Htc Flyer eller motsvarade 7"

Permalänk
Medlem

Htc Flyer eller motsvarade 7"

Är intresserad av en billigare 7" tablet och såg att Htc Flyer nu säljs för 1990kr på Siba. Finns det någon annan platta som kan matcha det?
Har kollat på Kindle Fire och Nook Color men Kindlen verkar svår att använda i sverige och Nooken får jag intrycket av att den är ett stycke plast.

Fungerar Flyern fortfarande trotts sin ålder till att surfa runt på eller är Nooken ett bättre val?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt köpt ifall jag var på jakt efter en surfplatta i den storleken!
Finns även ICS rom nu (ej perfekt ännu men det är ju på g)

Permalänk
Medlem

Asus EEE Pad MeMO 370T är ett alternativ!! kommer komma i två versioner en med inbyggd penna och en utan! Den har inte lanserats ännu. Den kommer ha Tegra 3 SoC, 7" IPS display 1280 x 800 pixlar, 8 MPix kamera, Android 4 (Ice cream sandwich) och den kommer ändats kosta 249 dollar!!! Själv är jag riktigt sugen på den!!!
http://www.sweclockers.com/nyhet/14916-asus-slapper-sjutums-s...
http://www.engadget.com/photos/asus-eee-pad-memo-370t/
http://campuslife.asus.com/index/6428/introducing-the-7-eeepa...
http://allabouteeepc.com/asus-eee-pad-memo/

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Jag skulle lätt köpt ifall jag var på jakt efter en surfplatta i den storleken!
Finns även ICS rom nu (ej perfekt ännu men det är ju på g)

Skrivet av footy:

Asus EEE Pad MeMO 370T är ett alternativ!! kommer komma i två versioner en med inbyggd penna och en utan! Den har inte lanserats ännu. Den kommer ha Tegra 3 SoC, 7" IPS display 1280 x 800 pixlar, 8 MPix kamera, Android 4 (Ice cream sandwich) och den kommer ändats kosta 249 dollar!!! Själv är jag riktigt sugen på den!!!
http://www.sweclockers.com/nyhet/14916-asus-slapper-sjutums-s...
http://www.engadget.com/photos/asus-eee-pad-memo-370t/
http://campuslife.asus.com/index/6428/introducing-the-7-eeepa...
http://allabouteeepc.com/asus-eee-pad-memo/

Verkar som att det kommer ut en hel del plattor april - maj om jag har förstått det rätt, kanske bäst att vänta 1-2 månader då. Har inte speciellt bråttom
Någon Asus blir det nog dock inte men hårdare konkurrens betyder lägre priser på allt!

Pennan ingår in i flyern va? Finns det något ställe att köpa en sådan billig, känns som att det billigaste jag har hittat hitills är för 600kr vilket är hutlöst med tanke på att plattan kostar 2000kr.

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Nä du behöver inte ha bråttom, chilla lite stället!!!! Med nya plattor så lär priserna sjunka lite, ibland så höjer försäljarna priserna nån månad innan de nya plattorna kommer ut. Allt för att pressa ut så mycket pengar som möjligt innan det nya kommer. Pennan följer med till flyern.

Permalänk
Medlem

La en beställning på Flyern för 1990 precis bryr mig inte direkt om bästa prestanda osv eftersom jag inte tänkt spela. kan återkomma med vad jag tycker om den när jag fått den

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Skriver detta på just en HTC flyer.
Och den är INTE bra.
Den är tung som attan, brevlådeskärm (16x9) och har usel batteritid.
Batteriet räcker kanske 3-4 timmar vid normalt användande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Skriver detta på just en HTC flyer.
Och den är INTE bra.
Den är tung som attan, brevlådeskärm (16x9) och har usel batteritid.
Batteriet räcker kanske 3-4 timmar vid normalt användande.

Tyngden vet jag inget om men att 16-9 skulle göra den dålig är ju personligt vad man föredrar, själv tycker jag 16-9 fungerade bra på min förra platta men föredrar man 4-3 är det ju självklart en nackdel.
Angående batteritiden så står det såhär på swedroids test (dom brukar i alla fall göra bra tester) "Enheten har utrustats med ett 4000mAh-batteri vilket många ansett varit för klent. Flyer visade under testets gång dock prov på en överraskande god uthållighet. Det ska gå att använda enheten rätt frekvent under en dag utan att behöva ladda den och vid normal användning lär batteriet räcka i två dagar." Dock kör dom ju android 2,3 i testet kanske blir mycket sämre med 3,2 och ISC.
Vad tycker du om den i övrigt? Är kameran användbar? Hur upplever du wifi bra mottagning eller kass? Funkar HTC sense på plattor eller är det bättre o byta bort?
Jag får nog min i morgon så får se om jag håller med dig eller inte då

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Skriver detta på just en HTC flyer.
Och den är INTE bra.
Den är tung som attan, brevlådeskärm (16x9) och har usel batteritid.
Batteriet räcker kanske 3-4 timmar vid normalt användande.

Att den är tung, är det verkligen ett problem? 200g lättare än en ipad två låter inte så förfärligt tycker jag, hur stör du dig på det? För tung att ha i jackfickan eller?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Experto:

Är intresserad av en billigare 7" tablet och såg att Htc Flyer nu säljs för 1990kr på Siba. Finns det någon annan platta som kan matcha det?
Har kollat på Kindle Fire och Nook Color men Kindlen verkar svår att använda i sverige och Nooken får jag intrycket av att den är ett stycke plast.

Fungerar Flyern fortfarande trotts sin ålder till att surfa runt på eller är Nooken ett bättre val?

Maxell har en som hetr Maxtab som säljs på ullared.. har sett den för 1500kr nånstanns. 8". Vet dock inte mycket om den. Men kan va värt att spana in

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Experto:

Att den är tung, är det verkligen ett problem? 200g lättare än en ipad två låter inte så förfärligt tycker jag, hur stör du dig på det? För tung att ha i jackfickan eller?

Fast ipadden är ju 10".
Och nej jag föredrar inte 4:3, men 16:10 lämpar sig bättre än 16:9.
Speciellt med android 3.2 som ju har den extra listen.

Permalänk
Medlem

Ics släpps i slutet av månaden/början av april enligt vad jag sett så kanske blir bättre då, även läst att knapparna ska börja fungera igen på den ( Home back osv)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ah bra nyheter.
Känns ju konstigt att flytta 6 fungerande knappar till den redan trånga skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ah bra nyheter.
Känns ju konstigt att flytta 6 fungerande knappar till den redan trånga skärmen.

Anledningen till det är tydligen att android 3 inte stödjer sådana knappar tydligen men android 4 ska göra det (sen vet jag inte om HTC väljer att låta oss använda dom eller inte det återstår att se. Men dom bör ju börja fungera igen)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

La en beställning på Flyern för 1990 precis bryr mig inte direkt om bästa prestanda osv eftersom jag inte tänkt spela. kan återkomma med vad jag tycker om den när jag fått den

Nåååå?

Visa signatur

Suup

Permalänk

Flyern är tung, den känns tjockare och tyngre än både galaxy tab 8,9 , tab 10 och asus transformer. Inget för e-böcker. Kanske mer har med balans att göra än själva vikten egentligen. Irriterande precis för stor för innerfickan i jackan och för tung för benfickor.
Men inga fel på batteritid eller hasighet(i varje fall om man byter ut HTC noSense), pennan funkar bra för både skriva på pdfer och i det Evernote kompatibla programmet.

Dock ersatt med en Galaxy Note nuförtiden p.ga storleken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Experto:

Nåååå?

Jasså jag trodde det var du som PMade Men kan skriva här också då
Prestanda
Jag tycker den duger alldeles utmärkt till det jag testat förutom Stora PDFer där den kan sega endel.(jag kör honeycomb och det kan också bero på pdfläsaren jag kör har inet provat med andra alternativ)
Har du uppe en massa program segar den också endel men det är ju dock samma på alla prylar med Android men kan ha igång webbläsaren några flikar och lite andra smågrejer utan större problem. Så det duger för mig.
Alla spel jag testat fungerar bra men inte testat allt för avancerade grejer (angrybirds / Brothers in arms 2 / wordfeud)
Surfa på internet fungerar helt okej.
Ska bli kul och se hur den blir med ICS också

Kvalitet
Hörlurarna som följde med är av jävligt låg kvalitet så du får vara beredd på att ha ett par andra.
fodralet som följde med tycker jag känns ganska bra.
Själva enheten är bland de bättre inte mycket knak och glapp på min enhet i alla fall

Skärm.
Jag tycker skärmen har fungerat bra när jag varit ute i l(dock inte jättesoligt)
Jag kan se pixlarna vid ungefär 1,5-2dm ifrån skärmen.
Färgerna är bra enligt mig .

Batteritid
Vet jag inte förrän om ett tag när den fått ladda ett antal cykler.

Mjukvara
Gillar du sens gillar du nog plattan direkt ur lådan, jag tycker inte om det just nu men ska ge det några veckor och se om det är en vanesak annars är de bara o dra in en launcher Lyckas inte göra mappar i Sense
Film har jag inte prövat så mycket men det jag har testat har fungerat bra (dock inte med stock media spelaren utan körde med en gratis variant (MX video player) )

Pennan gick inte använda till särskillt mycket innan man uppdaterade till honeycomb men nu kör jag med den typ helatiden för att navigera osv så jag gillar den, Sen är det rätt bra att kunna skriva med den o vissa lägen.

Kameran går att använda om man inte har något bättre tillgängligt den saknar blixt så är det inte bra ljus så kan man skita i att ta bilden.

Jag tycker att 2000kr var mycket bra pris för vad jag fick sen om man vill ha bästa prestandan kan det säkert löna sig att vänta men det var inte så viktigt för mig då jag mest ska surfa osv med den.
Det var nog en grundläggande genomgång av mina upplevelser utav HTC flyer. Är det något jag missat så får du fråga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag hade en HTC flyer 16Gb och jag älskade den. Köpte den för 1990kr på Siba. Dock lämnade jag tillbaka den idag eftersom Siba säljer HTC flyer 32Gb 3G för 2495kr. ca 500kr extra för dubbla utrymmet och möjlighet att köra 3g är det lätt värt.
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=6520238

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Jag hade en HTC flyer 16Gb och jag älskade den. Köpte den för 1990kr på Siba. Dock lämnade jag tillbaka den idag eftersom Siba säljer HTC flyer 32Gb 3G för 2495kr. ca 500kr extra för dubbla utrymmet och möjlighet att köra 3g är det lätt värt.
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=6520238

Haha synd att jag missade det eller kom det nu?
Men klarar mig nog på min wifi 16 gig eftersom jag kan expandera med minneskort om de krisar och 3g kör ja via mobilen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag gillar Acer iconica som med ska få ics eller en begagnad Samsung Galaxy P1000

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Låter bra tycker jag! Liten fråga, går det faktiskt att teckna något med pennan eller är det mest en kul grej att ha? Inte för att det spelar någon jättestor roll men den gör ändå flyern speciell.

Skrivet av Zeraphin:

Jag hade en HTC flyer 16Gb och jag älskade den. Köpte den för 1990kr på Siba. Dock lämnade jag tillbaka den idag eftersom Siba säljer HTC flyer 32Gb 3G för 2495kr. ca 500kr extra för dubbla utrymmet och möjlighet att köra 3g är det lätt värt.
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=6520238

Skrivet av jOnÄTÄn:

Haha synd att jag missade det eller kom det nu?
Men klarar mig nog på min wifi 16 gig eftersom jag kan expandera med minneskort om de krisar och 3g kör ja via mobilen

Såg det också häromdagen, måste kommit upp i lördags eller söndags! Det gör det hela ännu mer intressant!

Skrivet av Hymer:

Jag gillar Acer iconica som med ska få ics eller en begagnad Samsung Galaxy P1000

Acern är 10.1", är ute efter specifict 7-tum och Galaxyn är från 2010 vilket känns för gammalt, flyern ligger redan på smärtgränsen.

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Experto:

Låter bra tycker jag! Liten fråga, går det faktiskt att teckna något med pennan eller är det mest en kul grej att ha? Inte för att det spelar någon jättestor roll men den gör ändå flyern speciell.
.

Man kan använda den till att rita osv och du kan byta mellan olika penslar/kritor/pennor byta tjocklek och färg, sen är den lite tryckkänslig (smalare och tjockare linjer beroende på hur hårt du trycker vet ej hur många steg den har dock inte allt för många antar jag.) Men det är la inget man skulle sitta och göra jätteseriösa målningar med. Utan mer om du sitter och skriver någon anteckning och behöver rita ett diagram eller liknande.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Iconica A100 är 7tum

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Iconica A100 är 7tum

Sorry för det, kollade på A101 visst. Den fick en 4/10 typ av engadget, verkade inte så intressant då längre.

Vet att man är sen men nu hittade jag denna: http://www.theverge.com/2012/3/16/2878203/google-nexus-tablet...

Om den släpps i Maj så kanske är det något att vänta på, fast det kommer alltid nya prylar så är nog lika bra att köpa Flyern nu

Visa signatur

Suup

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Man kan använda den till att rita osv och du kan byta mellan olika penslar/kritor/pennor byta tjocklek och färg, sen är den lite tryckkänslig (smalare och tjockare linjer beroende på hur hårt du trycker vet ej hur många steg den har dock inte allt för många antar jag.) Men det är la inget man skulle sitta och göra jätteseriösa målningar med. Utan mer om du sitter och skriver någon anteckning och behöver rita ett diagram eller liknande.

Om det är Flyerns penna ni talar om så har den N-Trig dvs. samma typ som min Thinkpad Tablet. och den pennan kombinerad med exempelvis appen "Sketchbook pro" är ett utmärkt verktyg att göra även seriösa projekt med. har gjort flertal. (dock är min 10", så det kanske inverkar lite), Ja den är tryckkänslig, inte jättemycket (absolut inte att jämföra med en Wacom) men går att göra svagare (både tunnare och färgsvagare) linjer och motsatsen genom att pressa eller bara toucha skärmen.
Jag är väldigt van att arbeta med digital artpad och för mig är detta extremt bekvämt. Hade jag varit du hade jag nog väntat tills det kommer något nytt (flyern är relativt gammal och det kommer flera nya med pennor till under våren).

Hoppas inlägget har vart till nån hjälp (jag orkade inte läsa allt så jag kanske svarat på helt fel grej, ber om ursäkt isf).

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080