Datorn hänger sig väldigt ofta
Hej!
Det är så att min dator fryser sig titt som tätt, det sker helt random från det att jag kollar på någon random stream till att jag pressar musik och spel samtidigt. Trodde från början att detta problemet var ström-relaterat då mitt förra nätagg, visserligen tillräckligt starkt på papper men vetifan i verkligheten, var ett XION 650W och skulle ha problem med att leverera ström till mitt GeForce GT560 Ti. Tänkte då att jag köper lite nya delar, i princip en helt ny dator då det ändå var dags att uppgradera. Tyvärr så hänger problemet kvar och jag börjar få lite smått panik, det känns som om dessa frysningar sker helt random och det är omöjligt att ens spela då man helt plötsligt slängs ut ur spelet då allting hänger sig osv. När datorn hänger sig, det kan variera från 1-2 sekunder upp till flera minuter så fastnar ljudet och du kan inte röra musen, göra några kommandon eller något alls för den delen. Dock så märkte jag idag att när den hängde sig en gång så kunde jag inte göra något alls, allt slutade ladda förutom musen som fortfarande snurrade runt (windows ikon, rund cirkel eller ngt). Gissar på att det är några drivrutiner som krockar eller något med tanke på att all hårdvara förutom grafikkortet är nytt, till och med SSD-hårddisken som är nyformaterad och fräsch.
Vet inte riktigt vart jag skall ta vägen, detta var ju min födelsedagspresent och trodde jag skulle slippa denna skiten.
Min specifikation:
Operativsystem: Windows 7 x64
Processor: Intel® Core i5 2500K, 3.3GHz, 6MB
Minne: Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE-BLUE/1,5V
Moderkort: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - LGA1155
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1024MB
Nätverkskort: DWA-547 Wireless N trådlös PCI-adapter
Nätaggregat: Corsair Power Supply 650W HX ATX, EPS12V, PS/2, Modular
Hårddisk: Intel 520 Series 120GB SSD R:550/W:520 2.5" SATA-3 Reseller
Tack på förhand, alla tips är välkomna!