Permalänk

Hjälp. Svart skärm!

Låg och kollade film på laptopen när min stationära plötsligt bara dog.. tänkte inte mer på de trodde den hade uppdaterat någongting eller liknande. när ja vaknade så var den död. inte ens fläktarna gick igång när ja försökte starta den. tog isär den och testa brygga eller vad man ska säga nätagget med ett gem och då startade nätagget. testade även koppla i skärmen i min laptop och den fungerade. Lånade då ett moderkort av en polare och kopplade i nätagget och det snurrade agget igång. men min polare hade ett nätagg som han hade använt till moderkortet så jag lånade det bara för att "vara på den säkra sidan" stoppade i min processor mina ramminnen mitt grafikkort och min hdd på hans moderkort och startade, musen startar inte, tangentbordet startar inte alla fläktar snurrar igång men får ingen bild.. helt svart. testat med bara ett ramminne, testat med hans ramminne. testat köra på det integrerade grafikkortet. testat reseta bios. (ta ur batteriet) testat köra utan hdd. ingenting verkar hjälpa.
Någon som kan ha en aning om vad det kan vara? trasig processor? trasigt moderkort?
Vore kung om någon kunde hjälpa mig..

konstig rubrik ! :)
Permalänk

ingen som har någon idé om vad det kan vara? kan tillägga att enligt min polare så hade processorn gått sönder på det moderkortet jag lånade av honom, kan moderkortet också gott sönder då?
datorn är aldrig testad efter att den gick sönder eftersom han inte orkade fixa den utan köpte en ny.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara skärmen på laptopen som är paj,nåt kan ha gått fel i moderkortet annars. Men eftersom det gick igång med din kompis delar, så tror jag det rör sig om att skärmen är trasig.

Permalänk

inget fel på skärmen. testat så den funkar

Permalänk
Medlem

så... det funkar när du har kopplat in en stor skärm till din laptop men inte när du ine har det...eller vadå? Förstår inte riktigt vad du säger i din post.