Varför lägger ni ner så mycket pengar i era datorer?

Permalänk
Medlem

Varför lägger ni ner så mycket pengar i era datorer?

Är nyfiken på er som lägger 8000kr + på era datorer.

Av vilken anledning?
Spelar ni?
Vill ni bara ha det senaste?
Har ni kvar dem en längre tid och bygger på dem, eller säljer ni ganska snabbt?

Mina datorer cirkulerar oftast kring 8000kr snåret.

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk

Arbete och studier, dock uppgraderar jag inte så ofta så att min "snabbaste persondator" alltid är värd mer än 8000kr, dock med servrar och allt så blir det såklart mer.

Jag spelar i princip aldrig och absolut inte på min snabbaste dator av flera orsaker, främst av att den står lite i skym undan. När jag sitter vid den så är det enbart tungt arbete som gäller.

Jag är fullkomligt ointresserad av att bara äga något för ägandes skull. Ny teknik är dock roligt att pilla med för att lära sig något.

Jag har kvar mina datorer tills de hamnar på skroten, jag har aldrig sålt en dator och lär heller inte behöva göra det på lång tid framöver.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Det beror väl på vad man anser är viktigt och värt att lägga pengar på. Jag betalade över 8000:- för min 24" när jag köpte den för ett antal år sen. Nu är den lite föråldrad, men fortfarande ok. Anser skärm är viktigt eftersom det ger bra bild och är skönt för ögonen. Blir nästa grej jag uppgraderar, denna gång blir det billigare men en högkvalitativ IPS ska jag ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det beror väl på vad man anser är viktigt och värt att lägga pengar på. Jag betalade över 8000:- för min 24" när jag köpte den för ett antal år sen. Nu är den lite föråldrad, men fortfarande ok. Anser skärm är viktigt eftersom det ger bra bild och är skönt för ögonen. Blir nästa grej jag uppgraderar, denna gång blir det billigare men en högkvalitativ IPS ska jag ha.

Precis. Det har ju helt och hållet med intresset att göra. Vad man vill lägga sina pengar på.
Vissa lägger ner en mindre förmögenhet på bilar, motorcyklar och gud vet vad. Andra kan plöja ner hur mycket som helst bara för att kunna sitta med det senste i datorväg.

Själv så lägger jag inte ner så speceillt mycket pengar på just datorn. Mest för att min ekonomi inte tillåter det. Det har nog varit en annan femma om jag har haft pengarna ( finns så mycket man skulle vilja ha ). Men jag försöker lägga ner lite pengar på en hyfsad skärm till laptopen ändå. Annars så sitter jag med en rätt så vardaglig dator. Ingen märkvärdig maskin med andra ord.

Är nyfiken på er som lägger 8000kr + på era datorer.

Av vilken anledning?
Spelar ni?

: Nej.
Vill ni bara ha det senaste? :Nej. Inte nödvändigtvis.
Har ni kvar dem en längre tid och bygger på dem, eller säljer ni ganska snabbt? ; Jag sitter med den burk jag har tills den ger upp, då jag sen köper en ny.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

För att svara lite mer på frågan; Jag lägger ner mycket pengar på burken, men uppgraderar inte så ofta. Burken innan min nuvarande i7 950 var en AMD X2 från när de släpptes. Runt 6 år mellan burkarna. Spelar rätt mycket också, har alltid varit ett av mina nöjen. Därav kanske jag uppgraderar grafikkorten lite oftare än resten.

Permalänk
Medlem

Jag bytte bara för bytandets skull.
Spelar inget märkvärdigt,men det är skoj att få hem lite nytt osv.

Dock har jag minskat ner på det hela, tappat lite av intresset.
Men för något år sen kunde jag byta dator i princip vaje halvår,eller eller flertal delar.

