Permalänk

2 st skärmar men spelet på en bara...

någon som vet hur man kan göra för att typ spela cs på båda 2 skärmarna ist för bara en vilket e störande...

visste inte vilken forums del jag skulle lägga den på så la den på denna iaf, uppskattar om någon vet hur man löser detta..

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Hedersmedlem

Du måste använda ett system som lurar spelet att det är en stor skärm istället för två mindre. Det är vad AMD's Eyefinity gör för att man ska kunna spela på flera skärmar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
99:e percentilen

Du kan använda Catalyst Control Center för att ställa in hur skärmarna ska hanteras och arrangeras. Kolla där om du hittar någon inställning som passar.

Dock känns det som att det kommer bli svårt att spela med en 4 cm skärmkant mitt i synfältet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Förstår ärligt talat inte varför man ens skulle vilja spela det på två skärmar. Hur kul är det med siktet mitt emellan?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Skrivet av giplet:

Du måste använda ett system som lurar spelet att det är en stor skärm istället för två mindre. Det är vad AMD's Eyefinity gör för att man ska kunna spela på flera skärmar.

finns det några program till något sånt ? :s

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Inaktiv

Ehh.. Du tror inte det blir lite jobbigt att ha siktet (the crosshair) uppdelat på två skärmar?

...fail??

Permalänk
Medlem
Skrivet av hippsieee:

någon som vet hur man kan göra för att typ spela cs på båda 2 skärmarna ist för bara en vilket e störande...

visste inte vilken forums del jag skulle lägga den på så la den på denna iaf, uppskattar om någon vet hur man löser detta..

tyvärr så blir det nog rent av skit att spela på bara 2 skärmar.. speciellt fps då siktet kommer att vara mitt vid skarven vilket gör det så gott som omöjligt att spela

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av hippsieee:

finns det några program till något sånt ? :s

Nej, det följer med grafikkortsdrivrutinerna. Har du ett AMD kort (Radeon) har du redan catalyst installerat, har du ett Nvidia Geforce-kort så har de en motsvarande teknik.

Permalänk
Medlem

3 skärmar för ett fps-spel är minimum... (Om man nu ska köra med fler skärmar)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Varför räcker det inte med en stor skärm istället?... jag förstår mig inte på folk som ska ha helst 5 skärmar bara för att spela ett sketet spel! Jag kan förstå det om man använder datorn på ett produktivt sätt, men att spela spel på skiten förstår jag inte alls. Det räcker med en stor skärm för spel tycker jag.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ElectroGeeza:

Varför räcker det inte med en stor skärm istället?... jag förstår mig inte på folk som ska ha helst 5 skärmar bara för att spela ett sketet spel! Jag kan förstå det om man använder datorn på ett produktivt sätt, men att spela spel på skiten förstår jag inte alls. Det räcker med en stor skärm för spel tycker jag.

Tre skärmar = man ser åt sidorna = man ser fiender som kommer från sidorna = man får en fördel i spelet.
Tre skärmar = man blir mer omsluten av spelet = man får en verkligare upplevelse.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Det kommer bli totalt värdelöst att lira på en skärm eftersom, precis som de flesta andra säger, gör att siktet blir uppdelat på två skärmar och du kommer bli total förvirrad när kanterna från skärmarna delar siktet i två.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

Tre skärmar = man ser åt sidorna = man ser fiender som kommer från sidorna = man får en fördel i spelet.
Tre skärmar = man blir mer omsluten av spelet = man får en verkligare upplevelse.

Själv klarar jag inte av skarvarna mellan skärmarna..
Hoppas att det kommer en stor 'omslutande' skärm i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

spela på en och ha skype,msn,steam och andra chattprogram på andra

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrNeikter:

Själv klarar jag inte av skarvarna mellan skärmarna..
Hoppas att det kommer en stor 'omslutande' skärm i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Alienware sålde en böjd skärm ett tag.

Fast 2880x900 på en 48" är inte alltför upphetsande. Vem vet, de kanske gör en ny version.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Alienware sålde en böjd skärm ett tag.
http://www.machinesthatgobing.com/images/alienware-arc-monito...

Fast 2880x900 på en 48" är inte alltför upphetsande. Vem vet, de kanske gör en ny version.

man ser ju ändå kanterna

Permalänk
Medlem

Krävs väl minst et AMD kort i 5xxx serien för eyefinity. Dit 3850 funkar garanterat inte, sen som många sagt, spel i 2-skärmsläge är det mins ultimata, siktet hamnar mellan skärmarna, eyefinity funkar bäst med 3 eller 6 skärmar.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Tre skärmar = man ser åt sidorna = man ser fiender som kommer från sidorna = man får en fördel i spelet.
Tre skärmar = man blir mer omsluten av spelet = man får en verkligare upplevelse.

Ursäkta om jag missförstår dig, men förstår inte hur du skulle se mer "objekt" för att du har 3 skärmar än 1, den drar ju ändå bara ut den?
Jag skulle ju knappast kunna ha 10 skärmar runt mig och sen kunna se bakom mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Ursäkta om jag missförstår dig, men förstår inte hur du skulle se mer "objekt" för att du har 3 skärmar än 1, den drar ju ändå bara ut den?
Jag skulle ju knappast kunna ha 10 skärmar runt mig och sen kunna se bakom mig.

Jodå, den ritar ut mer av banan (:
10 skärmar skulle vara epic när man flyger jet i BF3

Permalänk

Får ja fråga hur fan du hade tänkt spela cs på 2 skärmar?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av iSw3de:

Ursäkta om jag missförstår dig, men förstår inte hur du skulle se mer "objekt" för att du har 3 skärmar än 1, den drar ju ändå bara ut den?
Jag skulle ju knappast kunna ha 10 skärmar runt mig och sen kunna se bakom mig.

Det har jag svårt att tänka mig. Då skulle ju vapen, omgivning och fiender se väldigt tillplattade och konstiga ut. Som jag har förstått det motsvarar Eyefinity ett bättre periferiseende.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers