Permalänk
Medlem

Google Sketchup tips

Jag har sett på väldigt många byggen att ni använder Google sketchup för att få fram en bild av hur ni vill bygga era system.. Jag har sökt runt lite här men hittar inte direkt nån som berättar hur det funkar.

Så jag tänkte om ni hade lust o skriva upp lite tips till oss sketchup nybörjare, t.ex bra sidor för att hämta färdiga modeller av komponenter osv

Tack på förhand!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Entusiast

Jag vill också anmäla intresse till detta, har kollat igenom Googles tutorialvideos men trevligt nog fungerar det inte alls som i videorna

Permalänk
Medlem

ingen som har tid och lust att dela med sig lite?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

ingen som har tid och lust att dela med sig lite?

det är nog lättare du beskriver lite saker som du vill kunna göra där lite mer specifikt. blir en jävla massa o skriva annars

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

det är nog lättare du beskriver lite saker som du vill kunna göra där lite mer specifikt. blir en jävla massa o skriva annars

haha ja jo jag vill hitta bra sidor där jag kan ladda hem modeller av komponenter som ja ser att många gjort iaf! t.ex moderkort och sånt sen var min tanke lite att folk kunde dela med sig av vettiga saker som man kanske inte tänker på innan man lärt sig programmet

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Finns ju en genväg till galleriet i programmet där du kan ladda ner mycket komponenter.
Annars http://scc.jezmckean.com/home

Permalänk
Proffsmobbare

Ni som är studenter kan ju höra med skolan ni går på ifall dessa är med i Autodesks studentprogram. Mitt bästa tips är nämligen att undvika Sketchup helt om man kan. Det ni lär er i Inventor/Solidworks kan ni ta er med ut i arbetslivet. Sketchup how ever, not so much.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Ni som är studenter kan ju höra med skolan ni går på ifall dessa är med i Autodesks studentprogram. Mitt bästa tips är nämligen att undvika Sketchup helt om man kan. Det ni lär er i Inventor/Solidworks kan ni ta er med ut i arbetslivet. Sketchup how ever, not so much.

nae visst är det så! Jag jobbar mycket med Inventor och Catia V5, men ja har inte lyckats hitta komponenter som man kan ladda in i dem, och sjukt jobbigt o försöka göra alla komponenter innan man kan börja bygga själva datorn xD

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb