Vad var användaren Hipshot känd för?

Permalänk
Medlem

Vad var användaren Hipshot känd för?

Jag vill minnas att användaren hipshot hade lite kändisstatus i mitten av 00-talet, kanske främst på flashback? Osäker om ens det var samma användare på swec och flashback, men nåja. Vad var han känd* för?

Han är ju iaf avstängd nu och sökningar ger inte så mkt
http://www.sweclockers.com/profil/hipshot

*Med känd menar jag inte direkt lena philipsson utan mer internetkänd som da_bear

Permalänk
Medlem

Jag minns att han var en duktig leveldesigner, skapade fina himlavalv osv. Till både q3-motorn som halflife (cs), om jag minns rätt.
Han spelade även mycket Simcity, har jag upptäckt på senare dagar.

Varför han blev avstängd? Det vet jag faktiskt inte. Hade mycket nytta av honom vill jag minnas.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Han var grym på göra CS maps. Sista jag hörde så fick han jobb på Dice som leveldesigner på grund av hans just bra, snygga CS banor. (Är bara något jag kommer ihåg jag läst i någon tråd för länge sedan, så om det är sant eller inte vet jag ej)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Det känns som att det var något annat också. Jag minns honom, men jag är knappt inne i spel-delen över huvud taget.

Edit:
Efter lite googlande hittar jag att han bland annat hade 9 anmärkningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Det känns som att det var något annat också. Jag minns honom, men jag är knappt inne i spel-delen över huvud taget.

Edit:
Efter lite googlande hittar jag att han bland annat hade 9 anmärkningar.

Ja precis, det var något han gjorde om inte var helt PK samt lite ovanligt, eller dylikt. Men detta är ju 7 år sedan så minnet kan ju spöka.

Permalänk
Hedersmedlem

Det här var min allra första avstängning som ny moderator sommaren 2005. Som ni säkert förstår kan jag inte utan Hipshots medgivande lämna ut information om anledningen till avstängningen eller hans modereringshistorik i övrigt, men jag kan väl säga att jag ofta har tyckt att det är lite synd att han inte under senare år hört av sig till mig för att diskutera avstängningen på nytt.

Nåja, nostalgiskt med min första avstängning, hur som helst.

Permalänk
Musikälskare

Ahh den gamla goda tiden, han kommer man ihåg

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Han spelade även mycket Simcity, har jag upptäckt på senare dagar.

Fick samma dejavu när jag kollade i Simcity-tråden, kommer väl ihåg Hipshot.

Permalänk
Medlem

Han blev ju känd för att han snodde en kofot, herregud människor.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Hipshot var väl känd som Sweclockers mytoman. Hans berättelser var ju gudomliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Han blev ju känd för att han snodde en kofot, herregud människor.

Inget jag kände till, låter trist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Han blev ju känd för att han snodde en kofot, herregud människor.

Låter på något sätt bekant, men kan blanda ihop det med något annat.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Hedersmedlem

Han var en jobbig typ minns jag. Mytoman? Javisst.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

När vi ändå snackar medlems-status, vad har betydelsen "Hedersmedlem" här?

Gjorde en snabb sökning, men fanns inget topic på det i alla fall. Normal betydelse är väl att man inte är en faktisk medlem, utan får det som en statussymbol.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Buio:

När vi ändå snackar medlems-status, vad har betydelsen "Hedersmedlem" här?

Gjorde en snabb sökning, men fanns inget topic på det i alla fall. Normal betydelse är väl att man inte är en faktisk medlem, utan får det som en statussymbol.

Här används det för personer som tidigare varit involverade i sidan på olika sätt (d.v.s. gamla moderatorer, skribenter m.m.).

Permalänk

Jävligt frispråkig kommer jag ihåg, därav alla anmärkningar. Man kan ju undra hur han lyckades samla på sig 9 stycken innan ordentlig avstängning.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

han var ett troll av rang.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Mmm... minns han jag med. Det var alltid dom intressanta trådarna.

Många gamla rävar i tråden här också.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Musikälskare

Just de Mytoman var han, kommer ihåg det nu med ^^

Skoj snubbe ändå

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Han var ett troll med lite humor vidsidan av kan mamn tycka.. skön kille. saknar han en hel del. sidan gick rätt utför därefter och ÖÄ försvann mm

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag sökte lite (musen slant och klicka av misstag på sök) och hitta en annan tråd på Swec som fråga om honom och sa ungefär samma saker, varav någon sa att det kom upp trådar som frågade om honom varannant år.

Hitta en annan gammal tråd på 64bits.se där han frågade "Hur snabbt märker man att man har HIV?" och skrev senare svaret "Det gick typ över 5h efter att jag startade tråden, jag antar att jag var lite feberaktig bara..."

Permalänk

Någon bör skriva en bok om Sweclockers historia, och få litteraturpris också.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Minns att han gjorde en mycket bra gif då han tog av sig tröjan genom att dra den över huvudet efter han tog tag längst ned på tröjan, inte ta tag i kragen som många gör.

Hmm....

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Han hade ett konto på min webserver ett tag. La upp massa anime bilder osv.
Men han var alltid ruggigt trevlig att snacka med, hade han på ICQ ett tag.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |