Permalänk
Medlem

Fördröjning på min TV

ja, jag köpte en 42 tums grundig och när jag använder den så hamnar musen efter, med enkla ord den fördröjs. min tv är denna http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/42VLC9142T2/gru...

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Mario.T:

ja, jag köpte en 42 tums grundig och när jag använder den så hamnar musen efter, med enkla ord den fördröjs. min tv är denna http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/42VLC9142T2/gru...

Kontrollera att det inte är någon rörelseinterpolering eller annat igång, på vissa apparater kan man behöva stänga av 100hz-läget för att få bättre responstid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnelsork:

Kontrollera att det inte är någon rörelseinterpolering eller annat igång, på vissa apparater kan man behöva stänga av 100hz-läget för att få bättre responstid.

Skickades från m.sweclockers.com

tack så mycket ska försöka med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mario.T:

ja, jag köpte en 42 tums grundig och när jag använder den så hamnar musen efter, med enkla ord den fördröjs. min tv är denna http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/42VLC9142T2/gru...

På vissa TV-apparater så kan du sätta på ett tv-spels läge som sätter alla inställningar för att få så lite lagg som möjligt

Permalänk
Medlem

Har en liknande TV(med lägre modellnummer), det jag gjorde var att ändra bildläge till "User" och sen stänga av alla alternativ som gick att stänga av i bildmenyn. Är ca 10 olika vill jag minnas. Har kört ex Just Cause 2 med Xbox 360 kontroll via datorn och det fungerade utmärkt. Har heller inte sett att musen hackar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd

Inställningarna på TV:n. Stäng av alla form av "bildförbättring" och testa igen.

Visa signatur

System: Intel core i7 2700k @ 4,8 ghz | Corsair Hydro H80 | Radeon HD7970 | Asus Maximus Gen3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | Samsung 830 60Gb SSD x 3 | NZXT Phantom + alla extra fläktar | Tangentbord: Corsair K90 och Q-Pad Mk-85 | Hörlurar: Sennheiser 350PC, Sennheiser 360PC och Sennheiser 598HD

Permalänk
Medlem

har inte haft tid för det ännu ärligt talat men jag ska testa detta och återkomma, vill åter igen tacka alla för eran hjälp, en annan fråga är när jag använder hdmi så tar inte dator skrivbordet upp hela tv ytan, men om jag har vga så tar den upp allting automatiskt... any ideas?

Permalänk
Medlem

så, funkade inte. ingen lösning funkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mario.T:

en annan fråga är när jag använder hdmi så tar inte dator skrivbordet upp hela tv ytan, men om jag har vga så tar den upp allting automatiskt... any ideas?

Stäng av overscan/underscan i drivrutinerna för grafikkortet... Har du ATI-kort månne? De verkar ofta ställa in underscan på HDMI-anslutna apparater av nån anledning. Finns nått reglage där som ska sättas till 0% om jag minns rätt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vad använder du för frekvens? Låter nästan som du kör interpolerat eller så.

Permalänk
Medlem

okej så här är det, jag har en 7970 ATI och jag har 60 hz på tvn, om jag satte på 100 då blir skärmen abnormalt liten. det där med interpolerat förstår jag inte vad det är, och om den är på hur stänger jag av den, sen med overscan om jag inte har den på, då blir skärmen mindre än tvn.

