, långa streaks eller humor, helst från när folk spelar med mic

Vill inte se tråkiga kills, kills som bara är med för att det är kills.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Är det bara jag eller är ljudet helt ur sync?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är det bara jag eller är ljudet helt ur sync?

det var ur sync för mig med så du är inte ensam

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk

Ljudet är messed up :/

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är det bara jag eller är ljudet helt ur sync?

Skrivet av jaramillo:

Ljudet är messed up :/

Skrivet av siiteer:

det var ur sync för mig med så du är inte ensam

Jo jag vet, är ju dock bara dom 2 första klippen sen är ju ljudet som det ska, men om ni bortser från det. Vad tyckte ni då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

Hej, jag har nyligen börjat med att lära mig edita bf3 och jag njutar av det och de är skit roligt. Men samtidigt vill man att andra också ska tycka om det. Så till min fråga, vad vill ni INTE se och vad VILL ni se i ett montage?

Så länge du inte trycker in 5-10 minuter med generiska klipp med en-två kills, ackompanjerad av någon hysterisk musik utan sammankoppling till klippen så får du göra vad som helst.

Skrivet av juckeyy:

Jo jag vet, är ju dock bara dom 2 första klippen sen är ju ljudet som det ska, men om ni bortser från det. Vad tyckte ni då?

Du borde fixa synken eller ta bort dom klippen. Det förstör allt enligt mig.

Permalänk

Absolut bästa videon i Battlefields historia är denna:

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Varning för er som vill se häftiga kills.. lite skrattfest i följande video:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Så länge du inte trycker in 5-10 minuter med generiska klipp med en-två kills, ackompanjerad av någon hysterisk musik utan sammankoppling till klippen så får du göra vad som helst.

Du borde fixa synken eller ta bort dom klippen. Det förstör allt enligt mig.

Hur Faen ska jag kunna flytta själva ljudet :O?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Hur Faen ska jag kunna flytta själva ljudet :O?

Vet inte vilket program du använder för att redigera, men det bör ju finnas ett videospår och ett ljudspår. Det bör gå att separera dessa så att du kan flytta runt.
Klarar du inte av att synka detta så bör du ta bort "trasiga" klipp istället. Sjukt tröttsamt att titta på när det är mismatch på flera sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Vet inte vilket program du använder för att redigera, men det bör ju finnas ett videospår och ett ljudspår. Det bör gå att separera dessa så att du kan flytta runt.
Klarar du inte av att synka detta så bör du ta bort "trasiga" klipp istället. Sjukt tröttsamt att titta på när det är mismatch på flera sekunder.

after effects :P, men det är trotts allt bara dom 2 första

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

after effects :P, men det är trotts allt bara dom 2 första

de kanske förklara saken. Du borde blande in ditt after effects projekt tillsammans lite vegas. Vegas kan hjälpa dig ganska mycket när du ska synca osv

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

de kanske förklara saken. Du borde blande in ditt after effects projekt tillsammans lite vegas. Vegas kan hjälpa dig ganska mycket när du ska synca osv

Okay, borde jag göra typ själva color correctionen i after effects klipp för klipp och sedan rendra ut och fortsätta i vegas för synkning osv?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk