PS3 Media server problem.

Permalänk
Inaktiv

PS3 Media server problem.

jo det är så att jag installera om windows 7 för nån dag sen, men nu när jag vill använda PS3 Media server igen så vill den inte. den hittar allt på ps3an men när jag klickar på nåt som ska spelas upp så tar det lång tid innan det blir bild. sen så går det i 2-3sec sen fryser den sig och sen går i 1sec osv. har testa olika versioner av pms och installera olika versioner av java men inget gör nån skillnad. jag har googlat och leta men ingen som jag har hittat som har liknade. nån som har en ide vad det kan vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

jo det är så att jag installera om windows 7 för nån dag sen, men nu när jag vill använda PS3 Media server igen så vill den inte. den hittar allt på ps3an men när jag klickar på nåt som ska spelas upp så tar det lång tid innan det blir bild. sen så går det i 2-3sec sen fryser den sig och sen går i 1sec osv. har testa olika versioner av pms och installera olika versioner av java men inget gör nån skillnad. jag har googlat och leta men ingen som jag har hittat som har liknade. nån som har en ide vad det kan vara?

Jag har börjat få problem med PS3 media server på senaste tiden med, började jävlas över en natt.
Tar ett tag innan videon startar, rullar på fint, och sen laggar allt upp några sekunder. Sedan kommer det upp en felkod på PS3an, efter det fungerar det igen

Vet tyvärr inte om någon lösning, men meddelar dig om jag lyckas lösa problemet.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv

jag får inge fel meddelande och det fryser bilden i ca 10sec sen går det igen i 1-2 sec sen kommer fryser det igen.

Edit/ kan tillägga att konverteringsbuffen inte rör på sig och cpu inte gör nåt.