Permalänk
Medlem

detta är min dator specs : Component Details Subscore Base score
Processor Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz 7,8 5,9
Determined by lowest subscore

Memory (RAM) 4,00 GB 7,8
Graphics AMD Radeon HD 7900 Series 7,9
Gaming graphics 4854 MB Total available graphics memory 7,9
Primary hard disk 322GB Free (931GB Total) 5,9
Windows 7 Ultimate

System
--------------------------------------------------------------------------------

Manufacturer System manufacturer
Model System Product Name
Total amount of system memory 4,00 GB RAM
System type 64-bit operating system
Number of processor cores 4

Storage
--------------------------------------------------------------------------------

Total size of hard disk(s) 931 GB
Disk partition (C:) 322 GB Free (931 GB Total)
Media drive (E:) CD/DVD
Media drive (G:) CD/DVD

Graphics
--------------------------------------------------------------------------------

Display adapter type AMD Radeon HD 7900 Series
Total available graphics memory 4854 MB
Dedicated graphics memory 3072 MB
Dedicated system memory 0 MB
Shared system memory 1782 MB
Display adapter driver version 8.950.0.0
Primary monitor resolution 1920x1080
DirectX version DirectX 10

Network
--------------------------------------------------------------------------------

Network Adapter Realtek PCIe GBE Family Controller

Permalänk

Den svarta sorgekanten är ett problem med AMD's drivrutiner. Något som har funnits i ett par år nu. Finns program som kan lösa det, ibland... ati_underscan_fix kan du googla på

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Svarta kanter är inget problem. Det kallas för overscan och är en kvarleva från tjocktv-tiden. Det stänger man av i grafikinställningarna.

60HZ är det du ska använda. Stäng av interpoleringen på tvn om du kan det. Funkar itne det så är det nog så att tvn helt enkelt inte är snabbare än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Svarta kanter är inget problem. Det kallas för overscan och är en kvarleva från tjocktv-tiden. Det stänger man av i grafikinställningarna.

60HZ är det du ska använda. Stäng av interpoleringen på tvn om du kan det. Funkar itne det så är det nog så att tvn helt enkelt inte är snabbare än så.

men hur stänger man av den, vad är det med bättre förklaring, "interpolering"

Permalänk
Medlem

Vet inte vad det heter på din tv. Tillverkarna kallar det för olika saker. Läs manualen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vet inte vad det heter på din tv. Tillverkarna kallar det för olika saker. Läs manualen.

tackish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mario.T:

okej så här är det, jag har en 7970 ATI och jag har 60 hz på tvn, om jag satte på 100 då blir skärmen abnormalt liten.

Din TV klarar inte ta emot mer än 60hz... (ingen TV gör det) Möjligen kan den visa mer än 60hz, men då är det för att den själv "fejkar fram" egna frames med så kallad bildinterpolering, vilket ställer till det med inputlag mm. Rekommenderas (som redan nämnts) att stängas av för spelande!

Skrivet av Mario.T:

sen med overscan om jag inte har den på, då blir skärmen mindre än tvn.

I korthet: du bör få bäst bild om du kan både stänga av overscan (vilket ganska ofta är default på TV:n) och stängga av underscan (ganska ofta default i grafikkortets drivrutiner med ATI kort) så du får korrekt 1:1 mappning av bilden. (den täcker upp hela bilden utan att behöva sträckas ut)
Du kör väl 1920x1080 upplösning till den??

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Din TV klarar inte ta emot mer än 60hz... (ingen TV gör det) Möjligen kan den visa mer än 60hz, men då är det för att den själv "fejkar fram" egna frames med så kallad bildinterpolering, vilket ställer till det med inputlag mm. Rekommenderas (som redan nämnts) att stängas av för spelande!

I korthet: du bör få bäst bild om du kan både stänga av overscan (vilket ganska ofta är default på TV:n) och stängga av underscan (ganska ofta default i grafikkortets drivrutiner med ATI kort) så du får korrekt 1:1 mappning av bilden. (den täcker upp hela bilden utan att behöva sträckas ut)
Du kör väl 1920x1080 upplösning till den??

ja det gör jag

Permalänk
Medlem

har fått nytt problem nu med com hem och HD kanal visning skulle uppskatta någon sorts hjälp. http://www.youtube.com/watch?v=xjmtg6A17nI

Permalänk
Medlem

liten bump för hjälp

Permalänk
Medlem

På min tv så fick man skriva in en kod för digitaltv.

Visa signatur