Permalänk
Medlem

Byta in 6950?

Hejsan, köpte min dator på inet färdigmonterad runt juni 2011, nu har jag börjat tröttna på grafikkortets höga ljud och höga temps och vill byta upp mig till ett gtx 570. Hur går jag till väga för att byta in kortet?
Skulle även vara snällt om någon kanske visa det bästa 570 just nu?

Tack i förhand.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk

Du vill alltså byta upp dig till ett kort som drar mer ström och blir varmare för att få det tystare, logiken är underbar!
Köp en eftermarknads kylare istället, blir billigare och tystare.

Permalänk
Medlem

Jag tror nog inte inet bedriver någon byteshandel så det blir nog svårt skulle jag tro. Men du kan ju pröva sweclockers marknad. Skulle dock inte rekommendera GTX 570 då det är betydligt dyrare än GTX 560ti med 448 cuda kärnor och de presterar snarlikt.
Blir ditt kort för varmt så gissar jag att det är defekt/kylaren felmonterad. Kontakte isf inet angående detta. I singelutförande ska inget kort bli för varmt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag tror nog inte inet bedriver någon byteshandel så det blir nog svårt skulle jag tro. Men du kan ju pröva sweclockers marknad. Skulle dock inte rekommendera GTX 570 då det är betydligt dyrare än GTX 560ti med 448 cuda kärnor och de presterar snarlikt.
Blir ditt kort för varmt så gissar jag att det är defekt/kylaren felmonterad. Kontakte isf inet angående detta. I singelutförande ska inget kort bli för varmt.

man vet ju inte vad han menar med för varmt heller, mitt 6950 med ref design med bra kylt chassi blev 85-90 grader i Bf3 med fläkten på auto, core clock ökad 40 då men ändå

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Är inte så bra på detta, kan du visa tex en eftermarknadskylare?
Eller kan jag spara till ett 580?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]