Nae,denna burk kommer få hänga med tills den lägger av,spelar som sagt inget märkvärdigt,och är ingen som behöver 100% lull lull i spel.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Senaste datorn kostade nog inte mycket mer än 8k kr om man räknar bort "onödiga" tillbehör så den var inte överdrivet dyr. Lägg sen till att datorn jag bytte upp mig från var en X2 4400+ som hängt med sedan 2005 när de kom och nybygget i somras blev en 2600k.

Däremot så lägger jag gärna pengar på kringutrustning som bildskärmar och ljud. Men där är det en fråga om att få bättre ergonomi, produktivitet och en bra upplevelse framför datorn. Stolar och bord kan man kasta ut många tusenlappar på när det ska uppgraderas och det är i mina ögon det viktigaste.

Av vilken anledning? Budgeten har en förmåga att dras över ett par gånger, speciellt när det ska köpas bildskärmar
Spelar ni? Har fått ett litet återfall nu, men det handlar om kanske ett par timmar i veckan.
Vill ni bara ha det senaste? Njäe, pris/prestandaförhållandet ska vara bra också.
Har ni kvar dem en längre tid och bygger på dem, eller säljer ni ganska snabbt? Gamla arbetsdatorn överlevde från hösten 2005 till midsommar 2011. Byter inte i onödan

Undviker att köpa "billig skit" som jag tröttnar på efter ett halvår så av den anledningen så blir det köp sällan och dyrt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Tillbringar en hel del tid framför datorn, slår jag ut en 8k-investering på 1-2 år och tid spenderad vid burken så blir den summan inte stor.
Kringutrustningen är väl det som är roligast att lägga pengar på - ergonomi och bättre upplevelse/känsla med ljud/mic/mus/musmatta som passar ens behov.

Har ofta uppgraderat datorn i omgångar - ett chassi/nätagg kan jag ha i 3-4 år, moderkort 2-3, processor 1-2 år och grafikkort 1 år. Då blir det heller inte allt för stora köp per tillfälle heller.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Hedersmedlem

Av vilken anledning? Spela dataspel på så fin grafik som möjligt, att datorn flyter på när jag gör vad som helst.
Spelar ni? Ja
Vill ni bara ha det senaste? Det senaste men till rätt pris. 3960K framför 3960X t.ex.
Har ni kvar dem en längre tid och bygger på dem, eller säljer ni ganska snabbt? Har kvar en del saker en längre tid. Min nuvarande processor har varit med sedan 2006..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Har 3 datorer. En mac mini från 2007 som är min nerladdnings/filserver. En macbook pro 13" från 2009 som är datorn jag använder dagligen (blivit mindre användning sen jag köpte ipad) och en PC som jag spelar spel på (uppgraderad förra året. I7, 8GB RAM, AMD 6870).

PCn uppgraderar jag kanske var 4:e år och då blir det att man lägger 7-8000. Tycker inte jag lägger överdrivet mycket pengar på datorer. Det är inte ens varje år jag köper ngt nytt.

Permalänk
Medlem

Av vilken anledning? Vill kunna spela med hyffsat bra inställningar, samt hellre köpa en lite dyrare burk på en gång och behålla den några år än att köpa en billigare och byta varje år.
Spelar ni? Japp
Vill ni bara ha det senaste? Nix
Har ni kvar dem en längre tid och bygger på dem, eller säljer ni ganska snabbt? Har kvar de en längre stund och uppgraderar där det går, när det väl är dags att köpa nytt så behåller jag de delar som går att återanvända från den gamla datorn, t.ex nätagg, hårddiskar, minnen och i senaste uppgraderingen även grafikkortet där jag behöll det gamla och la till ett likadant för att köra SLI.

Och som någon sa längre upp så handlar det ju mycket om intresse, folk plöjer ju ner mängder av pengar i sådant som jag tycker är fullkomligt ointressant men som för dem är väldigt viktigt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Är nyfiken på er som lägger 8000kr + på era datorer.

Skrivet av Haiwa:

Av vilken anledning?

"Snabb, högkvalitativ, billig" Man kan bara välja två ..

Skrivet av Haiwa:

Spelar ni?

Ja. På en 2560x1600 IPS-panel.

