Jobb efter avslutade högskolestudier.

Permalänk
Medlem

Jobb efter avslutade högskolestudier.

Jag sitter och kämpar med mitt exjobb och har en äcklig ångest över hur det ska lösa sig med jobb efter avslutade studier. Läser just nu system- och nätverksadministration, 180p, och det är snart dags att säga adjö till högskolan och börja på nästa kapitel i livet. Ingen nästa termin att se fram emot eller 5 månaders garanterade csn-pengar på kontot.

Hur såg det ut för er som avslutat era högskolestudier? Fick ni jobb direkt? Blev det inom det område ni utbildat er till? Kanske fick ni börja i någon helt annan ände?

Permalänk
Medlem

Nej, det tog väl ungefär ett år innan jag fick ett faktiskt jobb i det fält jag utbildat mig inom, och under den tiden hade jag väl en del kortare uppdrag och projektanställningar, varav en del kom till användning när jag sökte och fick min nuvarande anställning.

Nu vet jag inte hur arbetssituationen i "Ollonboda" ser ut, men mitt tips är att du börjar söka anställning snarast. Det är långt ifrån fel att ha ett jobb att gå till direkt efter opponering, eller för den delen tidigare än så. En del organisationer går fasligt långsamt fram när det gäller att tillsätta tjänster, för övrigt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Jag, och de flesta andra, i min klass hade jobb innan studierna var färdiga. Börja sök NU!

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Började söka jobb i samma veva som vi avslutade vår D-uppsats, började jobba några veckor efter att terminen avslutades. Har fortfarande några resttentor kvar, 5 år senare...

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXelon:

Jag sitter och kämpar med mitt exjobb och har en äcklig ångest över hur det ska lösa sig med jobb efter avslutade studier. Läser just nu system- och nätverksadministration, 180p, och det är snart dags att säga adjö till högskolan och börja på nästa kapitel i livet. Ingen nästa termin att se fram emot eller 5 månaders garanterade csn-pengar på kontot.

Hur såg det ut för er som avslutat era högskolestudier? Fick ni jobb direkt? Blev det inom det område ni utbildat er till? Kanske fick ni börja i någon helt annan ände?

Gjorde aldrig klart min högskoleutbildning. Jag tröttnade och började jobba istället

Var beredd på att flytta dit jobben finns.

Permalänk
Medlem

sök jobb ,medan du skriver din uppsats. avsett varje torsdagkväll till det tex.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jag fick jobberbjudande från företaget jag gjorde mitt exjobb på ett par månader innan jag blev klar, så det blev en smidig övergång från plugg->jobb direkt efter varandra.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Bästa tipset är väl att börja söka jobb 1-0,5 år innan din utbildning slutar. Så hinner du få jobb innan du slutar. Dock så slutar du väl snart? Isåfall är det bara att börja söka massa nu direkt!