Skrivet av Haiwa:

Vill ni bara ha det senaste?

Nej.

Skrivet av Haiwa:

Har ni kvar dem en längre tid och bygger på dem, eller säljer ni ganska snabbt?

Blandat. Ibland byter man ju bara mobo/CPU/gfx/RAM & behåller chassie/agg.

Skrivet av Haiwa:

Mina datorer cirkulerar oftast kring 8000kr snåret.

Min 30" Dell gick på ~18k & jag har ytterligare 2st 24" á ~7k. Bara IPS.
Vad datorerna kostar har jag ingen susning om .. dyr hobby.

Tycker dock att man ska satsa på det man tycker är roligt, så jag ser inte något konstigt
i att folk lägger ner stora pengar i sina burkar. Entusiasm för sitt intresse är inte fel.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är märkligt att folk tycker 10000 på en dator är mycket pengar samtidigt som de lägger flera hundratusen på en bil utan att blinka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag tycker det är märkligt att folk tycker 10000 på en dator är mycket pengar samtidigt som de lägger flera hundratusen på en bil utan att blinka.

Ja, om man använder bilen till att stå och gasa med i garaget så är flera hundra tusen väldigt mycket pengar.

Permalänk

Jag spelar inte särskillt mycket egentligen, men när jag väl gör det så vill jag lira med eyefinity för en mäktig upplevelse, vilket ställer ganska höga krav på hårdvaran. Uppskattar även bra ljud, så ett ordentligt ljudkort och lurar känns som ett måste.

I övrigt så jobbar jag en hel del med 3d Studio Max, Photoshop, och diverse andra verktyg för spel-moddar. Detta gynnas en hel del av att ha flera skärmar och en relativt kraftfull setup.

Jag köper aldrig en "ny dator", utan uppgraderar bit för bit efterhand att jag känner för det. Gamla delar säljs aldrig heller, utan hamnar antingen i en server eller skänkes till bekanta. Det är ju kul att fixa och trixa med hårdvaran i sig, så det ökar bara nöjet.

Jag spenderar iaf så pass mycket tid framför datorn/skrivbordet att det känns helt naturligt att slänga pengar på det. Det är inte direkt något jag ens tänker på, utan det ökar bara min trivsel och underlättar arbetet för det jag gör på fritiden. Har en stabil ekonomi också så prioriteringar hit och dit känns ganska "meh".

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Av vilken anledning? Datorn är min älskare. Ska jag inte få kosta på min älskare? :3
Spelar ni? Just nu alldeles för mycket.
Vill ni bara ha det senaste? Nej, jag tackar och bockar om jag får tag i någonting från soprummet eller hittar äldre hårdvara och mjukvara till dunderpris.
Har ni kvar dem en längre tid och bygger på dem, eller säljer ni ganska snabbt? Behåller eller ger bort. Ibland säljer jag när det handlar om nya grejer som inte blivit använda så mycket men det händer mycket sällan. Varför sälja sin gamla älskare för att hon är gammal? Sålde du din Amiga 500 också? Fy på dig!

EDIT: Men när allt kommer omkring så handlar det endast om att datorer är en sådan pass dyr och älskvärd hobby att man varken har tid eller pengar till tunga droger.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

tänkte göra en dator som jag kunde ställa ut och möjligtvis sälja till förtjänst. tyvärr funkade inte moderkortet 2 gånger om, hade krångel med posten gällande beställningar från holland och vissa grejer jag beställde och betalade för från england fick jag aldrig.

skit sa björnen

Permalänk
Medlem

Lägger inte så mycket, längre, men när jag gjorde det var det dels för att jag spelade mycket och dels att jag gillade att ha det senaste.

Nu spelar jag inte lika mycket och bryr mig inte så mycket om att ha det senaste. Ska dock uppgradera datorn någon gång under året, men kommer hålla mig under 10 000:-, gärna under 8k. Inte så mycket pengar om man slår ut det på (minst) 2 år, som jag planerar att behålla den datorn.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulleit:

Ja, om man använder bilen till att stå och gasa med i garaget så är flera hundra tusen väldigt mycket pengar.

Man får väl ställa upp den gasande bilen på rullar kopplade till en generator som driver datorn. Slösa-spara koncept!

Permalänk
Medlem

Enkelt. En Macbook Air kostar mer än 8000:-
Jag vill ha en liten, smidig, snabb och bra dator helt enkelt.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Detta är ju helt och hållet en fråga baserat på prioriteringar och intresse.

Om du är en konstnär - vill du inte ha dom bästa penslarna trots att alla penslar gör samma sak?
Är du bil-intresserad? - visst låter Hemi bättre än Diesel trots att oavsett motor så kommer du fram till slut?
Om du är en kock - är inte dom dyrare knivarna gjorda med lite mer omsorg än dom ifrån Dollar?
Kanske du gillar kläder? - Visst är HM inte riktigt samma sak som Armani?

Låt oss använda bil-exemplet igen;
Karin, 39; vill ha en bil som tar henne och barnen till skolan och affären.
Karin bryr sej inte om bilar så mkt, och vill bara ha ngt billigt och säkert. Så hon surfar in på blocket, och far sedan och köper en Ford Mondeo 1.8l diesel.

Bengt, 40; behöver en bil som tar honom till jobbet, och till affären.
Bengt därimot har inte missat ett enda BTCC-race denna säsongen, och sitter med ett lopp på tv:n samtidigt som han scannar blocket.
-
Så får Bengt syn på en Ford Mondeo ST220, samma märke och modell som Karin, men med en mkt större motor och lite häftigare utrustning. Självklart till ett lite häftigare pris oxå, men ändå billigare än dom andra ST220, så den köper vi!

Även fast båda bilarna i slutändan kommer göra nästan exakt samma sak, så uppskattar Bengt en fin bil, även om han inte kör på bana varje dag.

Ser du vad jag försöker säga?

Även om man köper en dator för 20k, trots att man inte är spelkritiker eller skapar 3D-modeller. Så är det ju så att man gärna lägger lite extra pengar på ett intresse, bara för att man uppskattar innebörden utav produkten i fråga.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

huvudsakligen för att vi kan och det drabbar ingen fattig

Varför är 8k en gräns? är det för att TS har det som smärtgräns? eller är det någon "magisk" siffra som säger att över det är det onödigt, och under är det skit?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

huvudsakligen för att vi kan och det drabbar ingen fattig

Varför är 8k en gräns? är det för att TS har det som smärtgräns? eller är det någon "magisk" siffra som säger att över det är det onödigt, och under är det skit?

Man borde snarare se på hur mycket man spenderar på datorprylar relativt till inkomsten. Är du student är det dumt att lägga en massa (lånade) pengar på en dyr dator som blir värdelös inom 6 månader. Däremot kan det löna sig att inte snåla alltför mycket, så du får en dator som håller hela studietiden (min Athlon64 3500+ med X800XT höll sig rätt hyfsat användbar från 2004 - 2008).

Är du heltidsarbetande är det dock inga problem att lägga 20 000:- /året på en hobby... så länge du inte skaffar fru och barn.. där kan man snacka om dyr hobby.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

så länge du inte skaffar fru och barn.. där kan man snacka om dyr hobby.

Undrar vad frugan skulle tycka om hon såg den kommentaren (utgår från att du har fru och barn med tanke på hur du skrev)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Av vilken anledning?
Jag vill ha en dator jag kan lita på som ger mig 60fps+ när jag streamar/frapsar när jag spelar med hög grafik.

Spelar ni?
Ja. Men jag gör mycket annat också som 3d modellering.

Vill ni bara ha det senaste?
Jag vill ha det senaste men brukar aldrig bli så.

Har ni kvar dem en längre tid och bygger på dem, eller säljer ni ganska snabbt?
Oftast om jag uppgraderar blir det grafikkortet då mina cpuer brukar vara tillräckligt bra för att hålla längre än grafikkorten jag köper.
Datorn jag hade innan denna var en q6600 som var över 4 år gammal innan jag böt ut den.
Då cpun började flaskhalsa för mycket. Så nu sitter jag på en i5 2500k och kommer sitta på den tills dom nya konsollerna kommer ut och får se hur spel tekniken tar fart om den fortfarande håller eller om jag måste uppgradera.

Permalänk
Medlem

Spelar ni? Yes, och maxad grafik ska det vara!
Vill ni bara ha det senaste? Köper nya delar när det behövs, aka när datorn inte hänger med längre (Under 60FPS på spelen jag spelar är occapetabelt)
Har ni kvar dem en längre tid och bygger på dem, eller säljer ni ganska snabbt? Köpte min första dator i delar 2009, och sen dess har jag byggt på den

Kort o gott så lägger jag mycket pengar på min dator för jag vill kunna spela spel utan lagg.
Renderar även film ibland, och gillar att kunna ha fler spel uppe samtidigt och kunna göra annat medans dom är igång (te.x. när ett spel laddar vill jag kunna surfa på forum)

Och såklart vill jag kunna skryta om att jag har 16GB ram ^___^

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk

Av vilken anledning? Jag anser att det är värt pengarna då jag spenderar flera timmar i veckan framför datorn.
Spelar ni? : Ja, spelar många olika spel. Bland annat CS 1.6, Heroes of Newerth och Battlefield 3
Vill ni bara ha det senaste? : Nej, det är inte viktigt för mig. Det jag gör är att leta efter "den perfekta datorn" men jag blir aldrig nöjd med ljudnivå/prestanda dom 2 alternativen brukar alltid tumma lite på varandra.
Har ni kvar dem en längre tid och bygger på dem, eller säljer ni ganska snabbt? Jag köpte en dator för lite över 15k sommaren 2009, bytte ut allt nyligen mot datorn i min sign, det enda som sparats är diskarna och nätagget. Min gamla dator är till salu just nu.

Visa signatur

Main: Antec P280 - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i7 2600k - ASUS Direct CU II GTX 560ti SLI - 8GB Corsair Vengeance CL9 1600 mhz - Antec H2O 620 - Corsair Force F120 - Corsair TX650
Mobil: Samsung Galaxy S III
Laptop: HP Probook 4320s

Permalänk
Medlem

Av vilken anledning?
Jag vill kunna köra dom flesta spelen utan problem, med så mycket detaljer och FPS som möjligt för pengarna.

Spelar ni?
Yes, är det jag gör mestadels framför datorn. Förekommer dock redigering ibland.

Vill ni bara ha det senaste?
Både ja och nej på den frågan.
När jag köpte nuvarande datorn ville jag ha det bästa som fanns när det gäller singel grafik-kort, så att jag inte skulle behöva uppgradera på något år.
Men man kan ju erkänna att det trycker lite i köp tarmen inför kepler....

Har ni kvar dem en längre tid och bygger på dem, eller säljer ni ganska snabbt?
Ja kommer bli att bygga vidare på den jag har nu. Har såpass "bra" komponenter så känns onödigt att byta redan.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag tror TS behöver en reality check.

De flesta har någon slags hobby som kostar pengar och här är en ansenlig andel av medlemmarna datornördar av rang -> har datorer som största intresse. Att spendera några tusen på nya komponenter ett par gånger om året är ingenting mot vad det kostar att pyssla med bilar, båtar, resa, inreda, renovera, spela på V75 eller vad nu vanliga Svenssons brukar syssla med på fritiden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Spelar ni: Ja mycket.
Vill ni bara ha det senaste: Nja, när jag köper en ny dator sådär med 5-7års mellanrum. Då köper jag det nyaste givetvis (ej samma som värsta).
Har ni kvar dem en längre tid och bygger på dem, eller säljer ni ganska snabbt: Har dom så länge det bara går med lite uppgraderingar under åren.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.